Mødregruppe/aflastningsgruppe for enlige mødre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.722 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. april 2009

qp

Jeg har en dejlig søn på 5,5 mdr og deltager i en mødregruppe hvor vi er 5 mødre og 6 små.
De andre mødre har alle sammen kærester og mænd hvilket jo er skønt for dem. Men for mit eget vedkommende synes jeg ligesom, at det kunne være så rart hvis man var i en mødregruppe med andre mødre som var i samme situation som en selv. Derved kunne man bruge hinanden i svære situationer... eks når man er ensom og mangler nogen at dele tingene med, når man skal en tur til frisøren/lægen i byen... ja der er jo ingen grænser for hvad man ikke kunne gøre for hinanden.
Jeg selv har min familie boende langt væk fra hvor jeg selv bor og har derfor ikke "hænder" til, at tage min søn hvis jeg liiiige skal et el andet.
Jeg ved efter hånden ikke hvor mange slags undersøgelser og lægebesøg jeg ikke har slæbt ham med til, hvor jeg egentlig godt kunne haft brug for, at der kom en lille engel og hjalp mig, men sådan har det måtte være da jeg ikke har haft andre muligheder. Man kan jo ikke tillade sig, at bede veninderne tage fri fra jobbet fordi man lige skal til lægeundersøgelse.. næ nej det er jo noget man helst ser de selv byder sig til! - MEN det er der bare INGEN der gør og derfor ville livet være så meget nemmere hvis man var en lille gruppe der hjalt og støttede hinanden.
Er der andre enlige mødre derude med børn i ca samme aldersgruppe som bare synes min idé er fantastisk?

// Marcus' Mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2009

A.

ih hvor jeg kender godt det du skriver..

Anmeld

11. april 2009

Kvindemin

Marcus' Mor skriver:

Jeg har en dejlig søn på 5,5 mdr og deltager i en mødregruppe hvor vi er 5 mødre og 6 små.
De andre mødre har alle sammen kærester og mænd hvilket jo er skønt for dem. Men for mit eget vedkommende synes jeg ligesom, at det kunne være så rart hvis man var i en mødregruppe med andre mødre som var i samme situation som en selv. Derved kunne man bruge hinanden i svære situationer... eks når man er ensom og mangler nogen at dele tingene med, når man skal en tur til frisøren/lægen i byen... ja der er jo ingen grænser for hvad man ikke kunne gøre for hinanden.
Jeg selv har min familie boende langt væk fra hvor jeg selv bor og har derfor ikke "hænder" til, at tage min søn hvis jeg liiiige skal et el andet.
Jeg ved efter hånden ikke hvor mange slags undersøgelser og lægebesøg jeg ikke har slæbt ham med til, hvor jeg egentlig godt kunne haft brug for, at der kom en lille engel og hjalp mig, men sådan har det måtte være da jeg ikke har haft andre muligheder. Man kan jo ikke tillade sig, at bede veninderne tage fri fra jobbet fordi man lige skal til lægeundersøgelse.. næ nej det er jo noget man helst ser de selv byder sig til! - MEN det er der bare INGEN der gør og derfor ville livet være så meget nemmere hvis man var en lille gruppe der hjalt og støttede hinanden.
Er der andre enlige mødre derude med børn i ca samme aldersgruppe som bare synes min idé er fantastisk?

// Marcus' Mor

Jeg har selv en kæreste. Men havde nogle af mine veninder brug for en hånd, mht. deres børn - ville jeg altid stå med åbne arme.
Kan godt lide at hjælpe andre.

Så kom du bare med Marcus
Hvor bor du ?

Anmeld

12. april 2009

qp

Hehe... ja nu har jeg ikke planer om, at aflevere Marcus i Århus inden jeg skal til lægen når jeg nu selv bor i Kbh... Men tak for tilbuddet, det var sødt af dig

Anmeld

12. april 2009

Miamaja

kan godt forstaa dig selvom jeg ikke er enlig!! folk har enormt travlt med sit eget hvis du starter din egen enlige modre gruppe er jeg sikker paa der er mange der er interesseret, og saa er det lidt nemmere at stotte hinanden masske

Anmeld

14. april 2009

qp

Miamaja skriver:

hvis du starter din egen enlige modre gruppe er jeg sikker paa der er mange der er interesseret

Ikke helt endnu desværre... Men jeg håber da der kommer nogle dejlige kvinder som bare synes, at dette er en genial idé

Anmeld

2. maj 2009

Lone Jakobsen

hejsa
har selv stået i samme situation for et par år siden.
jeg snakkede med min sundhedsplejerske om ideen. hun synes det var en super ide og lovede at gi mit nummer videre til andre enlige mødre der ku være interesserede. på den måde fik jeg startet en gruppe op for enlige mødre...og fordi vi havde samme sundhedsplejerske, var de alle lige i nabolaget.
måske en ide...
Lone

Anmeld

27. maj 2009

alenemor33

Hej Mor til Marcus,

Jeg er en pige på 33, som bor i glostrup med min søn Tobias på 7 1/2 måned, som jeg har alene på fuldtid. Har en mødregruppe som jeg nyder tid med men føler heller ikke rigtig vi har de samme problematikker samt savner jeg også nogen i samme situation at støtte sig til. Hvis du stadig er enlig mor søgende, hører jeg meget gerne fra dig ellers heller og lykke til dig og din lille dreng.

MVH

Tobias´s mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.