børn med 2 års aldersforskel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

665 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. april 2012

Anonym trådstarter

Hej.

Er der nogle der har erfaringer med børn med 2 års mellemrum? Kom gerne med for og imod

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

emsaroto

der er ca. 2 år mellem min storesøster og jeg. Vi har haft vores diskutioner og har ikke altid været søde ved hinanden som yngre, men vi har fået bedre gavn af det her i de voksne år. 

Anmeld

17. april 2012

livhemdrup

Anonym skriver:

Hej.

Er der nogle der har erfaringer med børn med 2 års mellemrum? Kom gerne med for og imod

Der er 2.5 år mellem mine tre børn og det er helt med vilje. De har utrolig stor glæde af hinanden og har altid haft. Ja de kan skændes men ik noget af betydning. 

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

livhemdrup skriver:

Der er 2.5 år mellem mine tre børn og det er helt med vilje. De har utrolig stor glæde af hinanden og har altid haft. Ja de kan skændes men ik noget af betydning. 

er det ikke meget hårdt som forældre?

Anmeld

17. april 2012

netdaddy

Vi har to drenge med 2 år og 9 dages mellemrum og vi er MEGET glade for det mellemrum der er mellem dem.

De har RIGTIG meget glæde af hinanden, men naturligvis er der også en del kampe om legetøjet og den mindste vil gerne være med i ALT hvad den store laver.

Men det altoverskyggende ved dem er at de er meget glade for hinanden.

Ofte (har vi fundet ud af) gælder det faktisk om at lade dem løse konflikterne selv, og undgå at blande sig for meget.
Eksempelvis lå vores to guldklumper (1 1/2 og 3 1/2 år) i en halv time igår og bare trillede en bold frem og tilbage mellem dem, så var der lige en lille konflikt, men bagefter gik de ind i hyggehjørnet i stuen og sad og læste bøger sammen og den store læste for den lille. Her til morgen legede de med hvaler og hajer mens mor og far fik gjort klar til morgenmaden, og da vi skulle spise ville den store sidde ved siden af den mindste.

Og jeg kunne blive ved med at fortælle historier hvor der kun er mindre konflikter.

Men selvfølgelig har de også konflikter hvor vi som forældre er nødt til at skride ind.

Anmeld

17. april 2012

livhemdrup

Anonym skriver:

er det ikke meget hårdt som forældre?

Det syns jeg bestemt ikk at det var. Den store ku mange ting selv allerede. Jeg ville ik betænke mig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.