Jeg har en depression...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

971 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. april 2009

mettemus80

Jeg har en depression, og har haft den siden Mikkel var 3 mdr. Han er fra Juni 2005...
Jeg er næsten ude af min medicin nu, og jeg føler at det helt klart går den rigtige vej. Der er en del der siger, at de ser mig som rask nu... Det er jeg glad for at høre, men jeg tør ikke helt selv tro på det.

Jeg tror at jeg altid vil være mere sårbar end andre, og at jeg let kan blive depressiv... Jeg har haft en depression i 1998 og i 2001... Det er de gange jeg har fået medicin for den. Men jeg har også i min barndom hat perioder, hvor jeg har været meget ked...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2009

MillaMor

mettemus80 skriver:

Jeg har en depression, og har haft den siden Mikkel var 3 mdr. Han er fra Juni 2005...
Jeg er næsten ude af min medicin nu, og jeg føler at det helt klart går den rigtige vej. Der er en del der siger, at de ser mig som rask nu... Det er jeg glad for at høre, men jeg tør ikke helt selv tro på det.

Jeg tror at jeg altid vil være mere sårbar end andre, og at jeg let kan blive depressiv... Jeg har haft en depression i 1998 og i 2001... Det er de gange jeg har fået medicin for den. Men jeg har også i min barndom hat perioder, hvor jeg har været meget ked...

Hej Mette.

Jeg har selv haft en depression og er på den anden side af den, men jeg vil også være mere udsat fremover, fordi jeg har haft en. Jeg fik dog min depression fordi jeg har ADHD, hvilket aldrig var blevet opdaget, så efter jeg er blevet medicineret for det blev min depression hurtigt meget bedre.
Du er velkommen til at skrive til mig, hvis du får lyst eller brug for at snakke lidt.

Mvh. Camilla

Anmeld

5. maj 2009

Sweet1978

Jeg fik også en depression i 2007, 3 mdr. efter fødsel og blev raskmeldt i nov. 2008, men skulle fortsætte med forebyggende medicin i 1 år, så har ½ år tilbage.

Jeg har fået at vide at risikoen for tilbagefald altid vil være der og at jeg skal være under nøje kontrol når vi skal have flere børn. Jordemoderen skal informeres og sundhedsplejen skal ind over allerede før fødslen.

I mit tilfælde mener de godt nok det var chokket over at faderen skred da jeg var 3 mdr. henne og alle konsekvenserne af det som lige pludselig blev for meget for mig, og det skulle jo nødigt ske igen..
Men har også fået at vide at det bare ligger til nogens personlighed at få depressioner, i mit tilfælde har de karakteriseret mig som meget perfektionistisk hvilket betyder at selv små fejl, kan slå mig ud af kurs og det har de arbejdet meget med.

Håber da du bliver helt rask så du kan være der for din familie og børn.

Anmeld

4. juni 2009

Linda Callesen

Kære i gæve kvinder 
- depression er ikke det man forestiller sig man skal igennem når man har fået et barn, som man har glædet sig til og ventet på i 9 måneder. 

Jeg håber at I suplere jeres medicinering med anerkendende samtaler - undersøgelser viser nemlig også at samtaler faktisk har stor værdi for helbredelsen af depression.

God dag til jer
Linda Callesen

Anmeld

4. juni 2009

Mor.sander

Jeg har lidt af depressioner de sidste 10 år, det hele startede da jeg fik en fødselsdepression, efter min datters fødsel.

Det er dog først her inde for det sidste årstid hvor der endelig er kommet skub i tingene.  Går til samtaler ca. hver 14, har en Belastningsreaktion, samt en mild depression. Er lige starte op på medicin igen, efter et halvtårs pause.

Jeg ved at når jeg engang igen bliver gravid, skal jeg tage medicin under hele graviditetet, for at forhindre en evt. ny fødsesldepression. Risikoen er stor for at jeg ville udvikle en til, da jeg også havde en startende da jeg ventede min søn.

Jeg er nået der til at jeg har accepteret, at de her nedture er en del af mig, nu skal jeg bare lære at leve med dem og finde en måde hvor jeg kan ligge i midden det meste af tiden.

Held og lykke til dig fremover

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.