Muligvis Vindæg? Hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.346 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. april 2012

FrkDitte

Hejsa,

Kæresten og jeg var i går inde og få en skanning hos en privat skanningsklinik. Jeg er i 9+0, og vi var lidt nysgerrige og ville gerne se hjerteblink. Desværre fortæller de at der intet foster er og at det nok er et vindæg.

Der er selvfølgelig en lille chance for at de tager fejl, men uanset, hvad gør jeg så nu?

Jeg har ikke modtaget papirer fra det sygehus jeg har valgt (Hillerød). Jeg var til første lægebesøg for 14 dage siden, så de burde have modtaget mine papirer derfra.

Kan jeg ringe til Hillerød? Min egen læge gør vel ikke andet end at henvise mig til sygehuset?

Jeg har ingen smerter eller blødning. Har haft alle de "normale" graviditetssymptomer. Det ville dog bare være rart at få afklaret om der er noget derind eller ej. Jeg havde en MA i september sidste år, så hvis jeg skal have en udskrabning vil jeg bare gerne have det overstået hurtigst muligt.

Hvad ville i gøre?

Knus D.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2012

Camillos

FrkDitte skriver:

Hejsa,

Kæresten og jeg var i går inde og få en skanning hos en privat skanningsklinik. Jeg er i 9+0, og vi var lidt nysgerrige og ville gerne se hjerteblink. Desværre fortæller de at der intet foster er og at det nok er et vindæg.

Der er selvfølgelig en lille chance for at de tager fejl, men uanset, hvad gør jeg så nu?

Jeg har ikke modtaget papirer fra det sygehus jeg har valgt (Hillerød). Jeg var til første lægebesøg for 14 dage siden, så de burde have modtaget mine papirer derfra.

Kan jeg ringe til Hillerød? Min egen læge gør vel ikke andet end at henvise mig til sygehuset?

Jeg har ingen smerter eller blødning. Har haft alle de "normale" graviditetssymptomer. Det ville dog bare være rart at få afklaret om der er noget derind eller ej. Jeg havde en MA i september sidste år, så hvis jeg skal have en udskrabning vil jeg bare gerne have det overstået hurtigst muligt.

Hvad ville i gøre?

Knus D.

det undrer mig der ikke er nogle der har svaret.. Jamen hvad sagde de til tryghedsscanningen ? Sagde de ikke hvad de synes du skulle gører? 

Jeg ville helt klart mene der skulle kunne ses noget i uge 9 

Jeg synes du skal ringe til din læge forklare situationen, og blive vidresendt til en scanning, hvorefter sygehuset nok vil tage en BP på dig for at se om dig Hcg stiger eller falder.. Du kan jo faktisk ricikere du har en graviditet uden for livmoderen hvis der intet ses på scanningen ? 

fra mig, jeg ved hvordan du har det, har gennemgået 4 aborter Har du brug for at snakke så er du velkommen til at skrive PB.

Anmeld

15. april 2012

Michalala

Jeg ville også ringe til lægen eller jordemødrene på Hillerød, så du kan få en afklaring. Sikke da noget.

Håber det bedste for jer.

Anmeld

15. april 2012

FrkDitte

Camillos skriver:

det undrer mig der ikke er nogle der har svaret.. Jamen hvad sagde de til tryghedsscanningen ? Sagde de ikke hvad de synes du skulle gører? 

Jeg ville helt klart mene der skulle kunne ses noget i uge 9 

Jeg synes du skal ringe til din læge forklare situationen, og blive vidresendt til en scanning, hvorefter sygehuset nok vil tage en BP på dig for at se om dig Hcg stiger eller falder.. Du kan jo faktisk ricikere du har en graviditet uden for livmoderen hvis der intet ses på scanningen ? 

fra mig, jeg ved hvordan du har det, har gennemgået 4 aborter Har du brug for at snakke så er du velkommen til at skrive PB.

Tak for jeres svar,

Jeg ringede til Hillerød, og fik et tlf-nummer som jeg skal ringe til i morgen.

Jeg blev scannet inde hos denlillekbh'er, og han sagde at jeg skulle kontakte lægen eller sygehuset..

Det han kunne se på scannignen var bare et tomt "hylster" og noget der måske kunne være en blommesæk..

Men hvad gør de? Jeg kommer vel til en scanning?

Håber jeg kan vælge udskrabning. Fik en medicinsk abort i september og det synes jeg var rigtig grimt og ubehageligt.

Men nu må vi se hvad der sker..

Endnu engang tak

D.

Anmeld

16. april 2012

Camillos

FrkDitte skriver:

Tak for jeres svar,

Jeg ringede til Hillerød, og fik et tlf-nummer som jeg skal ringe til i morgen.

