Søvn ved nyfødte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.012 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. april 2012

Camilla Jensen

Hej Piger. 

Jeg har desperat brug for hjælp, jeg blev mor for 11 dage siden til en dejlig lille pige. Men jeg har nogle spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Når min datter har fået sin tår mad, skiftet ble og er klar til sin søvn, ja så kan jeg ikke få hende til at sove. Jeg ved godt hun KUN er 11 dage gammel, men er det normal at nyfødte skriger og er urolig i næsten 1,5 time efter en amning ? Den eneste måde jeg kan få hende til at falde i søvn på er hvis hun ligger på min mave og jeg vugger hende i søvn. Men 1,5 time efter en amning ja så skal hun jo næsten have mad igen efter hun er faldet i søvn. Det er ikke fordi hun er sulten for jeg har prøvet og give hende bryst igen og MME men det ønsker hun ikke. Hun kan godt bruge sut men den spytter hun ud efter nogle minutter og så skriger hun enorm meget. 

Kan i komme med nogle goe råd til mig? 

Hun bliver puttet i sin lift og ind på sit værelse, jeg har også prøvet og tage liften ind til os i stuen men intet hjælper. Det er ligesom hun ikke kan finde ro i sin krop, og til sidst bliver hun så sur / hysterisk fordi hun er så overtræt.

Jeg tager imod alle fif, råd mm med kyshånd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

Becks

Camilla Jensen skriver:

Hej Piger. 

Jeg har desperat brug for hjælp, jeg blev mor for 11 dage siden til en dejlig lille pige. Men jeg har nogle spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Når min datter har fået sin tår mad, skiftet ble og er klar til sin søvn, ja så kan jeg ikke få hende til at sove. Jeg ved godt hun KUN er 11 dage gammel, men er det normal at nyfødte skriger og er urolig i næsten 1,5 time efter en amning ? Den eneste måde jeg kan få hende til at falde i søvn på er hvis hun ligger på min mave og jeg vugger hende i søvn. Men 1,5 time efter en amning ja så skal hun jo næsten have mad igen efter hun er faldet i søvn. Det er ikke fordi hun er sulten for jeg har prøvet og give hende bryst igen og MME men det ønsker hun ikke. Hun kan godt bruge sut men den spytter hun ud efter nogle minutter og så skriger hun enorm meget. 

Hun bliver puttet i sin lift og ind på sit værelse, jeg har også prøvet og tage liften ind til os i stuen men intet hjælper. Det er ligesom hun ikke kan finde ro i sin krop, og til sidst bliver hun så sur / hysterisk fordi hun er så overtræt.

Får hun bøvset godt af efter måltiderne?

Jeg skal ikke kunne sige det, men jeg tænker hun er lidt for lille til at blive lagt alene inde på sit værelse, hun er som du selv skriver kun 11 dage gammel.. Og har brug for at være tæt på jer, det er jo en stor verden hun er kommet ud til

Pøj pøj

Anmeld

12. april 2012

babymus77

Nu det mange år siden jeg sidst havde en lille, men jeg havde ham liggende ved mig efter mad, med mindre vi skulle ud og gå i barnevogn:-) og så lagde jeg ham i liften efter noget tid.... Tror nok der gik noget tid, inden jeg bare kunne ligge ham ind med det samme:-) Så hun søger nok bare din tryghed og nærvær;-) Jeg har termin til sommer og tror jeg gør på samme måde som de to første gange;-) pøj pøj med lidt søvn;-)

Anmeld

12. april 2012

december-babyen

Ja jeg vil skrive det samme, at hun er aaalt for lille til at blive lagt ind på hendes værelse alene. Min sp plejer at sige at de nyfødte som går alt den kropsberøring og tryghed og får lov til putte ved moderen eller faderen er de roligere børn.

Prøv at højde hende rigtig godt af, da en bøvs rigtig kan gøre ondt i
Sådan en lille mave.

Held og lykke med det

Anmeld

12. april 2012

december-babyen

Undskyld skriver fra mobil så der er mange fejl, håber du kan forstå meningen alligevel.

Anmeld

12. april 2012

L&V

Camilla Jensen skriver:

Hej Piger. 

Ja det er helt normalt så små børn er slet ikke klar til at sove alene, prøv og tænk på at for 11dage siden lagde hun i en lille bobbel hvor hun altid var tæt på dig og nu ska hun ligge alene.. Det var først efter 3 måneder vi begyndte at putte Laura i sin egen lift om natten ellers sov hun ved mig og tit med babs i munden der var trygt og dejligt.. Men tænker os om dit barn måske har ondt i maven hvis det skriger så længe efter at ha spist

Anmeld

12. april 2012

Tulle28

Jeg synes du skal lade hende sove på din mave - evt. anskaffe dig en slynge, så hun kan være helt tæt på dig, men du alligevel kan få lavet noget (hvis du absolut skal:-)). Hun er endnu så lille og har brug for masser af tryghed og nærhed.

Anmeld

12. april 2012

Mettefpigen

Bassemanden her sov bare engang imellem... Han var konstant sulten så der var ikk noget at gøre, og havde mange mave problemer.... Men on natten sov han i liften i hans seng (i soveværelset)....

Anmeld

15. april 2012

Sitrani

Camilla Jensen skriver:

Hej Piger. 

Jeg tror helt simpelt, at din datter bare gerne vil have sin mor.. tæt på... Hun har været inde i din krop så længe, og nu har hun det bedst hvis hun kan mærke dig hele tiden, også når hun skal sove, og det er helt naturligt..

jeg lod min datter sove på mig meget i starten, for det giver tryghed.. og de sover så meget i starten.. og så når hun var faldet i søvn, lagde jeg hende over i hendes vugge..

Så mit bud er, at din datter gerne vil have din tryghed og kropskontakt, hvilket jeg synes man skal give dem så meget som muligt, mens de stadig er så små....

Anmeld

15. april 2012

Mumto3

Dit barn viser dig så smuk vejen  Hun vil gerne ligge på din maven, sikkert gerne hud-mod-hud kontakt og falde til ro der.

Så gør det! Det er så uendelig kort tid at de ønsker at ligge sådan, så nyd du bare at du har den skønneste lille nyfødte baby der har lyst til at ligge og sove sådan hos dig. Om et øjeblik er hun blevet for stor til den slags, og vil det slet ikke mere!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.