Er det normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.011 visninger
11 svar
0 synes godt om
13. april 2012

AnnaK89

Jeg er lige gået ind i uge 30 - og er 2. gangsgravid.

Jeg var ved JM i onsdags, hvor baby blev skønnet til 1400 g
Mit symfemål var på 28 cm.
Og hun kunne konstatere at baby allerede ligger godt med hovedet nede ved mit skamben og hun mente, at hun nok ikke ville flytte sig derfra igen.
Kan godt mærke at der er mere pres på mit bækken og det fylder ret godt foran ved skambenet - har faktisk svært ved at bukke med ned.

Desuden bliver min mand og familie ved med at sige at min mave "hænger" mere og mere, og kan egentlig godt se det når jeg sammenligner min mave med tidligere billeder.

Igår da jeg var på toilet, kunne jeg trække en masse tykt, sejt slim ud, som lagde sig som sådan en klump i toiletpapiret - kunne ikke trække det fra hinanden. Er det slimproppen der er ved at gå så småt? (ved godt at den kan gendanne sig).

Er alt dette normalt så tidligt 2. gang?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2012

l.kjoeller

tag lige og giv fødegangen et kald. kan godt lyde som slimproppen syns jeg, og så er de obs på hvis den lille skulle komme før

Anmeld

13. april 2012

AnnaK89

l.kjoeller skriver:

tag lige og giv fødegangen et kald. kan godt lyde som slimproppen syns jeg, og så er de obs på hvis den lille skulle komme før

Overvejer lidt at ringe til min egen JM og høre hvad hun evt. siger om det.
Har ikke andre tegn på for tidlig fødsel, men ved heller ikke om det kræver mere, om det måske kan være tegn på at hun kommer lidt før termin?

Anmeld

13. april 2012

AnnaK89

Ingen der har noget erfaring?

Anmeld

13. april 2012

l.kjoeller

AnnaKJ skriver:

Overvejer lidt at ringe til min egen JM og høre hvad hun evt. siger om det.
Har ikke andre tegn på for tidlig fødsel, men ved heller ikke om det kræver mere, om det måske kan være tegn på at hun kommer lidt før termin?

tør ikke sige det men er nok en god ide at handle på det

Anmeld

13. april 2012

AnnaK89

13. april 2012

Mira0911

Det tror jeg er slimproppen.... Hvis der ligefrem er tegnblødning også, så vil jeg nok ringe til fg men ikke før... 

Min gik mange gange i min anden graviditet... 

Anmeld

13. april 2012

baby84

AnnaKJ skriver:

Jeg er lige gået ind i uge 30 - og er 2. gangsgravid.

Jeg var ved JM i onsdags, hvor baby blev skønnet til 1400 g
Mit symfemål var på 28 cm.
Og hun kunne konstatere at baby allerede ligger godt med hovedet nede ved mit skamben og hun mente, at hun nok ikke ville flytte sig derfra igen.
Kan godt mærke at der er mere pres på mit bækken og det fylder ret godt foran ved skambenet - har faktisk svært ved at bukke med ned.

Desuden bliver min mand og familie ved med at sige at min mave "hænger" mere og mere, og kan egentlig godt se det når jeg sammenligner min mave med tidligere billeder.

Igår da jeg var på toilet, kunne jeg trække en masse tykt, sejt slim ud, som lagde sig som sådan en klump i toiletpapiret - kunne ikke trække det fra hinanden. Er det slimproppen der er ved at gå så småt? (ved godt at den kan gendanne sig).

Er alt dette normalt så tidligt 2. gang?

til fødselsforberedelsen som jeg var til i går sagde de at slimproppen bestod af sejt slim som man kunne trække lange tråde af, så ud fra det lyder det nærmere som en alm klat udflåd, men synes du skulle ringe og få det afklaret så du ikke tænker på det. Hørte også at der ofte var blod med når det var slimproppen.

Anmeld

13. april 2012

AnnaK89

Mira0911 skriver:

Det tror jeg er slimproppen.... Hvis der ligefrem er tegnblødning også, så vil jeg nok ringe til fg men ikke før... 

Min gik mange gange i min anden graviditet... 

Okay tak.

Hvad med at maven hænger mere og mere og at baby ligger så langt nede med hovedet?
Kan det være tegn på at hun måske kommer lidt før termin eller er det meget normalt?

Anmeld

13. april 2012

Mira0911

AnnaKJ skriver:

Okay tak.

Hvad med at maven hænger mere og mere og at baby ligger så langt nede med hovedet?
Kan det være tegn på at hun måske kommer lidt før termin eller er det meget normalt?

Min mave sank også mere og mere jo tættere jeg kom på terminen... Lina kom 1 dag over termin... 

Så tror ikke det har noget med at gøre at de kan ske at komme før termin... Ved det ikke... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.