Frivillig tilbagetagelse - nogen der har prøvet det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.580 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. april 2012

ano14316

Vores økonomi er mildest talt skrantende. Da der er sket flere ting de sidste par år. Sidste år i februar var vi så heldige at jeg blev uplanlagt gravid, hvilken jo koster en del . Og så har der, imens jeg har været på barsel, været massefyring på min arbejdsplads, jeg er dog så heldig ikke at have mistet mit job, men har fået en anden stilling, jeg går bare betydelig ned i løn. 

Men jeg tror jeg har fundet en løsning.

For 2 år siden købte jeg en Chevrolet Spark, jeg skylder i dag 90k i den, og det kan jeg jo ikke tilnærmelsesvis få for den, og banken vil ikke tage rest gælden ved et salg.

Men nu har jeg fundet det her http://www.fdm.dk/biloekonomi/bilgaeld hvor je har mulighed for igennem fogedretten at komme af med den kæmpe økonomiske byrde, bilen er blevet.

Og udover det at bilen er dyr, så er det heller ikke just en familie bil. Den passer bare slet ikke til de behov vi har idag. Desværre.

Mit spørgsmål er, om der er nogen her der har prøvet det, og som kan fortælle mig lidt om hvordan det forgår.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2012

Fines mor

ano14316 skriver:

Vores økonomi er mildest talt skrantende. Da der er sket flere ting de sidste par år. Sidste år i februar var vi så heldige at jeg blev uplanlagt gravid, hvilken jo koster en del . Og så har der, imens jeg har været på barsel, været massefyring på min arbejdsplads, jeg er dog så heldig ikke at have mistet mit job, men har fået en anden stilling, jeg går bare betydelig ned i løn. 

For 2 år siden købte jeg en Chevrolet Spark, jeg skylder i dag 90k i den, og det kan jeg jo ikke tilnærmelsesvis få for den, og banken vil ikke tage rest gælden ved et salg.

Men nu har jeg fundet det her http://www.fdm.dk/biloekonomi/bilgaeld hvor je har mulighed for igennem fogedretten at komme af med den kæmpe økonomiske byrde, bilen er blevet.

Og udover det at bilen er dyr, så er det heller ikke just en familie bil. Den passer bare slet ikke til de behov vi har idag. Desværre.

Mit spørgsmål er, om der er nogen her der har prøvet det, og som kan fortælle mig lidt om hvordan det forgår.

Jeg kender en som har gjort det for nogle uger siden, og du skal være opmærksom på de krav der er. Eks. må i ikke handle ny bil efterfølgende, så hvis det er for at "bytte den" til en større går den ikke. De stoppede afdrag, og sagde til firmaet at de havde forsøgt at sælge den, som der står i aftalen. :-) Tjek evt. med den gratis advokatvagt før i gør noget.

Anmeld

15. april 2012

Rockertand

ano14316 skriver:

Jeg kender intet til det her emne, men har læst artiklen - og den omhandler billån lavet via investeringsfirma, har du fået bilen finansieret i banken eller via et investeringsfirma, det synes jeg ikke lige fremgår af dit indlæg?

Vil du gå så langt som at skulle i Fogedretten? Det virker utroligt drastisk?

Har I slet ikke brug for en bil mere eller vil I gerne have en større?

Anmeld

16. april 2012

ano14316

Fines mor skriver:

Jeg kender en som har gjort det for nogle uger siden, og du skal være opmærksom på de krav der er. Eks. må i ikke handle ny bil efterfølgende, så hvis det er for at "bytte den" til en større går den ikke. De stoppede afdrag, og sagde til firmaet at de havde forsøgt at sælge den, som der står i aftalen. :-) Tjek evt. med den gratis advokatvagt før i gør noget.

Jeg har heller ikke tænkt mig at bytte den til en større.. Jeg har simpelthen ikke råd til den mere..

Når vi skal have en anden, bliver det en gammel brugt spand i 10.000 kr klassen, det må jeg vil gerne købe efterfølgende? men der kommer til at gå noget tid, for skal have sparet pengene sammen til den.

jeg må lige se nærmere på hvad det der gratis advokatvagt er for noget.

Mange tak for dit svar

Anmeld

16. april 2012

ano14316

Rockertand skriver:

Jeg kender intet til det her emne, men har læst artiklen - og den omhandler billån lavet via investeringsfirma, har du fået bilen finansieret i banken eller via et investeringsfirma, det synes jeg ikke lige fremgår af dit indlæg?

Vil du gå så langt som at skulle i Fogedretten? Det virker utroligt drastisk?

Har I slet ikke brug for en bil mere eller vil I gerne have en større?

Den er finansieret gennem forhandleren.

Det jeg mener med at banken ikke vil tage rest gælden hvis jeg sælgerne den er, at jeg jo skal indfri lånet til forhandleren, og det skulle jeg gære med et lån i banken, og det er ikke muligt..

Hvis det er det der skal til, ja så må jeg gå i fogedretten, selvom jeg absolut hellere så en anden løsning.

Vi har 2 biler, den anden er dog på gule plader, så der er ikke plads til os alle sammen.

Altså vi har jo behov for en bil med plads til os alle, men vi må bare overleve uden, selvom det så betyder at vi må bruge offentlig transport.

Desværre har jeg først fundet ud af det her nu, jeg har ellers været på barsel i 1 år og skal tilbage på arbejde, så jeg havde jo sagtens kunne undværre den i den tid.

Anmeld

16. april 2012

Fines mor

ano14316 skriver:

Jeg har heller ikke tænkt mig at bytte den til en større.. Jeg har simpelthen ikke råd til den mere..

Når vi skal have en anden, bliver det en gammel brugt spand i 10.000 kr klassen, det må jeg vil gerne købe efterfølgende? men der kommer til at gå noget tid, for skal have sparet pengene sammen til den.

jeg må lige se nærmere på hvad det der gratis advokatvagt er for noget.

Mange tak for dit svar

Jeg kan ikke svare på hvornår du må købe en ny bil, og hvilken værdi den må have. Jeg syntes du skal tale med advokatvagten, de må kunne give dig nogle svar :-)

Anmeld

19. april 2012

mariamiss6

ano14316 skriver:

Altså, jeg er slet ikke sikker.....

Men jeg mener faktisk der e rkrav om, at man ikke bagefter bare lige må gå ud og anskaffe sig en ny/anden/billigere bil... 

Hvis jeg var dig, ville jeg snakke med en rådgiver der reelt har forstand på den løsning...

Jeg synes det er fint, hvis man vitterligt ikke kan få den betalt og ikke har råd til at have den... Men jeg tror det er vigtigt at tjekke om der er nogen særlige konsekvenser ved at gøre det på den måde...

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.