hvad så 2 gangs mødre:)?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

406 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. april 2012

Anonym trådstarter

Jeg venter mit andet barn. Men helt lykkelig er jeg ikke -

kræver det ikke helt vildt meget? kan man både få tid til det store og det lille barn, uden nogen af dem føler sig udenfor? er der større chance for at skade to børn end hvis man har et? kan børnene mangle stimulering hvis ikke man kan være 110% for dem begge 24/7?

vores barn på 10 mdr starter i dagpleje, om en måned så på den måde lysner det en smule.. Jeg er virkelig blevet nervøs for at gå igennem det her, da jeg kan risikere få et eller begge børn fjernet hvis ikke mig og min kæreste kan opgaven... og selvfølgelig har man ikke lov at skade et barn hvis det er et man har, men sp vil være skærpet da vi er rigtig unge mennesker... hvad siger i 2 gangs forældre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

Stjernholm87

Sys bestemt du fortjener at nogen vil svare dig... 

Jeg har en storesøster som først fik tvillinger ved hjælp og blev gravid da de var 1½ år. Der har været rigtig meget at se til men alle børnene har taget ALTING så fint. 
Min søster har været super god til at inddrage pigerne i at hjælpe med at skifte, give mad (fik flaske) og give tøj på. Selvfølgelig har han nok lagt mere for sig selv hen på eftermiddagen hvor pigerne er kommet hjem fra dagpleje (skal lige siges at det ikke er alle dage de er afsted på samme tid, pigerne, de deles lidt om dagplejepladesen så hun har ofte den ene hjemme sammen med lillebror) 
Men som hun siger så kalder han ALTID hvis der er ngoet. Han savner opmærksomhed eller har brug for mad / tør ble.
Er sikker på en mor har NOK  kærlighed til ALLE sine børn uanset hvor hurtigt eller sent de kommer efter hinanden.  

Men alle mødre tænker som dig :-) Kan huske min søster også gjorde det men man  finder en måde at få hverdagen til at gå på.

Så tænker jeg man skal huske at den første er så forkælet og faktisk 'får for meget opmærksomhed' og den sidste som flyver fra reden bliver forkælet i hoved og røv fordi det er svært at den sidste forlader mor og far.. :-)

Op med hovedet og nyd dine børn får så meget glæde af hinanden. Du kommer til elske at have dem så tæt på hinanden :-) 

Anmeld

17. april 2012

Hyacinth

Stjernholm87 skriver:

Sys bestemt du fortjener at nogen vil svare dig... 

Jeg har en storesøster som først fik tvillinger ved hjælp og blev gravid da de var 1½ år. Der har været rigtig meget at se til men alle børnene har taget ALTING så fint. 
Min søster har været super god til at inddrage pigerne i at hjælpe med at skifte, give mad (fik flaske) og give tøj på. Selvfølgelig har han nok lagt mere for sig selv hen på eftermiddagen hvor pigerne er kommet hjem fra dagpleje (skal lige siges at det ikke er alle dage de er afsted på samme tid, pigerne, de deles lidt om dagplejepladesen så hun har ofte den ene hjemme sammen med lillebror) 
Men som hun siger så kalder han ALTID hvis der er ngoet. Han savner opmærksomhed eller har brug for mad / tør ble.
Er sikker på en mor har NOK  kærlighed til ALLE sine børn uanset hvor hurtigt eller sent de kommer efter hinanden.  

Men alle mødre tænker som dig :-) Kan huske min søster også gjorde det men man  finder en måde at få hverdagen til at gå på.

Så tænker jeg man skal huske at den første er så forkælet og faktisk 'får for meget opmærksomhed' og den sidste som flyver fra reden bliver forkælet i hoved og røv fordi det er svært at den sidste forlader mor og far.. :-)

Op med hovedet og nyd dine børn får så meget glæde af hinanden. Du kommer til elske at have dem så tæt på hinanden :-) 

Enig

Er selv gravid med 2. Barn i 14. uge og jeg har da også mine bekymringer i forhold til overskud, dagligdag osv. Men det tror heg nu, er helt normale følelser

Min datter er nu 11 mdr. og der kommer til at være ca. 17 mdr imellem vores børn. Jeg har en sp, som også har børn tæt på hinanden min mor har fået 3 piger(inkl. Mig) hvor jeg er den ældste på 26, min søster er 24 og den yngste søster bliver 21 i denne måned. Min mor og sp siger, at det bliver hårdt i starten, men de får så meget glæde af hinanden på længere sigt. Det handler også om at inddrage den store i pusletid, amme/flasketid osv. 

