MariaJ skriver:
Plukveer skal som udgangspunkt ikke gøre ondt, men de niver nok alligevel mere og mere jo tættere man kommer på termin/fødslen. Under alle omstændigheder kan de godt føles lidt ubehagelige, fordi hele maven strammer sig. Jeg kan se herinde at folk har lidt forskellige holdninger til hvor seriøst man skal tage dem, men hvis de gør så ondt at du ikke kan bevæge dig normalt eller at de ikke slipper taget efter et stykke tid, tror jeg at du bør slappe mere af. Om det betyder sygemelding eller ej kommer nok an på i hvilken grad dit arbejde kan tilrettelægges for mindre belastning.
Ja okay. Jeg synes de niver meget, men hvis jeg sætter mig ned og slapper af så kan jeg få dem til at gå væk. Der var på et tidspunkt i dag hvor det gjorde meget rundt efter jeg havde rejst mig, så jeg tog lige nogle dybe indåndinger. Men skal nok være bedre til at tænke på mig selv og være bedre til at melde ud at jeg har ondt.
Normalt er der ikke den vilde belastning men to gange om ugen har jeg fri sådan at det passer med at jeg skal rydde op i garderoberne, og det giver mange buk, og der er jeg nok nødt til at melde ud at det kan jeg ikke mere. Det gør simpelthen for ondt.
Ellers er jeg god til at sige fra overfor børnene med hensyn til løft osv. For det vil jeg nemlig ikke.
Anmeld