Hvornår lærte jeres at falde i søvn selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.726 visninger
11 svar
0 synes godt om
12. april 2012

RiUL

Min søn på 7 måneder vil kun falde i søvn til natten, ved brystet, i vores seng. 

Til middagslur bliver han kørt i søvn i barnevognen. Og ellers tager han sine "mellem-lure" ved brystet hos mig.

Han bliver stadig fuldammet, og er ved at lære at spise. Ingen grød/mos.

Hvornår lærte jeres børn at falde i søvn af sig selv? Lærte I dem det? Eller kom det af sig selv?

- Det skal siges at han ikke bruger sut (han vil ikke) og han har ingen nusseklud han kan bruge istedet. 

Han kan godt falde i søvn om natten, når han har fået sin nat-tår, så bærer jeg ham tilbage i hans seng, og hvis han vågner, så ligger han og pludre lidt, og falder så i søvn. Men hvis det er sådan til natten, bliver han gal, og begynder at græde. 

-Er lidt "bekymret", for om 3 måneder skal han starte i vuggestue/dp, og de vugger ham jo ikke ligefrem i søvn til middag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

Mira0911

RiUL skriver:

Min søn på 7 måneder vil kun falde i søvn til natten, ved brystet, i vores seng. 

Til middagslur bliver han kørt i søvn i barnevognen. Og ellers tager han sine "mellem-lure" ved brystet hos mig.

Hvornår lærte jeres børn at falde i søvn af sig selv? Lærte I dem det? Eller kom det af sig selv?

- Det skal siges at han ikke bruger sut (han vil ikke) og han har ingen nusseklud han kan bruge istedet. 

Han kan godt falde i søvn om natten, når han har fået sin nat-tår, så bærer jeg ham tilbage i hans seng, og hvis han vågner, så ligger han og pludre lidt, og falder så i søvn. Men hvis det er sådan til natten, bliver han gal, og begynder at græde. 

-Er lidt "bekymret", for om 3 måneder skal han starte i vuggestue/dp, og de vugger ham jo ikke ligefrem i søvn til middag

Jeg ved ikke om jeg lærte Lina selv at falde i søvn... Hun er selv faldet i søvn siden hun var omkring 3 måneder gammel... 

Anmeld

12. april 2012

dola

RiUL skriver:

Min søn falder i søvn hvor som helst, når han er oppe om natten og få sin tår prøver jeg at sørge for at han er vågen når han bliver lagt i seng igen, så han selv kan falde i søvn... Men altså han er også kun 12 dage gammel...

Men atl i alt hahan stadig et godt sovehjerte..

Anmeld

12. april 2012

RiUL

Mira0911 skriver:

Jeg ved ikke om jeg lærte Lina selv at falde i søvn... Hun er selv faldet i søvn siden hun var omkring 3 måneder gammel... 

Ih hvor skønt!

- Det er bare et problem når vi er nogle steder, eller har gæster, at jeg ikke bare kan putte ham til natten, uden at skulle lægge mig i sengen med ham.

Anmeld

12. april 2012

Bassemor<3

Min søn er 2 måneder og falder altid selv i søvn, både om dagen og til nat. Jeg tror det her noget at gøre med at lade dem være selvom de pyldre og sludre, jeg går kun ind til min søn hvis han skriger, og der går 5-10 min så flader han i søvn. 

Bogen "som uden gråd" er rigtig god ! Så den vil jeg klart anbefale dig at læse 

Anmeld

12. april 2012

RiUL

Antonsmor <3 skriver:

Min søn er 2 måneder og falder altid selv i søvn, både om dagen og til nat. Jeg tror det her noget at gøre med at lade dem være selvom de pyldre og sludre, jeg går kun ind til min søn hvis han skriger, og der går 5-10 min så flader han i søvn. 

Bogen "som uden gråd" er rigtig god ! Så den vil jeg klart anbefale dig at læse 

Det er bare som om, at ligeså snart jeg ligger ham i seng, selvom han er lige ved at falde i søvn ved brystet, bliver han lysvågen 

Og så lader jeg ham også ligge, selvom han snakker osv. Og så går der 5 minutter, og så græder han.. Ikke hysterisk, men bare noget a la "jeg gider ikke ligge heeeeeeer" Hehe

Anmeld

12. april 2012

Bassemor<3

RiUL skriver:

Det er bare som om, at ligeså snart jeg ligger ham i seng, selvom han er lige ved at falde i søvn ved brystet, bliver han lysvågen 

Og så lader jeg ham også ligge, selvom han snakker osv. Og så går der 5 minutter, og så græder han.. Ikke hysterisk, men bare noget a la "jeg gider ikke ligge heeeeeeer" Hehe

Jeg lader også anton ligge selvom han græder det der "jeg vil ikke ligge her gråd" går den så går den, det tror jeg godt børn kan regne ud, især når de er den alder dit barn har  så jeg tror der skal findes en god gang tålmodighed frem og så lad han pyldre og så kun gå ind til ham hvis han skriger 

Anmeld

12. april 2012

DitteFisk

RiUL skriver:

Ville det hjælpe at du så måske lægger en hånd på ham/holder ham i hånden? Og ungår at tage ham op igen. Han vil have brug for at du er hos ham, mens han lærer at falde i søvn alene. Gradvist kan du flytte dig lidt. Inden han når at falde helt i søvn kan du fjerne hånden men stadig sidde der. 

Bliver han så ulykkelig ville jeg tage ham op og prøve igen når han er trøstet. Men så vidt muligt ville jeg undgå at tage ham op og forsøge at trøste ham mens han ligger selv. Han vil måske blive rigtig ked af det i starten, men du vil stadig være hos ham. 

Anmeld

12. april 2012

RiUL

Gigl skriver:

Ville det hjælpe at du så måske lægger en hånd på ham/holder ham i hånden? Og ungår at tage ham op igen. Han vil have brug for at du er hos ham, mens han lærer at falde i søvn alene. Gradvist kan du flytte dig lidt. Inden han når at falde helt i søvn kan du fjerne hånden men stadig sidde der. 

Bliver han så ulykkelig ville jeg tage ham op og prøve igen når han er trøstet. Men så vidt muligt ville jeg undgå at tage ham op og forsøge at trøste ham mens han ligger selv. Han vil måske blive rigtig ked af det i starten, men du vil stadig være hos ham. 

Du har nok ret

Jeg må prøve, for han skal jo lære det

Anmeld

12. april 2012

lilledittemor

RiUL skriver:

Bella har kunne falde i søvn selv siden hun var 2 måneder gammel - både middagslur og til natten.
Men hun har så også sin sut og nusseklud.

Jeg har læst i Vores Børn at det er godt at børnene har en krammebamse som de er trygge ved - en god sovekammerat.

Bella kan falde i søvn hvor som helst, med sin sut og nusser..

Men nogle gange når jeg putter hende, så smider hun sutten og kigger op på mig - så er hun ikke træt nok, og så kommer hun op igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.