Fødselsberetningen om Elvis' fødsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.208 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. april 2012

Tulley

Ved godt jeg er lidt sent ude ( Min søn er næsten 5 mdr) Men har simpelthen ikke fået mig taget sammen før nu. Men bedre sent end aldrig.

Fordi jeg havde fået graviditets sukkersyge skulle jeg sættes igang på terminsdagen, 18.11.11. Så kl 10.30 var kæresten og jeg oppe på Kolding sygehus og jeg fik elektroder på maven og efter 1 time fik jeg den første pille, og da der var gået i alt 2 timer skulle vi over og ligge på vores værelse som lå på en gang med stortset kun ældre mennesker. Ca kl 19 om aftenen skulle jeg igen over og have elektroder på maven og en ny pille. Og nu kunne jeg begynde at mærke små veer.
I løbet af natten tog veerne til og jeg fik slet ikke sovet, jeg kunne ikke engang ligge ned. Jeg fik blundet lidt i en lænestol. Kl 6 om morgenen d. 19. november gik vandet da jeg var på toilettet. Så jeg gik ned efter en sygeplejerske der havde personalerum lige ved siden af vores værelse. Hun hjalp mig med at gå en lille tur op og ned af gangen og tilkaldte en jordemor mens jeg gik ind for at vække kæresten som lå og sov godt. Da jordemorderen kom tjekkede hun hvor meget jeg havde åbnet mig. Jeg havde åbnet mig et  par cm så vi blev sendt over på fødegangen.
Veerne tog til og i løbet af dagen fik jeg både varmepuder og bistik som smertelindrende.
Omkring middagstid fik jeg lagt en epiduralbedøvelse. Først lagde narkoselægen den lidt for højt så i stedet for at smerterne blev mindre fik jeg i stedet bryster der var følelsesløse. Så lægen fik den flyttet ned så den virkede hvor den skulle. Den hjalp så meget at vi endelig kunne få lidt at spise og veerne var bare tidspunkter hvor jeg lige måtte lukke øjnene og bide smerterne i mig. Omkring kl 13 tænkte vi at vi lige kunne få en lille lur, for jeg havde jo slet ikke sovet endnu. Men desværre kom der en "STAN", en advarsel fra systemet om at Elvis' hjerterytme var blevet lidt ustabil. Der kom en læge ned som så på det og rådede os til at få foretaget et akut kejsersnit. Det gik vi med til, så det gik tjuhej vilde dyr ned til operationsstuen hvor kæresten havde fået noget flot grønt tøj på og en flot hat. Mens jeg lå og holdte kæresten i hånden, åbnede lægerne min mave for at få Elvis ud. Men da jeg var så langt henne i fødslen og var 7 cm åben og Elvis havde lagt sig langt ned i mit bækken, måtte de stå og hive ham ud. Men ud kom han, kl 13:38 d. 19. november 2012, og da kæresten hørte Elvis' gråd første gang kunne jeg se glædestårene i hans øjne. En flot sund og rask dreng på 3360 gr og 52 cm.
Elsket for altid.<3. Vores helt igennem perfekte søn.<3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

Bonde-liv

cool navn der

hilsen en kæmpe presley fan

Anmeld

12. april 2012

babymus77

Ihh tillykke med ham;-) Godt klaret;-)

Anmeld

13. april 2012

Tulley

Bonde-liv skriver:

cool navn der

hilsen en kæmpe presley fan

Jaa. Elsker også det navn. Vi er også Presley fans og det er også en af grundende til at han kom til at hedde det. Men også fordi vi ville give ham et unikt pænt navn, og det var sådan set det eneste vi fandt som vi virkelig kunne se os selv kalde vores barn.

Anmeld

13. april 2012

Tulley

babymus77 skriver:

Ihh tillykke med ham;-) Godt klaret;-)

Mange tak. Og mange tak. Hehe.

Anmeld

13. april 2012

Bonde-liv

Tulley skriver:

Jaa. Elsker også det navn. Vi er også Presley fans og det er også en af grundende til at han kom til at hedde det. Men også fordi vi ville give ham et unikt pænt navn, og det var sådan set det eneste vi fandt som vi virkelig kunne se os selv kalde vores barn.

wehu dejligt med andre elvisfans

og det skal man også. altså tage det navn man føler! også selv om det er anderledes. flere har rynket på næsen af mine døtres navne. men det er det de hedder! basta!

Jeg sys det er mega rart at nogle "tør" gå imod normen.

Anmeld

14. april 2012

Tulley

Bonde-liv skriver:

wehu dejligt med andre elvisfans

og det skal man også. altså tage det navn man føler! også selv om det er anderledes. flere har rynket på næsen af mine døtres navne. men det er det de hedder! basta!

Jeg sys det er mega rart at nogle "tør" gå imod normen.

Så skulle du næsten se min svigerfars garage. Han har to mustangs og en capri. plus de har en hjemmebar med poolbord hvor der er 50'er ting og Elvis ting. Han er dn største Elvisfan jeg kender. Også en af grundende til at han bar min søn til dåben haha.

Ja. Respektere alle folks navne men der er bare for mange af de traditionelle navne.

Har sgu også mistet nogle venner pga navnet. Men så er de jo ikke rigtige venner. Og mangler dem ikke.

Anmeld

14. april 2012

Bonde-liv

Tulley skriver:

Så skulle du næsten se min svigerfars garage. Han har to mustangs og en capri. plus de har en hjemmebar med poolbord hvor der er 50'er ting og Elvis ting. Han er dn største Elvisfan jeg kender. Også en af grundende til at han bar min søn til dåben haha.

Ja. Respektere alle folks navne men der er bare for mange af de traditionelle navne.

Har sgu også mistet nogle venner pga navnet. Men så er de jo ikke rigtige venner. Og mangler dem ikke.

haha blæret

alle mine samleting gik tabt i en oversvømmelse plader, cder, bøger, film, elvis kogebog, plakater, nips. øv!

skal da også snart en tur til graceland randers

og ja ud af vagten hvis et navn kan irretere dem. altså hvis man ikke har større problemer i livet så det det sku være sørgeligt for dem

Anmeld

14. april 2012

Mamalou

Stort tillykke med sønnen, selvom det er nogle måneder siden Dejligt at få lov at læse med!

Anmeld

16. april 2012

Tulley

Bonde-liv skriver:

haha blæret

alle mine samleting gik tabt i en oversvømmelse plader, cder, bøger, film, elvis kogebog, plakater, nips. øv!

skal da også snart en tur til graceland randers

og ja ud af vagten hvis et navn kan irretere dem. altså hvis man ikke har større problemer i livet så det det sku være sørgeligt for dem

Ej hvor ærgeligt!. Helt vildt surt.

Ja. Det var et par. Ham har jeg ikke hørt fra. Men da jeg havde skrevet om det på facebook, uden at nævne navne, begyndte hun at kommentere på det fra en fælles venindes profil. Så den veninde blev også slettet. Irriterende at hun ikke bare kunne lade det gå.

Men dejligt at være fritaget fra sådan noget bøvl.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.