Hvor meget spiser jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

716 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. april 2012

Ka+Ma=Be

Hej piger 

Jeg synes det er blevet lidt svært at vurdere, hvor meget mad Benjamin kan og bør spise.

Hvad får jeres i løbet af dagen? Og i hvor store potioner?

Til Morgen får Benjamin en potion grød som han snildt spiser. I går fik han 1½ potion! Det gik rent ind, men jeg synes godt nok det var meget mad.
Til frokost er jeg netop begyndt at give ham bondebrød med pålæg, men her synes jeg det er rigtig svært at vurdere, hvor meget han kan spise.
Til aftensmad får han det samme som os - igen er potionerne lidt svære at vurdere Men han får til han ikke gider spise mere.

Derudover får han lidt "mellemmåltider" i form af riskiks, majskiks,  frugtmos etc.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

Kofoed.

Anastasia for en halv dl havregryn (som bliver til grød), spiser oftest op. Middag et halv stykke bondebrød med enten fløde ost eller leverpostej, nogle dage lidt mere, andre mindre. Aftensmad for hun kartoffel-grøntsags mos med kødbolle. Mellemmad er mme, alt mellem 60-180 ml, hun kræver desværre også stadig natmad.

Anmeld

11. april 2012

Røverdatter

Birk får stadigvæk bryst. Vi startede op på grød for halvanden uge siden, og der ryger næsten ikke noget ned - det meste spyttes ud igen.

Jeg håber virkelig snart at han kan blive lidt mættere så jeg ikke skal amme ham ad 4 gange før han kan sove om aftenen, plus derefter at amme 4-5 gange om natten.. MEN jeg synes også det er super hyggeligt at give ham mad gennem brystet og vil ikke undvære det, så jeg hænger i og nyder det så godt jeg kan

Men ja, jeg er også begyndt at have min 'tvivlen' på om han mon er mæt nok osv....

Anmeld

11. april 2012

Ka+Ma=Be

Kofoed. skriver:

Anastasia for en halv dl havregryn (som bliver til grød), spiser oftest op. Middag et halv stykke bondebrød med enten fløde ost eller leverpostej, nogle dage lidt mere, andre mindre. Aftensmad for hun kartoffel-grøntsags mos med kødbolle. Mellemmad er mme, alt mellem 60-180 ml, hun kræver desværre også stadig natmad.

Nå ja, Benjamin bliver forresten også stadig ammet. Han får morgen og aften (inden seng) og så måske én gang om dagen alt efter hvor meget han har spist. Han bliver også ammet 2-3 gange om natten 

Men potionsmæssigt lyder det egentlig meget som Benjamin Det er meget rart at blive "bekræftet" i

Anmeld

11. april 2012

Ka+Ma=Be

Himmelsmil skriver:

Birk får stadigvæk bryst. Vi startede op på grød for halvanden uge siden, og der ryger næsten ikke noget ned - det meste spyttes ud igen.

Jeg håber virkelig snart at han kan blive lidt mættere så jeg ikke skal amme ham ad 4 gange før han kan sove om aftenen, plus derefter at amme 4-5 gange om natten.. MEN jeg synes også det er super hyggeligt at give ham mad gennem brystet og vil ikke undvære det, så jeg hænger i og nyder det så godt jeg kan

Men ja, jeg er også begyndt at have min 'tvivlen' på om han mon er mæt nok osv....

