Opdatering fra Silas fronten..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

869 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. april 2012

Janni.

Ja piger, jeg svigter herinde  Jeg er en knold til at skrive opdateringer, men nu prøver jeg lige.  Har tænkt på det rigtig mange gange, men men men... det er som altid blevet ved tanken. 

Det går rigtig godt med Silas, ved 1 års undersøgelse (d. 9/3-12) var han 80 cm høj og 11 kg tung. Han har stadig kun 4 tænder, og der ser ikke ud til at ske mere på den front pt. Så vi venter spændt.  

Han er endelig begyndt at få interesse for at rejse sig op af ting inkl mor her, føler næsten ikke han laver andet. Han kravler stadig i bedste militær stil, men er begyndt at øve sig i at komme op på alle 4. 

Idag for 1 uge siden nægtede han flasken total, han stod nærmest i en flitsbue (staves?) så snart flasken nærmede sig. Panikken var stor herhjemme, den havde vi ikke lige set komme!!  Men resultatet er jo så at han har været flaske fri 1 uges tid nu. Han fik også kun 1 flaske i døgnet, en lille tår før sengetid. Så nu har vi i hu-hej hast fået indført et andet putte ritual, da han altid faldte i søvn til flasken. Nu falder han i søvn i egen seng, det tager max 10 min. Han er så dygtig, synes vi. 

Og i dagplejen går det forrygende godt, Silas har ikke tid til at sige farvel når vi aflevere.. Faktisk har han næsten ikke engang tid til at vi parkerer barnevognen, og tager overtøjet af ham. Hans mandlige dagplejer er bare et hit hos knægten. 

Ang spisningen, går det også der ud af. Han øver sig i at spise med ske og drikke selv af et glas. 

Hmm tror jeg er nået lidt omkring det hele, ellers må i spørge.. 

Og lidt blandet billeder blandt andet fra hans fødselsdag. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2012

AnneBJ

Ih han ser dejilg ud Det lyder til at gå rigtig godt hjemme hos Jer, hvor er det dejligt!!

Felix har også kun 5 tænder, trods ENORME mængder savl og fingergnaveri de sidste par uger, kan jeg ikke engang spotte de næste tænder. Nåh, men de kommer vel!

Dygtig lille gut du har dig - især putningen er jeg ret misundelig over!

Anmeld

16. april 2012

Mettemus

Hej Janni,

Dejligt med lidt nyt fra jer. Tillykke med ham, hvor er han bare blevet stor! Lækre billeder, er helt vild med dem

Dejligt at det gik så nemt at droppe flasken - det er bare nemmest for alle når de selv siger fra. Laurits droppede også selv amningen, så vi var fri for skrig og skrål i den anledning - skønt! Jeg havde ellers frygtet det lidt...

Han er godt nok en dygtig og fremmelig lille dreng - sejt

Knus til jer

Anmeld

17. april 2012

Janni.

AnneBJ skriver:

Ih han ser dejilg ud Det lyder til at gå rigtig godt hjemme hos Jer, hvor er det dejligt!!

Felix har også kun 5 tænder, trods ENORME mængder savl og fingergnaveri de sidste par uger, kan jeg ikke engang spotte de næste tænder. Nåh, men de kommer vel!

Dygtig lille gut du har dig - især putningen er jeg ret misundelig over!

Jeg har intet at klage over herhjemme ang. Silas, han er som en drøm.  Eller det skulle lige være hans heftige temperament når han kommer fra dagpleje. Det kan nogen dage virkelig være så heftigt at man tror taget letter.  

Vi må da håbe de får flere tænder, ellers bliver de vist danmarks yngste med gebis haha 

Jeg er total overrasket over putningen, og er det stadig. Det er utrolig at det er gået så nemt. Jeg frygter det værste hver aften, og indtil videre -  er det gået rigtig nemt. Tror bare jeg venter på at bomben springer og han ikke vil sove. 

Anmeld

17. april 2012

Janni.

Mettemus skriver:

Hej Janni,

Dejligt med lidt nyt fra jer. Tillykke med ham, hvor er han bare blevet stor! Lækre billeder, er helt vild med dem

Dejligt at det gik så nemt at droppe flasken - det er bare nemmest for alle når de selv siger fra. Laurits droppede også selv amningen, så vi var fri for skrig og skrål i den anledning - skønt! Jeg havde ellers frygtet det lidt...

Han er godt nok en dygtig og fremmelig lille dreng - sejt

Knus til jer

Jeps dejligt at det gik så nemt med flasken men panikken var altså stor her da det stod på.  Jeg kunne slet ikke forholde mig til at han skulle sove uden dén flaske.. Men det er jo bare gået som en drøm. Dog frygter jeg stadig at han ændrer sig og pludselig ikke vil sove.. Ja ja jeg forsøger at lade være med at tage sorgerne på forskud, men tanken er der nu alligevel. 

