Er der mon tvillinger derinde ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.938 visninger
9 svar
0 synes godt om
11. april 2012

Stinmaj

Halløj de damer 

Mit hoved er ved at eksplodere... Er der tvillinger derinde? 

Jeg skal være mor for første gang, så jeg aner ikke hvordan ét barn føles versus to børn.

Men min mave ...... er ....... STOOOOR. Kæmpe faktisk. Jeg har overhalet min søster som ellers er i uge 17 !! Og jeg er ellers kun 9+0. Og den har faktisk været stor længe.

Min appetit er glubende og trætheden lammende. 

Der er mange tveæggede tvillingepar i min familie så det ligger lige til højrebenet. 

Er der nogen derude, som også oplevede at blive synligt gravide tidligt? Jeg kan overhovedet ikke skjule det med mindre jeg sidder under et tæppe af et tørklæde. Og hvilke andre symptomer har I oplevet? Ekstra kvalme? Ekstra tissetrængende? Større boobies? 

Jeg  for at der er 2. Åh det kunne være dejligt med 2 skønne babyer...... 

Tjullahop

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

Team Putte

Stinmaj skriver:

Halløj de damer 

Jeg skal være mor for første gang, så jeg aner ikke hvordan ét barn føles versus to børn.

Men min mave ...... er ....... STOOOOR. Kæmpe faktisk. Jeg har overhalet min søster som ellers er i uge 17 !! Og jeg er ellers kun 9+0. Og den har faktisk været stor længe.

Der er mange tveæggede tvillingepar i min familie så det ligger lige til højrebenet. 

Er der nogen derude, som også oplevede at blive synligt gravide tidligt? Jeg kan overhovedet ikke skjule det med mindre jeg sidder under et tæppe af et tørklæde. Og hvilke andre symptomer har I oplevet? Ekstra kvalme? Ekstra tissetrængende? Større boobies? 

Tjullahop

har du snakket med lægen om muligheden for der er flere? Synes tit dem med chancer for flere får en tidligere scanning for at være sikre..

Maven kan oz sagens være stor hvis du har meget luft

Anmeld

11. april 2012

Tildes mor

Stinmaj skriver:

Halløj de damer 

Tjullahop

jeg er 8+4 idag, og kan bestemt heller ikke skjule det - jeg ligner en der har slugt en fodbold. 

Min kvalme denne gang er MEGET slem i forhold til da jeg ventede den store, og så render jeg på toilet hvert 20. minut - men det gjorde jeg også da jeg ventede Tilde.

Og jeg venter Trillinger - naturligt undfangede trillinger. 

Anmeld

11. april 2012

Stinmaj

Tildes mor skriver:

jeg er 8+4 idag, og kan bestemt heller ikke skjule det - jeg ligner en der har slugt en fodbold. 

Min kvalme denne gang er MEGET slem i forhold til da jeg ventede den store, og så render jeg på toilet hvert 20. minut - men det gjorde jeg også da jeg ventede Tilde.

Og jeg venter Trillinger - naturligt undfangede trillinger. 

Hold da op - trillinger ??!!! Det må være den største drøm der går i opfyldelse, men må sandelig også give anledning til mange bekymringer...

Har lige læst om din trilling C. Jeg håber den klarer det  . 

Anmeld

11. april 2012

Stinmaj

Team Putte skriver:

har du snakket med lægen om muligheden for der er flere? Synes tit dem med chancer for flere får en tidligere scanning for at være sikre..

Maven kan oz sagens være stor hvis du har meget luft

Næh det har jeg faktisk ikke... jeg anede ikke det var sådan. Men nu  skal jeg sikkert snart scannes første gang (hvornår er det forresten? Jeg er lidt ny i det dersens mor-fag...). 

Åh luft siger du?? Jeg håber, at min baby ikke er en kæmpe prut. Puh ha..... Ha ha ha...

Anmeld

11. april 2012

Team Putte

Stinmaj skriver:

Næh det har jeg faktisk ikke... jeg anede ikke det var sådan. Men nu  skal jeg sikkert snart scannes første gang (hvornår er det forresten? Jeg er lidt ny i det dersens mor-fag...). 

Åh luft siger du?? Jeg håber, at min baby ikke er en kæmpe prut. Puh ha..... Ha ha ha...

Hehe kæresten her siger at prutter er når man flyder over af den kærlighed man har indeni

Den første scanning er normalt omkring uge 12 så der er ik så længe igen

Anmeld

11. april 2012

Tildes mor

Stinmaj skriver:

Hold da op - trillinger ??!!! Det må være den største drøm der går i opfyldelse, men må sandelig også give anledning til mange bekymringer...

Har lige læst om din trilling C. Jeg håber den klarer det  . 

Det giver nemlig rigtig rigtig mange bekymringer, og der er bare ingen ting at finde om en trillinge graviditet nogen steder overhovedet - synes jeg.. Så jeg må nøjes med at læse om tvillingegraviditeter og ellers læse på engelsk og spørge folk med trillinger.

Og bare det at man ikke kan finde noget om det når man har brug for det hjælper bestemt ikke på bekymringerne da 

Det håber jeg godt nok også, synes der er alt for lang tid til næste scanning - men det kan jo også være en god ting, så har den jo mere tid til at få hentet det den er for lille - hvis man kan sige det sådan 

Anmeld

11. april 2012

Team Putte

Tildes mor skriver:

Det giver nemlig rigtig rigtig mange bekymringer, og der er bare ingen ting at finde om en trillinge graviditet nogen steder overhovedet - synes jeg.. Så jeg må nøjes med at læse om tvillingegraviditeter og ellers læse på engelsk og spørge folk med trillinger.

Og bare det at man ikke kan finde noget om det når man har brug for det hjælper bestemt ikke på bekymringerne da 

Det håber jeg godt nok også, synes der er alt for lang tid til næste scanning - men det kan jo også være en god ting, så har den jo mere tid til at få hentet det den er for lille - hvis man kan sige det sådan 

Måske den her kan hjælpe

http://www.trillingeforeningen.dk/

Anmeld

11. april 2012

LR85

Husk på a man er meget oppustet i starten og har oftest meget luft i maven. 

Min mave i uge 7 var på størrelse med den i uge 20, men det var bare luft og oppustethed i starten. 

Men nu skal du vel til scanning om lidt, så finder du ud af det

Anmeld

11. april 2012

Stinmaj

Team Putte skriver:

Hehe kæresten her siger at prutter er når man flyder over af den kærlighed man har indeni

Den første scanning er normalt omkring uge 12 så der er ik så længe igen

Nååårh hvor er det sødt. Den vil jeg bruge næste gang der bliver sluppet en lille vind 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.