Hvilken prævention?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.551 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. april 2012

Camulla

Hvilken prævention skal jeg vælge? Hvad er godt efter 2. barn når man ikke vil have have flere? Som det er lige nu i hvert fald. Men man ved jo aldrig...  

Min læge foreslår spiral, men den kan man blive steril af, ik? Og hvad er forskellen på hormonspiral og alm. spiral?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

.....

Camulla skriver:

Hvilken prævention skal jeg vælge? Hvad er godt efter 2. barn når man ikke vil have have flere? Som det er lige nu i hvert fald. Men man ved jo aldrig...  

Min læge foreslår spiral, men den kan man blive steril af, ik? Og hvad er forskellen på hormonspiral og alm. spiral?

De fleste jeg kender, der ikke skal have flere børn bruger spiral
Ved dog ikke om det er alm. spiral eller hormonspiral

Anmeld

17. april 2012

VIPpigen

Kobberspiralen kan give nogen kraftige blødninger og flere menssmerter.... Hormonspiralen giver kroppen en lille smule hormoner, og mindsker blødningerne væsentlig... Nogen bliver helt fri for mens...
Jeg fik en hormonspiral i juni sidste år, men en måned efter røg den ud... Jeg fik aldrig penge retur, eller en ny, så jeg startede på p-piller igen og det fortsætter jeg med... Det er satme dyrt 1300 ud af vinduet for under en måneds beskyttelse....

Jeg ved ikke om du kan blive steril af en spiral ??

Anmeld

17. april 2012

Mettefpigen

Min fætters kæreste har fået en hormonspiral og den fungerer fint.. Jeg har selv lige fået sat en p stav i armen i torsdags da jeg ved jeg ikk skal have flere børn før om nogle år.. Og jaa jeg er ærlig jeg er pissedårlig til at tage p-piller så det bedste for mig er at få en stav....

Anmeld

17. april 2012

Camulla

Mettefpigen skriver:

Min fætters kæreste har fået en hormonspiral og den fungerer fint.. Jeg har selv lige fået sat en p stav i armen i torsdags da jeg ved jeg ikk skal have flere børn før om nogle år.. Og jaa jeg er ærlig jeg er pissedårlig til at tage p-piller så det bedste for mig er at få en stav....

Hvordan får man p-stav, hvad gør den og hvad koster det??

Anmeld

17. april 2012

Mettefpigen

Camulla skriver:

Hvordan får man p-stav, hvad gør den og hvad koster det??

Jamen det får man ved ved lægen, de bedøver dig og ligger en stav ind i armen... Den gør det samme som p piller du skal bare ikk tænke på noget... Jeg gav ca 1130 kr for den også virker den i 3 år... Det er lige ømt i nogle dage, og ser sådan her ud...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.