Hårfarvning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

340 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. april 2012

Line8700

Har læst flere steder at man ikke på farve sit hår imens man er gravid. Jeg plejer at afblege mit hår, men vil selvfølgelig overhovedet ikke gøre noget der kan skade den lille ny.

Mit spørgsmål er så om der findes alternertiver, hvor afblegningen ikke skader barnet.

Tænker tit på at frisører, som er gravide, går i de dampe et hel dag, uden der sker noget.

Ved selvfølgelig godt at det har noget og gøre med at afblegningen/farven trænger ind i hovedebunden osv.

Håber at der er nogen som kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2012

DenLykkelige

Line8700 skriver:

Har læst flere steder at man ikke på farve sit hår imens man er gravid. Jeg plejer at afblege mit hår, men vil selvfølgelig overhovedet ikke gøre noget der kan skade den lille ny.

Mit spørgsmål er så om der findes alternertiver, hvor afblegningen ikke skader barnet.

Tænker tit på at frisører, som er gravide, går i de dampe et hel dag, uden der sker noget.

Ved selvfølgelig godt at det har noget og gøre med at afblegningen/farven trænger ind i hovedebunden osv.

Håber at der er nogen som kan hjælpe.

Du kan evt få lavet striber? Som ikke kommer i berøring med hovedbunden...  I think...

Anmeld

10. april 2012

JanetBJ

Hmmmm. prøv at spørg hos en frisør nogengange bruger de noget hårfarve som vistnok er fri for kemikalier (Uden at være helt sikker)
En af mine veninder blev afbleget hos en frisør, mens hun var gravid mener at det var noget farve som ikke var nær så farligt for baby ..

Anmeld

10. april 2012

Line8700

JanetBJ skriver:

Hmmmm. prøv at spørg hos en frisør nogengange bruger de noget hårfarve som vistnok er fri for kemikalier (Uden at være helt sikker)
En af mine veninder blev afbleget hos en frisør, mens hun var gravid mener at det var noget farve som ikke var nær så farligt for baby ..

Det er en god ide. Min kæreste er bare helt hysterisk med at beskytte mig og den lille ny, og med god grund selvfølgelig.

Men synes heller ikke at man skal være hysterisk, for der er jo mange ting i vores almindelig dagligdag, som sikkert heller ikke er særlig sundt for hverken os eller baby.

Vil gerne være på den sikre side, men ikke hysterisk.

Tak for svar

Anmeld

10. april 2012

JanetBJ

Line8700 skriver:

Det er en god ide. Min kæreste er bare helt hysterisk med at beskytte mig og den lille ny, og med god grund selvfølgelig.

Men synes heller ikke at man skal være hysterisk, for der er jo mange ting i vores almindelig dagligdag, som sikkert heller ikke er særlig sundt for hverken os eller baby.

Vil gerne være på den sikre side, men ikke hysterisk.

Tak for svar

"Better be safe, than sorry", som jeg siger

De kemikalier som man kan undgå, skal man da helst også undgå, tænker jeg lidt Men prøv at hør dig omkring, og hør om de har noget

Anmeld

10. april 2012

l.kjoeller

Der findes vidst ikke uskadelige farver eller blegning men noget der er mindre skadelige. Frisørerne har nok bar truffet valget at det er ok for dem. Er jo op til den enkelte i sidste ende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.