Jeg blev scannet inde hos denlillekbh'er, og han sagde at jeg skulle kontakte lægen eller sygehuset..

Det han kunne se på scannignen var bare et tomt "hylster" og noget der måske kunne være en blommesæk..

Men hvad gør de? Jeg kommer vel til en scanning?

Håber jeg kan vælge udskrabning. Fik en medicinsk abort i september og det synes jeg var rigtig grimt og ubehageligt.

Men nu må vi se hvad der sker..

Endnu engang tak

D.

Ja de vil selvfølgelig scanne dig for at se om de ser hvad han så . Jeg har igennem alle mine MA'er kun været igennem Udskrabninger. Da jeg simpelthen sagde til dem jeg ikke selv vill føle skyld i at "fjerne" det døde foster, og jeg bestemt ikke havde lyst til at se det komme ud. Det  har der været store forståelser for hele vejen igennem 

Anmeld

16. april 2012

RiUL

Blev du scannet indvendigt eller udvendigt?

Synes jeg har hørt at lille kbher kun scanner udvendigt - måske er du ikke 9 uger henne præcist, og de så ikke har kunne se noget hjerteblink så tidligt, ved en udvendig scanning?

Anmeld

16. april 2012

1Wish

Jeg blev også scannet inde hos denlillekbh'er da jeg var gravid i 7. uge, og han sagde præcis det samme til mig, at det nok var et vindæg og han kunne kun se en blommesæk.

Jeg ringede til min læge dagen efter, som gav en henvisning til hvidovre hospital samme dag. Lægen derude sagde hun kun se fosteranlæg og jeg blev sat tilbage til 6. uge, og skulle komme ugen efter, hvor de så desværre kunne se at den ikke var vokset, og der intet liv var, men de kunne i det mindste se noget, og give mig professionelle svar i forhold til klinikken. Fik så en udskrabning dagen efter, men den sygeplejerske jeg snakkede med derude fortalte mig at de oplevede mange der havde været til tryghedsscanning hos ham, i denlillekbh'er, der så kom til dem med store bekymringer, fordi han sagde det var vindæg hvilket så i mange tilfælde var forkert! Og der var et foster i bedste behold..

De er jo heller ikke uddannede læger derinde, i kbh'eren og synes egentlig man i bund og grund ikke burde betale folk der leger med et så ømt punkt for at tjene penge, når de ikke engang har det der kræves for at udføre jobbet!!

Jeg for at han har taget fejl, og din spire vokser sig stor og stærk

Anmeld

19. april 2012

FrkDitte

MissIce skriver:

Jeg blev også scannet inde hos denlillekbh'er da jeg var gravid i 7. uge, og han sagde præcis det samme til mig, at det nok var et vindæg og han kunne kun se en blommesæk.

Jeg ringede til min læge dagen efter, som gav en henvisning til hvidovre hospital samme dag. Lægen derude sagde hun kun se fosteranlæg og jeg blev sat tilbage til 6. uge, og skulle komme ugen efter, hvor de så desværre kunne se at den ikke var vokset, og der intet liv var, men de kunne i det mindste se noget, og give mig professionelle svar i forhold til klinikken. Fik så en udskrabning dagen efter, men den sygeplejerske jeg snakkede med derude fortalte mig at de oplevede mange der havde været til tryghedsscanning hos ham, i denlillekbh'er, der så kom til dem med store bekymringer, fordi han sagde det var vindæg hvilket så i mange tilfælde var forkert! Og der var et foster i bedste behold..

De er jo heller ikke uddannede læger derinde, i kbh'eren og synes egentlig man i bund og grund ikke burde betale folk der leger med et så ømt punkt for at tjene penge, når de ikke engang har det der kræves for at udføre jobbet!!

Jeg for at han har taget fejl, og din spire vokser sig stor og stærk

Han tog ikke fejl, desværre. Jeg skal have en udskrabning på mandag. Jeg var 9+1 da jeg besøgte ham, og der burde man kunne se noget. Men nej..der var en tom gestationssæk (eller hvad det nu hedder)

Jeg er faktisk meget tryg ved at besøge lille kbh'er. Selvom han ikke er læge, så har han jo en uddannelse.

Jeg tror mange også besøger ham så tidligt i graviditeten at det kan være svært at se noget, specielt med en udvendig scanning.

Jeg vil besøge ham igen, næste gang. Og 200 kr. er jo ingen penge, jeg synes bestemt ikke han ripper folk for penge. Jeg skulle da heller ikke betale for scanningen, når der ingenting var.

Jeg har stadig mange graviditetssymptomer, så jeg glæder mig faktisk til på mandag så det kan blive overstået og jeg kan komme op på hesten igen..

God weekend

D.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.