En overstået 1års undersøgelse med blandede følelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.071 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. april 2012

_-Kathrine-_

Så blev Villads vejet, målt og vaccineret... fik ros for at have en meget tålmodig lille dreng
80 cm, 9,4 kg og blev ikke så ked da hun stak!
Men da hun så skulle lytte på hjertet blev hun ved læææænge... Og fortalte så at hun kunne høre en lille mislyd på hjertet... Hun var meget i tvivl, så derfor har vi nu fået en henvisning til Skejby til en ultralydsscanning!
Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal reagere på det, for hun sagde at hun kunne sikkert tage fejl, men det kan også være et hul i hjertet, som dog sagtens kan lukke af sig selv, og i aller værste tilfælde skulle det opereres, men så langt ud mente hun ikke det kom!
Lige inden vi gik, fik jeg hende lige til at kigge på ørene... Han har (7-9-13)aldrig haft noget med ørene, men lige for en sikkerheds skyld... Det ene øre var helt fint, men det andet var fyldt med væske... Så vi skal til kontrol om en måned... Han har lige været snotforkølet, så det er forhåbentlig "bare" det der sidder stadig.....
Men bortset fra øre og den måske mindre mislyd er han helt som han skal være...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

AnneBJ

Ih hvor var han dygtig!! Vi skal af sted i næste uge... 

Det er trods alt godt at lægen fandt den eventuelle mislyd og reagerede! Selvom det da overhovedet ikke er sjovt, hvis det er noget I skal til at "bøvle" med.. Hvordan foregår sådan en scanning? Og er der lang ventetig?

Smart lige at få tjekket ørerne - der er godt nok mange MØB børn! Felix har haft 4 gange MØB men har endnu ingen dræn; den væske der stod i øret sidst, mente ørelægen godt ville kunne forsvinde af sig selv.. Så jeg håber kontrollen d. 30. viser ingen væske hos Felix, og at Villads' øre også bare er fint til næste kontrol!

Anmeld

17. april 2012

piadas

Dejligt at få det overstået, så er det spændende om han reagerer på vaccinen! Gjorde han det sidste gang?
Jeg kan lige berolige dig lidt! Da jeg var til 1 års undersøgelse med Oliver, syntes lægen også, at hun kunne høre en mislyd, så vi blev også sendt videre til sygehuset, hvor han fik kørt hjertekardiogram og alverdens andre ting, men de fandt intet!
Jeg var faktisk heller ikke så nervøs, for jeg var helt sikker på, at han intet fejlede! Vi havde jo aldrig mærket noget på ham, så hvorfor skulle der være noget galt?!
Han er jo også sund og rask idag, men det er godt, han blev tjekket!

Anmeld

17. april 2012

_-Kathrine-_

AnneBJ skriver:

Ih hvor var han dygtig!! Vi skal af sted i næste uge... 

Det er trods alt godt at lægen fandt den eventuelle mislyd og reagerede! Selvom det da overhovedet ikke er sjovt, hvis det er noget I skal til at "bøvle" med.. Hvordan foregår sådan en scanning? Og er der lang ventetig?

Smart lige at få tjekket ørerne - der er godt nok mange MØB børn! Felix har haft 4 gange MØB men har endnu ingen dræn; den væske der stod i øret sidst, mente ørelægen godt ville kunne forsvinde af sig selv.. Så jeg håber kontrollen d. 30. viser ingen væske hos Felix, og at Villads' øre også bare er fint til næste kontrol!

Ja, er også rigtig glad for hun tager det alvorligt!
Som hun forklarede det, så er det en udvendig ultralydsscanning af hjertet... Så han skal heldigvis ikke ind i nogen store maskiner!
Ved faktisk ikke mht ventetider, men håber vi kommer hurtigt til, for det er lidt træls at gå og tænke på....
Det undrer mig helt vildt det med ørene, for han har (heldigvis) ikke vist tegn på at han har ondt...
Ved du forresten om det er okay at tage til svømning når man har væske i ørene, og må man dykke!

Anmeld

17. april 2012

_-Kathrine-_

piadas skriver:

Dejligt at få det overstået, så er det spændende om han reagerer på vaccinen! Gjorde han det sidste gang?
Jeg kan lige berolige dig lidt! Da jeg var til 1 års undersøgelse med Oliver, syntes lægen også, at hun kunne høre en mislyd, så vi blev også sendt videre til sygehuset, hvor han fik kørt hjertekardiogram og alverdens andre ting, men de fandt intet!
Jeg var faktisk heller ikke så nervøs, for jeg var helt sikker på, at han intet fejlede! Vi havde jo aldrig mærket noget på ham, så hvorfor skulle der være noget galt?!
Han er jo også sund og rask idag, men det er godt, han blev tjekket!

De sidste 2 gange havde han feber, og han har været meget stille her til eftermiddag og har bare ligget lige så stille hos sin far... Det er nu også meget hyggeligt engang imellem
Nu må vi se om han kommer afsted i morgen... Det er godt jeg har ferie...
Dejligt du skriver det... Det lagde lidt ro på
Regner heller ikke med at der er noget, men man tænker alligevel lidt over det...

