Puha :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.156 visninger
18 svar
0 synes godt om
12. april 2012

BabyMiracle <3

Hej piger

Jeg er gravid, og skulle gerne være 8+4 i dag..
Jeg har været ved lægen, og skal det igen den 29..
Meeeen, jeg ved bare ikke om jeg er en af "de heldige".. Jeg har absolut INGEN symptomer på graviditet, overhovedet! Det eneste der kunne være er at min mave er totalt oppustet, og nærmest ligner en der er i uge 28

Jeg har pco, og er bare SÅ forfærdeligt bekymret!
Hvis der ikke er et levedygtigt foster derinde, så vil jeg bare gerne have den hurtigts mulig ud ..
Kæresten vil ikke gå med til at betale for en trykhedsscanning, og et eller andet sted kan jeg godt forstå ham!

Men puha.. Ville egentlig bare ønske jeg kunne have kvalme, opkast, bare alt det alle andre drømmer om ikke at få!

Kan jeg på nogen måde overbevise min læge om at hun skal sende mig til tidlig scanning? Er det normalt at jeg hele tiden siger til min søster, mor, veninder, kæreste - "jaja, vent nu, det er ikke sikkert den lever" .. 

Puh hvor synes jeg ventetiden er lang og hård!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

Masig

BabyMiracle <3 skriver:

Hej piger

Meeeen, jeg ved bare ikke om jeg er en af "de heldige".. Jeg har absolut INGEN symptomer på graviditet, overhovedet! Det eneste der kunne være er at min mave er totalt oppustet, og nærmest ligner en der er i uge 28

Hvis der ikke er et levedygtigt foster derinde, så vil jeg bare gerne have den hurtigts mulig ud ..
Kæresten vil ikke gå med til at betale for en trykhedsscanning, og et eller andet sted kan jeg godt forstå ham!

Men puha.. Ville egentlig bare ønske jeg kunne have kvalme, opkast, bare alt det alle andre drømmer om ikke at få!

Kan jeg på nogen måde overbevise min læge om at hun skal sende mig til tidlig scanning? Er det normalt at jeg hele tiden siger til min søster, mor, veninder, kæreste - "jaja, vent nu, det er ikke sikkert den lever" .. 

lægen sender dig ikke bare sådan lige til en scanning medmindre der opstår komplikationer, fx blødninger eller stærke smerter... eller hvis du før har mistet...

Men jeg har altså læst at det er 50/50 om man har symptomer eller ej, dvs ligeså mange går uden symptomer som dem der går med... Så tror ikke du behøver være bekymret

Anmeld

12. april 2012

BabyMiracle <3

Masig skriver:

lægen sender dig ikke bare sådan lige til en scanning medmindre der opstår komplikationer, fx blødninger eller stærke smerter... eller hvis du før har mistet...

Men jeg har altså læst at det er 50/50 om man har symptomer eller ej, dvs ligeså mange går uden symptomer som dem der går med... Så tror ikke du behøver være bekymret

Tak for svar, det er bare svært ikke at være bekymret  

Anmeld

12. april 2012

Flowers

BabyMiracle <3 skriver:

Hej piger

Jeg forstår dig fuldt ud. Jeg har haft 2 aborter. Og dengang jeg ikke havde oplevet nogle, altså under min første graviditet, sagde jeg også til min mor, at nu skulle hun ikke glæde sig for meget, for der kan altså gå noget galt.

Jeg kan fortælle, at jeg havde symptomer under begge de graviditeter, hvor jeg oplevede aborter, og at du ikke kan være sikker på et dødt foster, bare fordi du ingen symptomer har.

Jeg forstår godt du gerne vil mærke mere til bebs, jeg har altid haft det på samme måde, men sidder lige nu i min graviditet med kvalme og svimmelhed mm, og er sygemeldt fra alt, og ville ønske mig i dit sted :O) Tror aldrig vi gravide bliver tilfredse

Jeg vil ikke sige du ikke skal være bekymret, for det tror jeg alle gravide altid er, også efter der er set liv i uge 12. Men nogel er bare heldige ikke at have symptomer, og så må vi ellers satse på, at din spire er i live derinde

Anmeld

12. april 2012

Masig

BabyMiracle <3 skriver:

MEGET! kender det alt for godt.. Jeg har haft mange symptomer, men så har der været enkelte dage ind imellem hvor jeg bare havde det godt og intet mærkede og så lev jeg godt nok nervøs... Men der ligger en fin lille dreng og møver rundt inde i maven nu, så det er ikke altid at ingen symptomer = ingen baby

Anmeld

12. april 2012

Camillos

BabyMiracle <3 skriver:

Hej piger

jeg er 13+0 idag ... Jeg har haft en bitte bitte smule brystspændinger da jeg blev gravid de forsvandt efter uge 6-7 stykker. Ellers har jeg haft det fint! 

Jeg har PCO og min baby fejler ingenting .. Så bare rolig! Nyd du ikke har blødninger eller noget andet. 

Anmeld

12. april 2012

Darling<3

BabyMiracle <3 skriver:

Det er rigtig svært ikke at være bekymret!

Hvis du har mulighed for det, så betalt selv for en skanning - hos skanningsklinikken tager de sølle 200 kroner for et hurtigt tjek

Anmeld

12. april 2012

babyonboard

Hej babymiracle

Jeg tror det er helt normalt du tænker sådan, det gjorde jeg også da jeg blev gravid, vi havde forsøgt i 14 mdr. og da jeg så endelig blev gravid kunne jeg ikke tænke på andet end har fosteret det nu godt, gad vide om det lever. inden jeg kom til NF sagde jeg også tit ja ja nu må vi se om det bliver til noget, for der kan jo ske så meget, men tror bare det er vigtig du tænker positivt og i stedet for glæder dig over din graviditet. 

Jeg havde ingen gener i min graviditet overhovedet, i starten kunne jeg faktisk godt blive i tvivl om jeg nu var gravid, så det skal du bare glæde dig over, selvom jeg godt kan følge din tankegang for sådan havde jeg det også. 

Du kan jo prøve at spørge din læge om det er muligt at få en tidlig scanning på grund af din pco da det bekymre dig meget om den lille nu har det godt, da du ikke vil gå indtil uge 12 før du finder ud af det.

Håber du kan bruge mit svar til noget, og at det kan berolige dig lidt, er sikker på alt er som det skal være. 

Anmeld

12. april 2012

JH12

Jeg havde har ingen symptomer i min graviditet, og har slet ikke haft nogen..
Jeg har dog fået nogle graviditets gener jo længere jeg er kommet hen, men det er det eneste.. (er i uge 36 nu)

Jeg var også meget bekymret indtil jeg kom til NF scanning i 12+6, men det viste sig at være ubegrundet, for baby var simpelthen så aktiv..

Jeg ved ikke om du på nogen måde kan overbevise lægen om at sende dig til tidlig scanning, hvis du ikke tidligere har mistet..  Men du kan altid forsøge, også fortæl hvordan du har det..
Men hvis du er så bekymret ville synes jeg du skal prøve at overtale kæresten til i skal betale for en..

Anmeld

12. april 2012

delimus

BabyMiracle <3 skriver:

Hej piger

Jeg var først henne i uge 14 ca før jeg rigtig begyndte at tro på det og turde begynde at glæde mig :-) 

Jeg havde absolut heller ingen symptomer overhovedet, så det var først da der kom lidt mave på og jeg begyndte at mærke liv, at jeg følte mig gravid. Tror det er meget normalt, at være ved at freake ud :-) 
Det er jo en ny og fuldstændig ukendt situation man står i :-)

Held og lykke med det hele  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.