Hvor langt turde i at tage væk som højgravide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

380 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. april 2012

Anonym trådstarter

Og hvor langt var i evt. væk og hvor langt henne? 

Ska besøge en veninde hvor jeg er i uge 37. En 150 km væk og med offentlig transport, da min krop ik duer til køreturen i bil. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2012

L&V

Anonym skriver:

Ska besøge en veninde hvor jeg er i uge 37. En 150 km væk og med offentlig transport, da min krop ik duer til køreturen i bil. 

Det ville jeg ikke ha noget problem med at gøre, der er jo nok et sygehus i nærheden hvis der sku ske noget

Anmeld

16. april 2012

Caroline86

ork, jeg tog til den anden ende af landet

Heldigvis er der mange gode hospitaler i hele landet hvis det skulle blive nødvendigt med en tur på fg

Bare husk din vandrejournal og pak evt. lige et nødkit til hvis du skulle gå i fødsel

Anmeld

16. april 2012

Hyacinth

Anonym skriver:

Jeg vil sige stol på din mavefornemmelse. Altså jeg havde med min datter, en ret problemfyldt graviditet med massiv væskeophobning, svangerskabsforgiftning, en masse kontrol flere gange ugentligt og i samme periode blev jeg inviteret til Jylland hos noget svigerfamilie, hvor vi skulle være der i nogle dage.

Jeg var vist i uge 37, men takkede nej pga frygt for at føde i bil eller på et andet hospital end Riget, hvor jeg hører til og også gerne ville føde.

Jeg fødte min datter i uge 39:-) Men hvis du har det godt med det, så ville jeg bare tage afsted:-)

Anmeld

16. april 2012

MariaJ

Hmmm, svært at sige. I mon første graviditet tror jeg godt jeg havde turdet. Jeg var ikke særlig besværet fysisk og der var ingen tegn på at fødslen skulle starte tidligt (hvad den da heller ikke gjorde).

I denne graviditet, hvor jeg har haft en del problemer, ville jeg kun gøre det, hvis det ikke gjorde mig noget at jeg kom til at føde et andet sted end planlagt.

Så som en anden sagde. Du må nok lytte til mavefornemmelsen. Det er det jo mest et spørgsmål om, at du kan risikere at komme til at føde et andet sted end du havde regnet med, og hvordan du har det med det, hvis nu "uheldet" skulle være ude. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.