at have sin egen butik? - selvstændig..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.344 visninger
20 svar
0 synes godt om
12. april 2012

FrkZier

hej dejlige tøser derude ( er ikke sikker på den ligger rigtigt)

jeg har leget med tanken om at jeg en dag i fremtiden skulle ege min egen butik, en tøj butik med det lækreste moderigtige tøj jeg ved godt det er totalt far out og ufatteligt svært at realisere..

MEN hvis vi lige leger at jeg faktisk sidder nu og vil gå i gang med det her projekt, er der så nogen der har gode råd til: hvor i alverden starter man?

der må være nogen derude der er selvstændige, eller kender nogen der er det der kan komme med skide gode ideer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

Rockertand

FrkZier skriver:

jeg har leget med tanken om at jeg en dag i fremtiden skulle ege min egen butik, en tøj butik med det lækreste moderigtige tøj jeg ved godt det er totalt far out og ufatteligt svært at realisere..

MEN hvis vi lige leger at jeg faktisk sidder nu og vil gå i gang med det her projekt, er der så nogen der har gode råd til: hvor i alverden starter man?

der må være nogen derude der er selvstændige, eller kender nogen der er det der kan komme med skide gode ideer

Da jeg gik på handelsskolen for 100 år siden, lærte vi, at man skal have et komplet koncept, specifikt budget, analysere kundemålgruppen, kortlægge konkurrenter osv. osv., der er rigtig mange faktorer at tage hensyn til. Dengang var det relativt nemt at få finansering på plads, når man havde møde med en kunderådgiver i banken - når man havde fremlagt ovenstående, så fandt man som regel en iværksætterfornuftig løsning - den går bare ikke i dag - og slet ikke til en så butiksdødstruet branche som tøjbranchen, der er ufatteligt mange (både gamle og nye), der drejer nøglen om i disse år og ender med en stor gæld. Har du tænkt over, at det er benhårdt arbejde at starte et firma op - at det koster ufatteligt mange timer, som ikke går ret godt i spænd med små børn?

Det er måske en mulighed at starte på et iværksætterkursus og så få en masse god råd dér?

Anmeld

12. april 2012

FrkZier

Rockertand skriver:

Da jeg gik på handelsskolen for 100 år siden, lærte vi, at man skal have et komplet koncept, specifikt budget, analysere kundemålgruppen, kortlægge konkurrenter osv. osv., der er rigtig mange faktorer at tage hensyn til. Dengang var det relativt nemt at få finansering på plads, når man havde møde med en kunderådgiver i banken - når man havde fremlagt ovenstående, så fandt man som regel en iværksætterfornuftig løsning - den går bare ikke i dag - og slet ikke til en så butiksdødstruet branche som tøjbranchen, der er ufatteligt mange (både gamle og nye), der drejer nøglen om i disse år og ender med en stor gæld. Har du tænkt over, at det er benhårdt arbejde at starte et firma op - at det koster ufatteligt mange timer, som ikke går ret godt i spænd med små børn?

Det er måske en mulighed at starte på et iværksætterkursus og så få en masse god råd dér?

jeg er HELT klar over det ikke bare liiige er er så nemt at starte sin egen butik, det er bare lidt min lillepige drøm der endnu engang er vendt tilbage til mig - jeg har ikke planer om det er noget der skal ske imorgen, men måske engang i fremtiden!

men tusind tak fordi du gad tage dig tid til at svare, og måske lige fremlægge nogen af de aspekter mit drømmesyn glemmer

Anmeld

12. april 2012

Muffin_girl

FrkZier skriver:

Denne hjemmside er fantastisk  

http://www.startvaekst.dk/idefasen/0/4

Der kan du få vejledning og gode råd, omkring alt der er værd at vide inden man beslutter, i opstart osv osv  

Anmeld

12. april 2012

FrkZier

AalborgPigen skriver:

Denne hjemmside er fantastisk  

http://www.startvaekst.dk/idefasen/0/4

Der kan du få vejledning og gode råd, omkring alt der er værd at vide inden man beslutter, i opstart osv osv  

ej hvor nice, tusind tak

Anmeld

12. april 2012

Muffin_girl

FrkZier skriver:

ej hvor nice, tusind tak

Selv tak Jeg brugte den til eksamen på handelsskolen. Omkring opstart af eget firma  

Anmeld

12. april 2012

FrkZier

AalborgPigen skriver:

Selv tak Jeg brugte den til eksamen på handelsskolen. Omkring opstart af eget firma  

lige nu leger jeg også bare med tanken, det ikke noget super seriøst, bare lidt et drømmeprojekt til når jeg en dag vinder 20 mil. i lotto

Anmeld

12. april 2012

Muffin_girl

FrkZier skriver:

lige nu leger jeg også bare med tanken, det ikke noget super seriøst, bare lidt et drømmeprojekt til når jeg en dag vinder 20 mil. i lotto

Jeg vil gerne åbne min egen vinbutik Så jeg kigger tit på det .. 

Det er altid godt at have en drøm til når de 20 mill er i hus 

Anmeld

12. april 2012

FrkZier

AalborgPigen skriver:

Jeg vil gerne åbne min egen vinbutik Så jeg kigger tit på det .. 

Det er altid godt at have en drøm til når de 20 mill er i hus 

vin, det lyder også godt - hvis altså man har forstand på det hehe, jeg kan godt bare lide at drikke det

Anmeld

12. april 2012

Muffin_girl

FrkZier skriver:

vin, det lyder også godt - hvis altså man har forstand på det hehe, jeg kan godt bare lide at drikke det

Jeg kan virkelig godt lide at drikke det Og elsker at læse og lære om det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.