Hvis I er målrettede og viljefaste på, at det nok skal lykkes, er jeg sikker på, det nok skal gå

Min mor var lige fyldt 21, da hun fik mig og det med alder, må du bare modbevise myndighederne på(altså sp osv.)

Man kan ikke definere god el. dårlig mor på alder, men nærmere viljen/ressourcerne til at skabe trygge rammer og sundt familieliv

Sk** hul i fordommene og gør hvad dit siger og gør det bedste du kan

Held & lykke

Anmeld

17. april 2012

Stjernholm87

og så vil jeg lige tilføje at du skal huske i jo er TO... :-) 
Så i er jo sammen om tingene og KUN har to børn indtil videre.. Så hvis  du lige skal amme så må manden lige tage sig af den store og vil den store ikke den er far må hun jo vente til mor er færdig. 
Der er så mange gode værdier i at få en lillesøster/bror :-) De lære så mange gode fornuftige ting og lære det ikke kun er mig mig mig... 

Så på med de positive nat og nyd at du er mor kun til en :-) For det helt klart ngoet andet at være mor til to men helt sikkert også DOBBELT GLÆDE :-)

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

Stjernholm87 skriver:

og så vil jeg lige tilføje at du skal huske i jo er TO... :-) 
Så i er jo sammen om tingene og KUN har to børn indtil videre.. Så hvis  du lige skal amme så må manden lige tage sig af den store og vil den store ikke den er far må hun jo vente til mor er færdig. 
Der er så mange gode værdier i at få en lillesøster/bror :-) De lære så mange gode fornuftige ting og lære det ikke kun er mig mig mig... 

Så på med de positive nat og nyd at du er mor kun til en :-) For det helt klart ngoet andet at være mor til to men helt sikkert også DOBBELT GLÆDE :-)

så sandt som det er skrevet

det hjalp lidt på frustruationerne. Men det har heller ikke været helt ledt at have oprejst pande, med den modstand vi har haft lidt af pga tætheden mellem ungerne.

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

Hyacinth skriver:

Enig

Er selv gravid med 2. Barn i 14. uge og jeg har da også mine bekymringer i forhold til overskud, dagligdag osv. Men det tror heg nu, er helt normale følelser

Min datter er nu 11 mdr. og der kommer til at være ca. 17 mdr imellem vores børn. Jeg har en sp, som også har børn tæt på hinanden min mor har fået 3 piger(inkl. Mig) hvor jeg er den ældste på 26, min søster er 24 og den yngste søster bliver 21 i denne måned. Min mor og sp siger, at det bliver hårdt i starten, men de får så meget glæde af hinanden på længere sigt. Det handler også om at inddrage den store i pusletid, amme/flasketid osv. 

Hvis I er målrettede og viljefaste på, at det nok skal lykkes, er jeg sikker på, det nok skal gå

Min mor var lige fyldt 21, da hun fik mig og det med alder, må du bare modbevise myndighederne på(altså sp osv.)

Man kan ikke definere god el. dårlig mor på alder, men nærmere viljen/ressourcerne til at skabe trygge rammer og sundt familieliv

Sk** hul i fordommene og gør hvad dit siger og gør det bedste du kan

Held & lykke

tusind tak, fordi skrev på siden

jeg nikker ja, til alt det du har skrevetih, hvor er baby.dk et dejligt sted at være.. vi har vundet os stille og roligt til tanken, og er sikker på det kun er den rigtige vej for os!

Anmeld

18. april 2012

Muffinmus

for mig var det første halve år værst..følte slet ikek jeg havde tid nok tilminb store dreng å 20 mdr, der stadig elskede sin mor og helst ville hygge hos mig:-)Men da min datter kom ville hun stort set ikke sin far det første lange stykke tid, meget ofte græd hun bare,så det blev mig der tog over hele tiden og derfor, jo, man kan godt føle man svigter nr 1....desværre. Men kun for en tid synes jeg, så blev det bedre og mine unger ville da ikke undvære hinanden nu hvor de er 3 og 4 år gamle:-)Og skal have en lillesøster om lidt:-)

Men pga jeres alder og situation, vil  i nok føle jer mere overvåget og det er måske heller ikke dårligt, for så er der jo gode chancer for i vil kæmpe alt hvad i kan for at de skal lykkes godt for jer og jeres børn:-) og husk, det er ingen skam at bede om hjælp i ny og næ hvis behovet er der.

Anmeld

18. april 2012

Hyacinth

Anonym skriver:

tusind tak, fordi skrev på siden

jeg nikker ja, til alt det du har skrevetih, hvor er baby.dk et dejligt sted at være.. vi har vundet os stille og roligt til tanken, og er sikker på det kun er den rigtige vej for os!

Det lyder da dejligt for jer

Godt, du kan bruge denne side - den er også god

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.