Grød/mos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.532 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. april 2012

Leonora25

Hvornår forestiller I jer at begynde på grød/mos? Glæder mig til at give skemad, men nyder også det nemme ved amningen

I næste uge skal der produceres en masse grøntsags/frugtmos, så vi er klar når bassepigen er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

OverTheRainbow

Jeg er startet... Begyndte på prøvesmagninger igår og jeg kører ind med risgrød.. Det ser ud til at blive et hit.. Han fik da ihvertfald mere end 5 små skefulde her til aften. Det roder lidt rundt i munden på ham så ved ikke om han overhovedet får noget ned i mavsen, men det er jo også en KÆMPE ting at skulle vænne sig til..

Forestiller mig at jeg begynder på noget kartoffelmos etc. når han har vænnet sig til begrebet grød

Anmeld

13. april 2012

Leonora25

Smilo skriver:

Jeg er startet... Begyndte på prøvesmagninger igår og jeg kører ind med risgrød.. Det ser ud til at blive et hit.. Han fik da ihvertfald mere end 5 små skefulde her til aften. Det roder lidt rundt i munden på ham så ved ikke om han overhovedet får noget ned i mavsen, men det er jo også en KÆMPE ting at skulle vænne sig til..

Forestiller mig at jeg begynder på noget kartoffelmos etc. når han har vænnet sig til begrebet grød

Hvor godt at det var et hit Ammer du ved siden af?

Vi begyndte med lidt grøntsagsmos igår (kartoffel,gulerod og squash) og det var et hit! Hun fortrak ikke en mine og guffede det bare i sig Og mig som havde været så nervøs. Synes pludselig at min lille pige var stor når hun sad der og fik mad af ske- SUK!

Anmeld

13. april 2012

delimus

Jeg er også begyndt.

Hannah har fået cirka i 14 dage, hun er en meget meget sulten pige :-) 
Hirsegrød med pære/banan er det helt store hit :-) Hun får en halv portion (tynd) omkring 17.30 og en lille flaske med 130 ml og så igen kl.19.30 snupper hun sgi lige 240 ml  Har simpelthen ikke kunne mætte hende på mælken og hendes mave har heldigvis ikke skabt sig over at få grød, men som sagt, så er det også i den tynde udgave, det hun får :-)

Anmeld

13. april 2012

OverTheRainbow

Leonora25 skriver:

Hvor godt at det var et hit Ammer du ved siden af?

Vi begyndte med lidt grøntsagsmos igår (kartoffel,gulerod og squash) og det var et hit! Hun fortrak ikke en mine og guffede det bare i sig Og mig som havde været så nervøs. Synes pludselig at min lille pige var stor når hun sad der og fik mad af ske- SUK!

Ja jeg ammer ved siden af... Han får en halv portion om aftenen og bliver ammet for resten Haha, Vegas sad også som forstenet da han fik skeen ind i munden første gang.. SÅ SØDT! man kan virkelig se på dem at det her er MEGET nyt

Jeg vil også snart prøve kartoffelmos tror jeg... Synes selv den der risgrød smager temmelig dårlig! Tror altså også der er mere næring i "rigtig" mad... 

Anmeld

14. april 2012

Henriette Aaby

Simon har været i gang i 1½ uge, da han ikke blev mæt af flasken. Han kunne let drikke 240+ ml og det er alt for meget for den lille mave. Det tog en uge at få Simon til at synes det er fedt at spise grød. Men de sidste 3 dage har han tømt skålen og været meget tilfreds. I går fik han to gange formiddag og kl 17... Og i nat har jeg ikke været oppe 50 gange og give sut... Måske der er en sammenhæng?+? 

Anmeld

14. april 2012

Københavnermor

Ihh, det er tidligt i er startet med mos/grød.. Dejligt at jeres børn synes det er skønt. 

Jeg kunne slet ikk forestille mig at gå igang endnu. Selvom jeg da glæder mig til det, det bliver da rigtig spændende. Jeg regner med at fuldamme til 6 måneder. Hvis det kan lade sig gøre.. 

Anmeld

14. april 2012

delimus

Nu som Moar skriver:

Ihh, det er tidligt i er startet med mos/grød.. Dejligt at jeres børn synes det er skønt. 

Jeg kunne slet ikk forestille mig at gå igang endnu. Selvom jeg da glæder mig til det, det bliver da rigtig spændende. Jeg regner med at fuldamme til 6 måneder. Hvis det kan lade sig gøre.. 

Det kan jeg godt forstå :-) 

Min amning gik helt i kage, så måtte på flasken.

Hvis det var muligt og hun kunne blive mæt af det, så fuldammede jeg også endnu. Synes dælme det var hårdt, første gang, hun skulle have den flaske i munden  

Anmeld

15. april 2012

SandieRa

Hej, jeg er ny herinde men vil da os lige skrive :-)

Jeg begyndte med grød igår, ville ellers godt ha ventet til Lucas var 4 mdr+ men jeg synes også det er synd at vente de 2 uger når han ikke bliver mæt af flaske mere, og han spiser alligevel 180 pr gang og kan ikke indeholde mere, det holder bare slet ik særlig længe.

Men nu er jeg begyndt og så må vi se hvornår han begynder at synes det er fedt, for lige pt ligner han ik en der synes det smager særlig godt :-)

Anmeld

15. april 2012

4kløver

Vi er også begyndt.. han elsker det spister tit en hel banan og en flaske med 150ml. Han får grød næsten hver dag og vil snart giv ham 2 gange om dagen( Middag og aftenen)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.