Kan man gøre noget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

930 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. april 2012

Anonym trådstarter

Mig og min kæreste har haft en ret fantastisk forhold indtil videre, vi har ikke haft et eneste rigtigt skænderi endnu Hvilket jeg er henrykt over Men vi er lige flyttet sammen eller næsten flyttet sammen, han skal lige have skiftet adresse over til mig så det er helt offichelt. Men i hvert fald.

Her i weekenden havde vi for første gang min bonusdatter på besøg en hel weekend og det var som om det først der gik op for hende at far ikke skulle bo der hvor han boede før.. Det gik også godt første dag, hun var glad og tilfreds osv. Men lørdag gik alt ned af bakke. Hun var umulig, ville hverken høre efter hvad jeg eller min kæreste sagde og var bare frøken modsat hele dagen lang indtil aftens mad hvor vi fik hende bestukket med en is til at opføre sig pænt.. (Ved godt det ikke er den indgangs vinkel man skal have men vi havde bare brug for at hun hørte bare lidt efter)

Hun var virkelig næsvis og svarede mig igen rigtig mange gange i løbet af dagen. Samtidig med at hun bare ikke ville lade katten være så jeg var desideret nød til at tage katten med ud af lejligheden for at han kunne få bare en halv times fred.

Hvad ville i gøre hvis jeres bonus barn ikke ville høre efter? Jeg er helt lost føler ikke jeg kan tillade mig at skælde rigtigt ud på hende, og hendes far prøver men det har ingen effekt hun siger bare hun vil hjem til mor.. ?

Blev virkelig en møg lørdag især fordi vi begge var så irriterede over at hun ikke hørte efter at vi begyndte at hakke på hinanden Bliver ked af at vi skal blive sure på hinanden fordi hun ikke vil gøre andet end hvad hendes mor siger.........................

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

Mettefpigen

Har lige nogle spørgsmål....

hvor lang tid har i været sammen?? Har hun mødt dig mange gange før?? Har i sovet sammen mens hun har været på weekend?? Og har i snakket med hende om at i skulle flytte sammen??

Fordi at for mig lyder det som om at hun måske føler at du tager hendes far fra hende... at hun ikk skal nyde ham når hun er på weekend.. har i tænkt at i måske skulle have samtale med hende om hvad der skal ske?? Eller måske at i tager ud og hygger lidt med hende udenfor, måske i zoo eller sådan noget??

Anmeld

17. april 2012

millemai

Jeg tænker også, hvis det er første gang hun er der en weekend, så er det naturligt nok hun reagere. Din kæreste må jo så som en del af opdragelsen fortælle hende hvordan man kan reagere så det ikke går ud over dig eller katten. Og så eventuelt give hende og jer alle sammen lidt pusterum ved at bryde dagen lidt op i nogle aktiviteter kun ham og hende.

Det er jo vigtigt at hun også føler sig hjemme og velkommen, for at hun kan reagere positivt på hele ændringen

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Har lige nogle spørgsmål....

hvor lang tid har i været sammen?? Har hun mødt dig mange gange før?? Har i sovet sammen mens hun har været på weekend?? Og har i snakket med hende om at i skulle flytte sammen??

Fordi at for mig lyder det som om at hun måske føler at du tager hendes far fra hende... at hun ikk skal nyde ham når hun er på weekend.. har i tænkt at i måske skulle have samtale med hende om hvad der skal ske?? Eller måske at i tager ud og hygger lidt med hende udenfor, måske i zoo eller sådan noget??

Min kæreste og jeg har været sammen i snart 9 måneder og datteren har kendt mig siden december sidste år Hun har mødt mig minium en gang hver uge siden midt i januar - altså hjemme hos mig så stedet er ikke fremmed for hende og hun har altid elsket at være her Vi har snakket løbende med hende om det siden starten af marts da hun kun er 4 og derfor måske ikke kunne realitere så meget til at far flytter men vi har nævnt det så ofte som muligt men alligevel virker det som om det var et chok for hende at hun ikke kom "hjem" til far bare en enkelt dag i weekenden :s

Vi tager ud med hende så tit som muligt i anlæg og på bibloteket og ja andre steder fx lege pladser.

zoo er dog ikke en mulighed for os da ingen af os har bil og zoo ligger langt væk fra os

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

millemai skriver:

Jeg tænker også, hvis det er første gang hun er der en weekend, så er det naturligt nok hun reagere. Din kæreste må jo så som en del af opdragelsen fortælle hende hvordan man kan reagere så det ikke går ud over dig eller katten. Og så eventuelt give hende og jer alle sammen lidt pusterum ved at bryde dagen lidt op i nogle aktiviteter kun ham og hende.

Det er jo vigtigt at hun også føler sig hjemme og velkommen, for at hun kan reagere positivt på hele ændringen

Det er ikke første gang hun sover der mere end en nat og det var slet ikke et problem sidste gang som var i påskeferien. Men nu er det hele lidt trængt fordi hendes værelse kan hun ikke komme ind i før om en to ugers tid da jeg skal have min sambo ud af døren først, så hun sover i stuen lige for nu.

Han har forsøgt men det er som om det flyver ind af det ene øre og ud af det andet i et "Jaja" fra hende.

Måske men hvilke aktiviteter han prøver men når de skal ud er det hende selv der vil have mig med, det er mig hun går til når hun vil lege også inden for.. Ved bare ikke hvorfor?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.