Downsyndrom?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.165 visninger
12 svar
0 synes godt om
17. april 2012

Flowers

Jeg har haft 2 SA. Ved den ene abort, blev fosteret undersøgt, og det viste sig det havde downsyndrom. Hva grunden var til abort første gang, ved jeg jo ikke.

Nu er jeg gravid igen, snart 8. uge. Og tænker meget over om der overhovedet er noget denne gang, men også hvor stor sansynligheden er for, at dette er med downsyndrom? Jeg er kun 24 år. Og det samme er faren.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

Krussedulle

Flowers skriver:

Jeg har haft 2 SA. Ved den ene abort, blev fosteret undersøgt, og det viste sig det havde downsyndrom. Hva grunden var til abort første gang, ved jeg jo ikke.

Nu er jeg gravid igen, snart 8. uge. Og tænker meget over om der overhovedet er noget denne gang, men også hvor stor sansynligheden er for, at dette er med downsyndrom? Jeg er kun 24 år. Og det samme er faren.

1:1600 .. Mener jeg! .. Havde selv en MA i 2010,(jeg var næsten lige fyldt 22) hvor fostret gik til 14+0, men ved ikke hvad det fejlede .. Men altså ud fra tallene vil jeg sige, at der altid er en risiko, men den er jo ikke voldsom stor!

Anmeld

17. april 2012

Flowers

Krussedulle skriver:

1:1600 .. Mener jeg! .. Havde selv en MA i 2010,(jeg var næsten lige fyldt 22) hvor fostret gik til 14+0, men ved ikke hvad det fejlede .. Men altså ud fra tallene vil jeg sige, at der altid er en risiko, men den er jo ikke voldsom stor!

Tænker mere om den er større, nu hvor jeg har haft en?

Anmeld

17. april 2012

Krussedulle

Flowers skriver:

Nej det er den ikke .. Det er jo en "fejl" der sker når æg og sæd smelter sammen..

Anmeld

17. april 2012

Flowers

Krussedulle skriver:

Nej det er den ikke .. Det er jo en "fejl" der sker når æg og sæd smelter sammen..

Puh, det lettede da at høre

Anmeld

17. april 2012

l.kjoeller

Altså ved det har betydning om man har det i familien. tror du får tilbudt en moderkagebiopsi , nu du 1 gang har båret et downs barn (har selv fået fostervandsprøve, og der stod det at man tilbød det når man har båret downs barn før). Så kan du få afklaring hvis du ønsker det. Sikker på det er sundt og rask denne gang, da din krop jo er hurtig til at sortere det fra

Anmeld

17. april 2012

Krussedulle

Flowers skriver:

Puh, det lettede da at høre

... det var godt at høre! Er sikker på at jeres lille spire har det godt derinde! men jeg kender godt følelsen! Vil lige indskyde at jeg fik en sund og rask dreng efter min MA!

Anmeld

17. april 2012

Flowers

l.kjoeller skriver:

Altså ved det har betydning om man har det i familien. tror du får tilbudt en moderkagebiopsi , nu du 1 gang har båret et downs barn (har selv fået fostervandsprøve, og der stod det at man tilbød det når man har båret downs barn før). Så kan du få afklaring hvis du ønsker det. Sikker på det er sundt og rask denne gang, da din krop jo er hurtig til at sortere det fra

Oki, det er dejligt med de tilbud

Anmeld

17. april 2012

l.kjoeller

Flowers skriver:

Oki, det er dejligt med de tilbud

ja det er rart nok , så ikke man skal være i tvivl

Anmeld

17. april 2012

Tona

Flowers skriver:

Jeg ved ikke noget om det du spørger om, men sikke et hårdt forløb altså. Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.