Første mens efter fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

354 visninger
6 svar
0 synes godt om
13. april 2012

FogL

Hej piger! 

Det er nu 7 uger siden jeg fødte vores skønne datter (hvor blev tiden af!?) 

Jeg har stadig ikke fået min mens - og jeg ammer ikke, og har kun gjort det på halv tid de første 2 uger. 

Jeg har rigeligt med mens smerter, og har haft det en uges tid nu.  

Hvornår kom jeres først menstruation efter fødslen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2012

Tona

Hej piger! 

Jeg har stadig ikke fået min mens - og jeg ammer ikke, og har kun gjort det på halv tid de første 2 uger. 

Det er helt normalt at du ikke har fået mens endnu. Det ville være ret tideligt, selv om det selvfølgelig sker jævnligt.

Jeg fik min første mens efter fødslen da Amanda var 6 uger gammel og havde kun ammet i 8 døgn. Jeg havde også en uges tid med smerter inden den kom, så det kan da være at din er på vej.

Anmeld

13. april 2012

FogL

Amandas-mor skriver:

Det er helt normalt at du ikke har fået mens endnu. Det ville være ret tideligt, selv om det selvfølgelig sker jævnligt.

Jeg fik min første mens efter fødslen da Amanda var 6 uger gammel og havde kun ammet i 8 døgn. Jeg havde også en uges tid med smerter inden den kom, så det kan da være at din er på vej.

Ved ikke om jeg synes det er tidligt, stoppede med at bløde fra livmoderen for 3-4 uger siden.. 

Anmeld

13. april 2012

Tona

ciepige skriver:

Ved ikke om jeg synes det er tidligt, stoppede med at bløde fra livmoderen for 3-4 uger siden.. 

Jo, men det jeg mener at at de fleste jo nok får deres mens senere end jeg fx fik og senere end de 7 uger du beskriver her. Det er jo også normalt at der går mange måneder. Jeg mente bare, at jeg tror ikke at du skal bekymre dig over at det ikke er kommet

Anmeld

13. april 2012

FogL

Amandas-mor skriver:

Jo, men det jeg mener at at de fleste jo nok får deres mens senere end jeg fx fik og senere end de 7 uger du beskriver her. Det er jo også normalt at der går mange måneder. Jeg mente bare, at jeg tror ikke at du skal bekymre dig over at det ikke er kommet

Synes bare at have hørt det kun er normalt at der går lang tid hvis man ammer.. Men det er jo self. ikke til at vide.. 

Anmeld

13. april 2012

Tona

ciepige skriver:

Synes bare at have hørt det kun er normalt at der går lang tid hvis man ammer.. Men det er jo self. ikke til at vide.. 

Jeg tror nok at det er normalt at der går virkelig lang tid hvis man ammer, som i nærmest over et halvt år somme tider.

Men for kvinder der ikke ammer tror jeg nok at der sagtens kan gå et par måneder. Jeg kender i alt fald nogle stykker som ikke har ammet hvor der gik nogle  mdr alligevel. Da jeg fik mens da Amanda var 6 uger gammel ville lægen først ikke tro på mig (ikke min egen dejlige læge, som var syg men hendes vikar) og nægtede at det overhovedet kunne være mens så tideligt. Jeg blev undersøgt og jeg ved ikke hvad. Så hvis han var så forbløffet over det, så må det alligevel have være lidt uventet

Anmeld

13. april 2012

Mor til Mike

ciepige skriver:

Hej piger! 

Min kom ca en måned efter fødslen :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.