Har fået navnet på mit barns dagpleje mor og ud fra det kan jeg se det er en udlænding, ikke at jeg er racist eller noget men har et par tanker omkring dette, som jeg bliver nød til og spørge jer om.
En udenlandsk dagpleje mor kan selvfølgelig være lige så god som den bedste danske dagplejer, men der er vel regler for at blive dagpleje, som foreksempel skal hun vel kunne snakke forståeligt dansk?
Hendes være måde, må vel ikke være helt og addeles udenlandsk, hvis i forstår min meningen?
De må vel stadig spise spegepølse mader og være danske børn?
undskyld hvis jeg rammer nogen, er bare i tvivl.
MVH MIG
Jeg tror helt sikkert at hun er et dejligt menneske og jeg er i alt fald sikker på at hun skal kunne tale dansk ordentligt for at blive godkendt til dp.
Men enten kan du jo prøve at ringe til dagpleje-haløjsaen som tager sig af at anvise dp'er i din kommune og stille spørgsmålene eller også møder du jo dp til opstartssamtale og kan så selv vurdere om du føler du kan samarbejde med hende.
Det kan jo også være at det ender med at være en fordel fordi dit barn så får nogle flere forskellige indtryk og oplever hvor mangfoldige mennesker kan være 
EDIT: det minder mig om en historie som min veninden fortalte mig. Hun er Jehovas Vidne og kender så en dp som også er Jehovas Vidne. Denne dp oplevede faktisk jævnligt at forældre ikke ville have deres børn passet der udelukkende pga dette, selv om den eneste forskel på stående fod var at der ikke blive lavet julepynt og påskepynt og sådan. Men det var altså nok.
Anmeld