Klapvogn til Bykørsel + Terrænkørsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.852 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. april 2012

Giraffen

Nå, vi er midt i klapvogne junglen

Mine krav:

• skal være let at køre med i byen + i skoven 
  • skal være let at pakke sammen så man evt også kan have barnevogn med i bilen
  • skal have mulighed for søskendesæde eller andet (dog ikke så vigtigt som de andre krav)

Farens krav

• skal have lufthjul (eller ikke-massive hjul)
  • skal have meget opbevaringsplads

Umiddelbart hælder jeg lidt til City Elite da det er den eneste jeg har fundet der både er god i byen og i skoven (se billede)

Men har I nogle gode bud på hvilken klapvogn der opfylder alle de mange krav?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2012

Mor til Mike

Giraffen skriver:

Nå, vi er midt i klapvogne junglen

Mine krav:

• skal være let at køre med i byen + i skoven 
  • skal være let at pakke sammen så man evt også kan have barnevogn med i bilen
  • skal have mulighed for søskendesæde eller andet (dog ikke så vigtigt som de andre krav)

Farens krav

• skal have lufthjul (eller ikke-massive hjul)
  • skal have meget opbevaringsplads

Umiddelbart hælder jeg lidt til City Elite da det er den eneste jeg har fundet der både er god i byen og i skoven (se billede)

Men har I nogle gode bud på hvilken klapvogn der opfylder alle de mange krav?

Har selv en city elite, og den er GULD værd! Vil helt klart anbefale den, den er let og det føles somom man skubber luft, og den kan bare klare alt uden at den hopper som en gal.. 

Anmeld

14. april 2012

minbaby

Vi har en teutonia klapvogn da vi med samme krav som dig fandt den mest praktisk. Med den har man mulighed for selv at vælge den hjul type men finder bedst.

Ud over de krav du har nævnt kan denne klapvogn også vende styret, nemt og ligetil. Det vil sige at man uden problemer vender det alt efter hvor solen kommer fra eller om barnet vil se frem eller på mor og far.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

14. april 2012

Giraffen

Mike'y'm!ke. <3 skriver:

Har selv en city elite, og den er GULD værd! Vil helt klart anbefale den, den er let og det føles somom man skubber luft, og den kan bare klare alt uden at den hopper som en gal.. 

Det er også den jeg hælder mest til, men hvordan er det med dækkene? er det punkterfri? og er det ok, altså sådan at den ikke er for hård at køre med ift lufthjul

Anmeld

14. april 2012

Giraffen

minbaby skriver:

Vi har en teutonia klapvogn da vi med samme krav som dig fandt den mest praktisk. Med den har man mulighed for selv at vælge den hjul type men finder bedst.

Ud over de krav du har nævnt kan denne klapvogn også vende styret, nemt og ligetil. Det vil sige at man uden problemer vender det alt efter hvor solen kommer fra eller om barnet vil se frem eller på mor og far.

Nårh ja det med drejestyret vil faren egentlig også gerne have

men jeg synes bare de er så brede og klodsede i byen ift dem med drejehjul, men det er måske ikke slemt?

Anmeld

14. april 2012

Mor til Mike

Giraffen skriver:

Det er også den jeg hælder mest til, men hvordan er det med dækkene? er det punkterfri? og er det ok, altså sådan at den ikke er for hård at køre med ift lufthjul

Ja de er punkterfri :-) Vil sige, at du bliver overrasket over hvor let den er at køre med, og hvor lidt den egentlig vejer når du køre! Den er jo netop lavet til løbere der løber overalt, så man bemærker ikke rigtig de forskellige underlag. 

Anmeld

14. april 2012

Giraffen

Mike'y'm!ke. <3 skriver:

Ja de er punkterfri :-) Vil sige, at du bliver overrasket over hvor let den er at køre med, og hvor lidt den egentlig vejer når du køre! Den er jo netop lavet til løbere der løber overalt, så man bemærker ikke rigtig de forskellige underlag. 

jeg troede faktisk ikke man kunne løbe med den - men det kan man? dobbelt bonus altså... og hvor købte i den henne? kan man mon få den i babysam 

Anmeld

14. april 2012

minbaby

Giraffen skriver:

Nårh ja det med drejestyret vil faren egentlig også gerne have

men jeg synes bare de er så brede og klodsede i byen ift dem med drejehjul, men det er måske ikke slemt?

Samme model fås også med drejehjul. Virkelig praktisk i byen, men ikke særlig praktisk i skoven.

Vi har en barnevogn med svingbare forhjul og det er erfaringen fra den som har gjort vi har valgt faste hjul på klapvognen da vores krav til den var at den var mere terrængående.

Anmeld

14. april 2012

Giraffen

minbaby skriver:

Samme model fås også med drejehjul. Virkelig praktisk i byen, men ikke særlig praktisk i skoven.

Vi har en barnevogn med svingbare forhjul og det er erfaringen fra den som har gjort vi har valgt faste hjul på klapvognen da vores krav til den var at den var mere terrængående.

så tror jeg det er bedre for os med den trehjulede, vi skal nemlig kunne bruge den samme vogn både i byen og i skoven/på stranden

Anmeld

14. april 2012

Mor til Mike

Giraffen skriver:

jeg troede faktisk ikke man kunne løbe med den - men det kan man? dobbelt bonus altså... og hvor købte i den henne? kan man mon få den i babysam 

Ja, det er jo en jogger.. beregnet til løbere :p der er også sådan en snor til håndledet med så den ikke løber fra dig hvis du løber ned af en bakke fx.. Vi købte vores i Ønskebørn, tror ikke de har dem i babysam.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.