Som jeg lige skrev til Betina, bliver Benjamin også stadig ammet Jeg er ved at trappe ned om dagen, så lige nu bliver han kun ammet morgen og aften og så evt. en gang i løbet af dagen (og ja... de der 2-3 gange om natten  .) I know how you feel hehe

Men amning i løbet af dagen handler nok mest om, at jeg er i tvivl om han får nok mad (og væske) 

Anmeld

12. april 2012

RiUL

Tror ikke du skal være bekymret, så længe han virker tilfreds  

Har du ikke fået det der skema fra SPen? Der står hvor meget de ca skal spise

Vi kan jo ikke rigtig sammenligne med Oliver, han babser den stadig, og bliver tilbudt eftermiddagsmad, noget rugbrød, frugt eller grøntsag og så aftensmad, det vi får men det tager tid, han vil ikke rigtig spise det endnu :/ 

Knuuus

Anmeld

12. april 2012

Ka+Ma=Be

RiUL skriver:

Tror ikke du skal være bekymret, så længe han virker tilfreds  

Har du ikke fået det der skema fra SPen? Der står hvor meget de ca skal spise

Vi kan jo ikke rigtig sammenligne med Oliver, han babser den stadig, og bliver tilbudt eftermiddagsmad, noget rugbrød, frugt eller grøntsag og så aftensmad, det vi får men det tager tid, han vil ikke rigtig spise det endnu :/ 

Knuuus

Du har nok ret! Det er bare så svært at vurdere synes jeg. Især, når man bare har været vant til at give ham babs, når han ville ha' det

Jeg har intet fået af SP'en! Hun sagde det var sparet væk i Københavns kommune Det kunne ellers være meget rart, med sådan et.

Det kommer nok med Oliver Lige pludselig får han smag for det hehe. Giver du ham almindeligt rugbrød eller hvordan? Vi har ikke prøvet det endnu

Kram 

Anmeld

12. april 2012

RiUL

Ka+Ma=Be skriver:

Du har nok ret! Det er bare så svært at vurdere synes jeg. Især, når man bare har været vant til at give ham babs, når han ville ha' det

Jeg har intet fået af SP'en! Hun sagde det var sparet væk i Københavns kommune Det kunne ellers være meget rart, med sådan et.

Det kommer nok med Oliver Lige pludselig får han smag for det hehe. Giver du ham almindeligt rugbrød eller hvordan? Vi har ikke prøvet det endnu

Kram 

Vi fik sådan to sedler, hvor der var nogle opskrifter, forslag, råd til kost i forskellige aldre

Min Sp har skrevet på den ene; 8 mdr. som familien:

Morgenmad: Grød

Formiddag; Mælk (babs)

Frokost: 1/2-1 skive rugbrød med pålæg.

Eftermiddag: A-38 med frugt, grovkiks eller grovbolle.

Aftensmad: Som familien.

Og så vand til alle måltiderne.

Og så har hun skrevet 3-4 amninger i døgnet

Håber du kan bruge det, smukke

Oliver får almindeligt rugbrød nu, han gider ikke bondebrød Og så får han det vi får til aftensmad, og nogle gange en riskiks om morgene. For synes det er svært at give ham grød, da han ikke vil "fodres". Og vi servere bare en "stor" portion, så siger han selv fra når han ikke gider mere

Anmeld

12. april 2012

Ka+Ma=Be

RiUL skriver:

Vi fik sådan to sedler, hvor der var nogle opskrifter, forslag, råd til kost i forskellige aldre

Min Sp har skrevet på den ene; 8 mdr. som familien:

Morgenmad: Grød

Formiddag; Mælk (babs)

Frokost: 1/2-1 skive rugbrød med pålæg.

Eftermiddag: A-38 med frugt, grovkiks eller grovbolle.

Aftensmad: Som familien.

Og så vand til alle måltiderne.

Og så har hun skrevet 3-4 amninger i døgnet

Håber du kan bruge det, smukke

Oliver får almindeligt rugbrød nu, han gider ikke bondebrød Og så får han det vi får til aftensmad, og nogle gange en riskiks om morgene. For synes det er svært at give ham grød, da han ikke vil "fodres". Og vi servere bare en "stor" portion, så siger han selv fra når han ikke gider mere

Tak skal du have smukke! Det er også nogenlunde sådan vi gør nu. Det er nu meget rart at have noget at rette sig efter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.