Fra lift til tremmeseng... Hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.397 visninger
5 svar
0 synes godt om
16. april 2012

ajbs

Vores lille søn på 4 mdr har fra start været rigtig svær, at få til at falde i søvn. Den bedste løsning er helt klart at svøbe ham i dynen og vugge ham på armen. Nu falder han heldigvis i søvn indenfor 5 min på den måde. I starten kunne det tage evigheder, og når man satte sig eller lagde ham vågnede han med det samme. Vi kan heldigvis også godt lægge ham nu. Men jeg træner meget med liften, og det lykkes også tit, hvis bare den vugges lidt kraftigt. Efterhånden er han ved at være for lang til liften, og det vil nok være inden for et par uger vi vil flytte ham over i tremmesengen. Og her kommer så problemet... Hva pokker gør vi? Man kan jo ikke lige vugge en tremmeseng. Andre der står/ har stået i samme situation? Og hvad gjorde i? På nuværende tidspunkt kan han ikke på lægges, da han i løbet af 2 sek kommer helt op i det røde felt og skriger, det er nærmest en straf for ham at blive lagt ned på ryggen.Glæder mig til en dag hvor søvn som oftest ikke er lig med gråd :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2012

kitra

ajbs skriver:

Vores lille søn på 4 mdr har fra start været rigtig svær, at få til at falde i søvn. Den bedste løsning er helt klart at svøbe ham i dynen og vugge ham på armen. Nu falder han heldigvis i søvn indenfor 5 min på den måde. I starten kunne det tage evigheder, og når man satte sig eller lagde ham vågnede han med det samme. Vi kan heldigvis også godt lægge ham nu. Men jeg træner meget med liften, og det lykkes også tit, hvis bare den vugges lidt kraftigt. Efterhånden er han ved at være for lang til liften, og det vil nok være inden for et par uger vi vil flytte ham over i tremmesengen. Og her kommer så problemet... Hva pokker gør vi? Man kan jo ikke lige vugge en tremmeseng. Andre der står/ har stået i samme situation? Og hvad gjorde i? På nuværende tidspunkt kan han ikke på lægges, da han i løbet af 2 sek kommer helt op i det røde felt og skriger, det er nærmest en straf for ham at blive lagt ned på ryggen.Glæder mig til en dag hvor søvn som oftest ikke er lig med gråd :-)

min den ældste pige havde lidt den samme dårlige vane . da hun kom over i tremmesengen gjorde jeg det at jeg lagde hende på siden(det skulle man dengang) og så vuggede jeg hende lidt med hånden på hendes hofte hvis det gir mening   så hun vuggede med kroppen hmm kan ikke lige forklare det bedre håber du forstår

Anmeld

16. april 2012

serinasmor

I kan købe og montere disse på tremmesengen http://www.brio.dk/To_Be_Furniture/Beds/Cots/Bed_Rocker.aspx

så kan den også vugge lidt ...

med tiden kan i jo så vugge mindre og mindre

Anmeld

16. april 2012

Isabella_mor

det er vel ved at være på tide at blive vænnet af med alt det vuggei...

det er der så mange der bruger og jo mere de gør det er det jo sværere at venne sig og sit barn af med vanen.. 

det er ved den alder de kan begynde at finde tryghed ved bamser, nusseklude ect.. prøv at erstatte vugningen med det stille og roligt.. øv evt lige efter et godt måltid.

er i begyndt at tænke på at give grød osv.. det er måske nu dit barn er ved at mærke at det har brug for mere end bare mælk og derfor er svær at putte...

prøv jer frem med afvænningen af vuggeriet, og indfør evt samtidig noget grød/mos og se så om det ikke gør at jeres lille baby sover lidt tungere og bedre..

Anmeld

16. april 2012

Camel

Jeg er også enig i at I skal se om I kan trappe ud af vuggeriet.

Som, der også er en anden der nævner, kan det være en god ide, til at starte med at have en hånd på barnet, bare for tryghedens skyld, evt. kan hånden nusse el. vugge barnet blidt. Det skal ikke gå ind og tage over for vuggeriet men bare give tryghed i starten.

Noget andet der kan give tryghed i en ny seng kan være at gøre sengen mindre, evt. ved hjælp af en ekstra voksendyne langs den ene side og fodenden.

Husk sovedyr, putteklud eller andet, der evt. dufter af mor, du kan sove med det en nat under trøjen...

Håber der er noget der kan bruges 

Camilla (Anna 2005, Freja 2007 og lillebror i maven 23+2)

Anmeld

20. april 2012

ajbs

Hej igenTusind tak for jere gode svar :-)Så er liften pakket væk, og jeg har forsøgt med jeres forslag.. Dog uden det store held.. Indtil videre. Han har det heldigvis fint med at blive lagt i sengen, efter at være blevet svøbt og vugget i søvn. Og om natten går det også uden oroblemer, når han har fået mad. 2 gange er det lykkedes hvor han er blevet svøbt og vugget på selve sengen. Jeg er helt enig i at han skal vænnes af med det, og har sagt det til min kæreste lige fra dag et. Ligenu kan jeg slet ikk se hvordan det skal kunne lade sig gøre uden at vugge ham. Men sovedyr og nusseklud er fundet frem, så nu må vi se.Jeg tager en snak med min sp på onsdag, og vil også tale grød med hende, for er slet ikk i tvivl om at han er ved ar være parat.Ha en rigtig god dag :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.