Jeg ved ikke om han er fremmelig. Man siger man ikke må sammenligne med andre børn, men feks de 3 piger han er i mødregruppe med - hvor af den ene er 1 mdr yngre end Silas - de går fint, og har gjort det i 2 mdr. 

Så når jeg sammenligner med dem, så er Silas jo rigtig langsom. Men pyt, hellere langsomt og sikkert ikke? 

Anmeld

17. april 2012

DK

Skønne billeder!Sikke han også bliver stor og dygtig!

Sejt med mandlig dagplejer. Jeg må indrømme at jeg ikke helt kan huske det, men var det dig hvor i skulle skifte dagplejer hvor i så fik en mand og kone sammen, eller hvordan var det nu det var?

Anmeld

17. april 2012

Janni.

DK skriver:

Skønne billeder!Sikke han også bliver stor og dygtig!

Sejt med mandlig dagplejer. Jeg må indrømme at jeg ikke helt kan huske det, men var det dig hvor i skulle skifte dagplejer hvor i så fik en mand og kone sammen, eller hvordan var det nu det var?

Vi er rigtig glad for vores mandlige dagplejer.  

Vi har ikke skiftet, da det er den første og eneste dagplejer, vi har nu. Men du har på sin vis ret, det er nemlig både mand og kone der er dagplejer sammen, og det fungerer bare rigtig godt. 

Og selvom de arbejder sammen om ungerne, så er Silas ikke spor i tvivl om hvilken én af dem, han tilhører (så at sige). Han vil helt klart helst hans egen dagplejer. 

Anmeld

18. april 2012

piadas

Sikke da en dejlig nem dreng, du har dig!

Det lyder da bare til, at det hele kører - fedt!

Ha, det med tænderne...jeg tror heller ikke, at Ida har fået nogen tænder i 3-4 måneder, så jeg troede også, at hun havde fået de 6 tænder, hun skulle have og så hed det gebis for resten!

Men sørme om der ikke for en uges tid siden poppede en mere frem, så nu tror jeg på, at de er derinde bagved!!

Sejt, at I har en mandlig dagplejer - det er jo ikke så tit, man hører om det!

Anmeld

18. april 2012

Janni.

piadas skriver:

Sikke da en dejlig nem dreng, du har dig!

Det lyder da bare til, at det hele kører - fedt!

Ha, det med tænderne...jeg tror heller ikke, at Ida har fået nogen tænder i 3-4 måneder, så jeg troede også, at hun havde fået de 6 tænder, hun skulle have og så hed det gebis for resten!

Men sørme om der ikke for en uges tid siden poppede en mere frem, så nu tror jeg på, at de er derinde bagved!!

Sejt, at I har en mandlig dagplejer - det er jo ikke så tit, man hører om det!

Jeg kan ikke sige at vi har noget specielt at klage over.  Han er blevet nemmere som han er blevet ældre. Som baby/nyfødt sov han max 45 min - 1 time på en hel dag. Resten af dagen var han vågen.  Det var en hård tid. Ikke at han var utilfreds, men det var hårdt at være på hele tiden. 

Jeg har en mistanke om der snart kunne være 1 tand mere på vej, men altså dén tanke har jeg haft mange gange siden december hvor de første 4 kom indenfor 17 dage. Så nu forsøger jeg bare at vente spændt. 

Da vi fik brevet med en mandlig dagplejer, ringede jeg til kontoret for at høre om det var en fejl. Jeg havde aldrig hørt om en mandlig dagplejer  Men vi er glade for ham, og mest af alt, Silas har slet ikke tid til os, når hans dp er i nærheden. 

Anmeld

18. april 2012

piadas

Janni. skriver:

Jeg kan ikke sige at vi har noget specielt at klage over.  Han er blevet nemmere som han er blevet ældre. Som baby/nyfødt sov han max 45 min - 1 time på en hel dag. Resten af dagen var han vågen.  Det var en hård tid. Ikke at han var utilfreds, men det var hårdt at være på hele tiden. 

Jeg har en mistanke om der snart kunne være 1 tand mere på vej, men altså dén tanke har jeg haft mange gange siden december hvor de første 4 kom indenfor 17 dage. Så nu forsøger jeg bare at vente spændt. 

Da vi fik brevet med en mandlig dagplejer, ringede jeg til kontoret for at høre om det var en fejl. Jeg havde aldrig hørt om en mandlig dagplejer  Men vi er glade for ham, og mest af alt, Silas har slet ikke tid til os, når hans dp er i nærheden. 

Haha, jeg har også sagt ca. en millard gange, at hun opførte sig som hun gjorde, fordi hun var ved at få en tand!

Det har så sjældent vist sig rigtigt, men denne gang lykkedes det da!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.