Hvor langt turde i at tage væk som højgravide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.550 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. april 2012

Anonym trådstarter

Og hvor langt var i evt. væk og hvor langt henne? 

Ska besøge en veninde hvor jeg er i uge 37. En 150 km væk og med offentlig transport, da min krop ik duer til køreturen i bil. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2012

th

Anonym skriver:

Ska besøge en veninde hvor jeg er i uge 37. En 150 km væk og med offentlig transport, da min krop ik duer til køreturen i bil. 

synes det er svært at utale sig om, du skriver selv du ikke kan klare turen i bilen, hvilket siger at du nok ikke er i tip top.

Hvis det var mig villejeg nok ikke gøre det.

vi skulle til skive i starten af juni og der meldte vi fra og jeg var der i uge 37 men havde haft en del pluk veer og de var bange for at jeg ville føde før.

så lyt til din krop

Anmeld

15. april 2012

Kvindemin

Anonym skriver:

Jeg ville helt sikkert tage afsted
Jeg tog til Tyskland 3 dage efter termin, og mine veer begyndte påvej hjem i bilen.

De har sygehuse alle steder og du er i DK, så ingen alarm hvis du spørger her.

Anmeld

15. april 2012

JonTri

Jeg skal til Klegod ugen før min termin... Tager da bare vandrejournal med og så er der vel et sygehus i nærheden, hvis det er... 

Jeg ville tage afsted... det er de færreste der føder i 37

Anmeld

15. april 2012

Muffinmus

kører ikke mere end ca 30-45 min væk....

For skal jo også aflevere ungerne osv hvis det pludselig bliver aktuelt.....nope, ville ikke tage 150 km væk og slet ikke med offentligt transport. 

Ville slet ikke have lyst til at føde på et fremmed sygehus fordi det var det tætteste, vil gerne have så kort mulig transport tid hjem derfra for babys skyld og ja, fødte 14 dage før sidst, så personligt ville jeg ikke tage chancen.

Men hvis du har lyst og tør kan du jo sagetns gøre det:-)Ikek fordi det lige frem er farligt, bare virkelig ufedt at gå i fødsel langt hjemmefra.

Anmeld

15. april 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ville klart tage afsted. Bare ha din vandrejounal med! Vh stine

Anmeld

15. april 2012

LR85

Synes du skal tage afsted, men husk vandrejournal og evt nummer på nærmeste fødemodtagelse. 

Jeg har selv en dreng i forvejen, så a den grund blir jeg lidt i nærheden, da der er lidt flere praktiske foranstaltninger der skal til dér. 

Anmeld

15. april 2012

eliasogmor

Anonym skriver:

jeg er nok dårligeste til at spørge... men ærligt når vi rammer juni mdr.. tør jeg kun tage tættere på sygehuset...

Anmeld

15. april 2012

Frejsmor

Jeg bor i Storkøbenhavn og var da en tur i Ødtjylland og besøge min mor et par uger før min termin.. Det du skal overveje er om du kan klare turen, for altså skulle du gå i fødsel, er der andre hospitaler i DK og du behøver ikke engang din vandrejournal, for den kan de bare faxe over(fik jeg at vide af min JM, jeg spurgte nemlig fordi jeg også var bekymret for at skulle tage længere væk op til terminen)..

Men der skete ikke en dyt, jeg gik 5 dage over termin..

Anmeld

15. april 2012

Fanny Holbech

Jeg ville ikke rejse 150 km væk med offentlig transport.

I bil ville jeg godt turde gøre det, hvis min mand var med. Sidste gang var vi faktisk til 40-års førdselsdag dagen før min termin og det var ca 150 km væk, men da var mine svigerforældre også med som kunne tage den store og efter aftale med min jordemoder havde jeg en taske med + telefonnumre til fødeafdelingerne på både Næstved og Herlev sygehus. Det blev heldigvis ikke nødvendigt.

Spørg evt. din jordemoder om hun mener at det ville være forsvarligt at tage afsted.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.