Plukveer av av

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.111 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. april 2012

samantha1986

Jeg er nu i uge 33, og i sidste uge begyndte jeg at få plukveer. Øv hvor gør de altså ondt. Og de kommer hvis jeg ikke sørger for at få slappet nok af.

Jeg er lige nu i praktik i en SFO og der er der jo desværre ikke mulighed for at slappe så meget af. Og det kunne jeg også mærke i fredags. Og i dag da jeg stod op havde jeg plukveer fra morgenstunden. Tror desværre det bliver en lang dag.

Jeg har tre uger tilbage af praktikken så håber det går, men lægen kunne vel ikke finde på at sygemelde en allerede vel? skal nemlig til 3. graviditets undersøgelse i morgen, hvor jeg også vil nævne for hende at jeg har fået vand i benene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2012

ano14316

samantha1986 skriver:

Jeg er nu i uge 33, og i sidste uge begyndte jeg at få plukveer. Øv hvor gør de altså ondt. Og de kommer hvis jeg ikke sørger for at få slappet nok af.

Jeg er lige nu i praktik i en SFO og der er der jo desværre ikke mulighed for at slappe så meget af. Og det kunne jeg også mærke i fredags. Og i dag da jeg stod op havde jeg plukveer fra morgenstunden. Tror desværre det bliver en lang dag.

Jeg har tre uger tilbage af praktikken så håber det går, men lægen kunne vel ikke finde på at sygemelde en allerede vel? skal nemlig til 3. graviditets undersøgelse i morgen, hvor jeg også vil nævne for hende at jeg har fået vand i benene.

Jeg synes helt klart at du skal snakke med lægen. Plukkeveer må ikke gøre ondt. Så hvis jeg var dig, ville jeg nok lige ringe til lægen nu, eller til fg. bare for at være på den sikre side.

Og så ville jeg nok tage en sygedag idag, og slappe helt af..

Anmeld

16. april 2012

MariaJ

Plukveer skal som udgangspunkt ikke gøre ondt, men de niver nok alligevel mere og mere jo tættere man kommer på termin/fødslen. Under alle omstændigheder kan de godt føles lidt ubehagelige, fordi hele maven strammer sig. Jeg kan se herinde at folk har lidt forskellige holdninger til hvor seriøst man skal tage dem, men hvis de gør så ondt at du ikke kan bevæge dig normalt eller at de ikke slipper taget efter et stykke tid, tror jeg at du bør slappe mere af. Om det betyder sygemelding eller ej kommer nok an på i hvilken grad dit arbejde kan tilrettelægges for mindre belastning.

Anmeld

16. april 2012

Vinker

samantha1986 skriver:

Har selv lige været ved læge i fredags fordi jeg led af mange plukveer når jeg var på arbejde og de gjorde ofte også ondt. Lægen lød ikke spor bekymret...... Nok fordi jeg ikke er så langt henne (19 uger i dag) Han undersøgte mig og sagde at alt var fint og det var normalt at have mange plukveer når man var flergangs gravid (men det er du ikke eller??)

Jeg synes ikke de skal gøre så ondt. Det kan ikke være rigtigt! Derfor synes jeg helt sikkert du skal snakke med jdm/læge og sørge for at du blive undersøgt for at se om alt ser fint ud og nok få dig en sygemelding!

Tanker og knus

Anmeld

16. april 2012

samantha1986

ano14316 skriver:

Jeg synes helt klart at du skal snakke med lægen. Plukkeveer må ikke gøre ondt. Så hvis jeg var dig, ville jeg nok lige ringe til lægen nu, eller til fg. bare for at være på den sikre side.

Og så ville jeg nok tage en sygedag idag, og slappe helt af..

Det blev bedre i løbet af formiddagen så tog afsted på job. jeg må nemlig ikke have flere sygedage og vil heller ikke sygemeldes når jeg ikke har længere tid tilbage.

De er søde derude til at tage hensyn til mig, men desværre er der altid en dag i ugen hvor der ikke er andre der ordner garderoben end mig, selv om vi står flere til at skulle gøre det. men der er jeg nok nødt til i morgen at melde ud at den kan jeg ikke tage mere.

Anmeld

16. april 2012

samantha1986

MariaJ skriver:

Plukveer skal som udgangspunkt ikke gøre ondt, men de niver nok alligevel mere og mere jo tættere man kommer på termin/fødslen. Under alle omstændigheder kan de godt føles lidt ubehagelige, fordi hele maven strammer sig. Jeg kan se herinde at folk har lidt forskellige holdninger til hvor seriøst man skal tage dem, men hvis de gør så ondt at du ikke kan bevæge dig normalt eller at de ikke slipper taget efter et stykke tid, tror jeg at du bør slappe mere af. Om det betyder sygemelding eller ej kommer nok an på i hvilken grad dit arbejde kan tilrettelægges for mindre belastning.

Ja okay. Jeg synes de niver meget, men hvis jeg sætter mig ned og slapper af så kan jeg få dem til at gå væk. Der var på et tidspunkt i dag hvor det gjorde meget rundt efter jeg havde rejst mig, så jeg tog lige nogle dybe indåndinger. Men skal nok være bedre til at tænke på mig selv og være bedre til at melde ud at jeg har ondt.

Normalt er der ikke den vilde belastning men to gange om ugen har jeg fri sådan at det passer med at jeg skal rydde op i garderoberne, og det giver mange buk, og der er jeg nok nødt til at melde ud at det kan jeg ikke mere. Det gør simpelthen for ondt.

Ellers er jeg god til at sige fra overfor børnene med hensyn til løft osv. For det vil jeg nemlig ikke.

Anmeld

16. april 2012

samantha1986

Vinker skriver:

Har selv lige været ved læge i fredags fordi jeg led af mange plukveer når jeg var på arbejde og de gjorde ofte også ondt. Lægen lød ikke spor bekymret...... Nok fordi jeg ikke er så langt henne (19 uger i dag) Han undersøgte mig og sagde at alt var fint og det var normalt at have mange plukveer når man var flergangs gravid (men det er du ikke eller??)

Jeg synes ikke de skal gøre så ondt. Det kan ikke være rigtigt! Derfor synes jeg helt sikkert du skal snakke med jdm/læge og sørge for at du blive undersøgt for at se om alt ser fint ud og nok få dig en sygemelding!

Tanker og knus

Nej det er første barn jeg venter.

Altså min søster sagde at de også kunne skyldes at den lille er ved at vende sig og at det er derfor de gør ondt. Men det må lægen kunne mærke i morgen. Men jeg synes også presset på mine lunger eller luftveje er blevet bedre. Føler jeg kan trække vejret meget bedre, så kan skyldes hun har vendt sig.

Jeg vil gøre alt for ikke at skulle sygemeldes da jeg ikke har lang tid igen, og de her tre uger afgør om jeg består min praktik. Så skal bare hænge i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.