(marts) Fødselsberetning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

342 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. april 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Jeg vågnede mandag morgen den 23/3 kl. 4 med veer og frem til kl. 12 var der 5-15 min imellem - de var meget uregelmæssige. Så gik de i stå og frem til kl. 15 skete der intet. Jeg fik afvide fra fødegangen, at jeg skulle lægge mig til, at sove og slappe af - så det gjorde jeg. Kl. 15 begyndte de igen og da kl. var 16.30 var der 5 min imellem. Så ringede jeg til fødegangen igen og sagde nu kommer vi. Men der var ikke plads på Hvidvore på grund af for mange fødende, så vi skulle tage til Frederiksberg. Det ville jeg ikke. Så vi endte på Gentofte. Det var vi bestemt ikke glade for. Det tager 5-7 min i bil til Hvidovre og 45 min til Gentofte. Det var en meget lang tur med mange veer.

Vi ankom til Gentofte og de var super søde derude. Jeg havde åbnet mig 2-3 cm. Vi fik lidt at spise og gjort klar til, at gå på fødestuen. Kl. 20 gik vi så på fødestuen, og min JM mente, at jeg havde født inden midnat, da min sidste fødsel tog under 12 timer. Jeg ville gerne have haft en epi, men tænkte over det JM havde sagt og blev enig med mig selv, at jeg kunne klare det uden. Der havde jeg åbnet mig 5 cm. Jeg var i badekar og det var dejligt. Kl. 21 havde jeg åbnet mig 6 cm og så begyndte det, at gøre rigtig ondt. Jeg fik ilt. kl. 22 havde jeg kun åbnet mig 7 cm. Der kunne jeg ikke klare smerterne mere og kl. 22.30 fik jeg lagt en epi. Pulsen på vores pige begyndt, at være meget høj og var det i et par timer. De snakkede kejsersnit og tog blodprøve fra mig, hvis det skulle ske. Kl. 1.50 fik jeg presveer og så dykkede vores piges puls, og så havde de 20 min til, at få hende ud. Det væltede ind på stuen med læger, JM mfl. (har jeg fået fortalt af min mand, jeg ænsede det ikke rigtig på det tidspunkt). Så blev der lagt sugekop og efter noget tid blev jeg også klippet, og så blev vores pige født den 24/3 kl. 2.11. Det var rigtig hårdt og jeg troede aldrig, at hun skulle komme ud.

Det var min mand der så, at det blev en pige. Han troede først, at det var en dreng, men det var navlestregen og så udbrød han, nej, det er en pige.

Jeg fik lov til, at blive på Gentofte i 2 dage (hvis jeg havde født på Hvidovre ville jeg blive sendt hjem efter 4-6 timer). Vi var rigtig glade for, at være der og hvis jeg mod forventning skulle have nr. 3 ville jeg helt klart vælge Gentofte.

Jeg havde store problemer med amningen, da jeg fik vores søn. Jeg ammer 100% vores pige og det har helt sikkert skyldes den store hjælp jeg fik på hospitalet.

Kh.
Katja - Lina 16 dage og Luka 18 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2009

Diana...

Hold da op en tur du os fik. Dejligt i alle har det godt. og super godt med amningen. Lille Lucas har igen fravalgt flasken det er kun mor der fungere her.

Knus Diana

Anmeld

10. april 2009

MoarViborg

Hold da op ja, det var da noget af en omgang! Men ja, det vigtigste er at Ibegge har det godt nu

Anmeld

12. april 2009

Mca<3

Puha Det lyder ikke rart ,, Ærgeligt ikke at få den fødsel man havde drømt om .. Men dejligt at alt gik vel ,,

Anmeld

13. april 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Nej, det blev ikke som jeg havde drømt om. Min første fødsel gik bare så godt og jeg havde glædet mig til, at føde igen. Men det vigtigste er jo, at Lina og jeg kom igennem det sammen og hun var en stærk pige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.