Anmeld

17. april 2012

AnneBJ

_-Kathrine-_ skriver:

Ja, er også rigtig glad for hun tager det alvorligt!
Som hun forklarede det, så er det en udvendig ultralydsscanning af hjertet... Så han skal heldigvis ikke ind i nogen store maskiner!
Ved faktisk ikke mht ventetider, men håber vi kommer hurtigt til, for det er lidt træls at gå og tænke på....
Det undrer mig helt vildt det med ørene, for han har (heldigvis) ikke vist tegn på at han har ondt...
Ved du forresten om det er okay at tage til svømning når man har væske i ørene, og må man dykke!

Svømmehal er mig bekendt helt ok - det er først ved dræn i ørerne at man skal være påpasselig. Når han ikke virker til at have ondt eller være generet af væsken, ville jeg også uden tøven dykke med ham hvis I plejer det.

Anmeld

17. april 2012

_-Kathrine-_

AnneBJ skriver:

Svømmehal er mig bekendt helt ok - det er først ved dræn i ørerne at man skal være påpasselig. Når han ikke virker til at have ondt eller være generet af væsken, ville jeg også uden tøven dykke med ham hvis I plejer det.

Super... Takker

Anmeld

17. april 2012

Line Højdal

Ihh hvor bliver han stor din skønne Villads

Lyder ubehageligt med sådan en mislyd- jeg kan godt forstå det resulterede i lidt blandede følelser, jeg ville også blive blive lidt bekymret tror jeg! Som Anne skriver er det dog dejligt at lægen reagerer på det og sørger for at der bliver fulgt op på det!

Jeg håber at I får en hurtig afklaring og at alt er fint med det lille hjerte  Det er det med garanti hvis i ikke har mærket noget som helst på ham!

Underligt med væsken på øret, men det er vist meget normalt i forbindelse med forkølelser - det er bare forskelligt hvordan børn reagerer på det! Jeg håber det er pist væk når i skal til kontrol

Jeg ville heller ikke have betænkeligheder ved svømmehalstur... Vi spurgte ørelægen direkte og selv efter Aske havde fået dræn blev vi ikke frarådet at gå i svømmehallen. Der skal temmelig meget til for at vandet kommer helt ind i de små ørergange. Selvfølgelig skal man holde igen med at dykke, hvis der er meget vrøvl med ørerne - men det lader jo ikke til at være tilfældet med Villads

Han fylder da også lige straks 1 år gør han ikke?? Det er jo vildt som tiden flyver...

Line

Anmeld

17. april 2012

DK

Ihhh jeg kan godt forstå at du bliver nervøs. Jeg ville have været ved at dø af skræk. Men som Pia skriver er det jo højst sandsynligt intet. Derudover er det vist "normalt" at børn kan have små huller i hjertet der så vokser sammen af sig selv, og mange har vist haft det uden at det nogensinde bliver opdaget.

Jeg håber i kommer hurtigt afsted.

Anmeld

17. april 2012

_-Kathrine-_

Ihh hvor bliver han stor din skønne Villads

Lyder ubehageligt med sådan en mislyd- jeg kan godt forstå det resulterede i lidt blandede følelser, jeg ville også blive blive lidt bekymret tror jeg! Som Anne skriver er det dog dejligt at lægen reagerer på det og sørger for at der bliver fulgt op på det!

Jeg håber at I får en hurtig afklaring og at alt er fint med det lille hjerte  Det er det med garanti hvis i ikke har mærket noget som helst på ham!

Underligt med væsken på øret, men det er vist meget normalt i forbindelse med forkølelser - det er bare forskelligt hvordan børn reagerer på det! Jeg håber det er pist væk når i skal til kontrol

Jeg ville heller ikke have betænkeligheder ved svømmehalstur... Vi spurgte ørelægen direkte og selv efter Aske havde fået dræn blev vi ikke frarådet at gå i svømmehallen. Der skal temmelig meget til for at vandet kommer helt ind i de små ørergange. Selvfølgelig skal man holde igen med at dykke, hvis der er meget vrøvl med ørerne - men det lader jo ikke til at være tilfældet med Villads

Han fylder da også lige straks 1 år gør han ikke?? Det er jo vildt som tiden flyver...

Line

Ja, tiden går simpelthen alt for stærkt her... Han blir 1 år på fredag og jeg får tårer i øjnene bare at tænke på det
Det er for vildt!
Vi har intet mærket på ham... Han elsker at tumle og er en dreng med krudt i røven... Og som lægen sagde, så tilpasser børn sig efter hvor meget de kan holde til, så hvis han bare sad lige så stille og legede med sit legetøj og ikke tumlede rundt, så skulle vi i den grad reagere...
Men han er begyndt at gå og han vælter op og ned af sofaen konstant, så er ikke så bekymret...
Det kan også "bare" være et lille hul, som er ved at lukke sig og deraf kommer mislyden...
Håber bare ikke der er alt for lang ventetid... Men mon ikke når det er et barn, så skynder de lidt på det...
Han har nemlig været snothamrende forkølet... Så tror det er det der har sat sig...
Vi putter nok lidt vandskyende vat i ørene, så kommer det nok til at gå fint.... Drengen eeelsker jo det svømning

Og godt at se dig herinde igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.