Så sulten!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

665 visninger
9 svar
0 synes godt om
12. april 2012

Flowers

Hej alle, jeg er kun næsten 7 uger henne, men er sulten konstant. Prøver at spise mættende måltider såsom ymer, havregryn og rugbrød, men intet virker i længere tid og jeg får den der karakteristiske sult fornemmelse med et tvist af kvalme. Hvorfor så sulten hele tiden når jeg jo ikke er så langt, så meget spiser baby da heller ikke endnu, og hvad gør i??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

FrkDitte

Åh hvor jeg kender det.. har nøjagtig ligesom du.. og hvor jeg hader det..

Jeg har altid gået meget op i min vægt og det er bare mod al min fornuft at hælde mad indenbords i tide og utide...meeeen det hjælper på den der irriterende kvalme.. så en grov skive rugbrød med ost er min favorit lige nu. Og masser af banan/æble/hindbær eller anden frisk frugt på yogurten...

Jeg er 8+4...

Ditte

Anmeld

12. april 2012

JH12

Åh, det kender jeg alt for godt, sådan har jeg haft det igennem hele min graviditet..

Jeg spiser når jeg har lyst, det bliver til MANGE MANGE måltider i løbet af dagen.. men mit bedste råd er spis når du er sulten, tænk selvfølgelig over hvad du spiser.. Spis evt. en masse frugt og grønt ..

Anmeld

12. april 2012

Flowers

Okay, er også den løsning jeg er nået til, for det nytter absolut ikke at vente med at spise så kommer kvalmen...

Anmeld

12. april 2012

Amagerpigen82

Flowers skriver:

Hej alle, jeg er kun næsten 7 uger henne, men er sulten konstant. Prøver at spise mættende måltider såsom ymer, havregryn og rugbrød, men intet virker i længere tid og jeg får den der karakteristiske sult fornemmelse med et tvist af kvalme. Hvorfor så sulten hele tiden når jeg jo ikke er så langt, så meget spiser baby da heller ikke endnu, og hvad gør i??

Puhaaa.... Jeg har det præcist som dig!

Jeg er kun i uge 10+1 men har allerede taget 4-5 kg på Jeg synes ikke jeg spiser usundt, - bare MEGET...

Anmeld

13. april 2012

Lyk

Jeg kender det bare alt for godt! For mig stod det kun på ca.2 uger fra 6. uge til 7./8. uge - jeg var så sulten, at jeg vågnede af det om natten!! Jeg var sulten, som havde jeg ikke spist i flere uger! Min læge sagde, at jeg skulle passe på ikke at "svulme" helt op, når jeg spiste så tit. Men kan trøste med, at jeg nu er 11+4 og har taget ½ kilo på :-)

Så jeg håber da for dig, at det går over igen ret hurtigt for det er ret anstrengende at være så sulten hele tiden.

Anmeld

15. april 2012

Flowers

Lyk skriver:

Jeg kender det bare alt for godt! For mig stod det kun på ca.2 uger fra 6. uge til 7./8. uge - jeg var så sulten, at jeg vågnede af det om natten!! Jeg var sulten, som havde jeg ikke spist i flere uger! Min læge sagde, at jeg skulle passe på ikke at "svulme" helt op, når jeg spiste så tit. Men kan trøste med, at jeg nu er 11+4 og har taget ½ kilo på :-)

Så jeg håber da for dig, at det går over igen ret hurtigt for det er ret anstrengende at være så sulten hele tiden.

Ja håber da godt nok på en ende på det Er en underlig følelse når man er sulten, og så spiser, men ingen forskel mærker, der skal bare MERE ned.

Anmeld

15. april 2012

MMOGM

Flowers skriver:

Jeg har det desværre stadig sådan, er i uge 17+5.

Hvis jeg ikke spiser med det samme når jeg er sulten, så er det direkte ud i kummen og brække mig (lidt ulækkert)  Jeg spiser kiks, som går ned og tager det meste af mavesyren, men jeg er meget dårlig til at holde mig fra slik og søde sager, da jeg føler det er dét der hjælper mest. Har dog kun taget 1 kg på 

Anmeld

15. april 2012

Flowers

Mikkala91 skriver:

Jeg har det desværre stadig sådan, er i uge 17+5.

Hvis jeg ikke spiser med det samme når jeg er sulten, så er det direkte ud i kummen og brække mig (lidt ulækkert)  Jeg spiser kiks, som går ned og tager det meste af mavesyren, men jeg er meget dårlig til at holde mig fra slik og søde sager, da jeg føler det er dét der hjælper mest. Har dog kun taget 1 kg på 

Puha, det er da i mange uger så, alt efter hvornår det startede Men 1kg, det er flot så ^^ Jeg tænker ikke så meget på det med vægte, som i alle taler om Jeg vil selvfølgelig helst ikke være en der tager mega mange kg på, som skal på noget af et arbejde efter fødslen, er nu mere den konstante sult følelse, der bare kræver opmærksomhed. Det er i hvert fald med at planlægge sine måltider og have noget med sig hvis man skal hjemmefra :-S

Anmeld

15. april 2012

MMOGM

Flowers skriver:

Puha, det er da i mange uger så, alt efter hvornår det startede Men 1kg, det er flot så ^^ Jeg tænker ikke så meget på det med vægte, som i alle taler om Jeg vil selvfølgelig helst ikke være en der tager mega mange kg på, som skal på noget af et arbejde efter fødslen, er nu mere den konstante sult følelse, der bare kræver opmærksomhed. Det er i hvert fald med at planlægge sine måltider og have noget med sig hvis man skal hjemmefra :-S

Jeg har haft denne træng til mad siden uge 9, så ja, det er rimelig mange uger hehe.

Tror heller ikke man skal tænke for meget over vægten i graviditeten  Det med at planlægge sine måltider er en god ting. Jeg tager også rigeligt med mellemmåltider med på arbejde, men hvis jeg ikke har nok, eller hvis jeg er mere sulten den ene dag, så skal jeg kaste op, og det er bare ikke sjovt at gøre på arbejdet  så håber snart det går over.

finger for dig, for at det kun er en kort periode 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.