Et forsigtigt spørgsmål om udlanske dagpleje mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.749 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. april 2012

Anonym trådstarter

Har fået navnet på mit barns dagpleje mor og ud fra det kan jeg se det er en udlænding, ikke at jeg er racist eller noget men har et par tanker omkring dette, som jeg bliver nød til og spørge jer om.

En udenlandsk dagpleje mor kan selvfølgelig være lige så god som den bedste danske dagplejer, men der er vel regler for at blive dagpleje, som foreksempel skal hun vel kunne snakke forståeligt dansk?

Hendes være måde, må vel ikke være helt og addeles udenlandsk, hvis i forstår min meningen?

De må vel stadig spise spegepølse mader og være danske børn?

undskyld hvis jeg rammer nogen, er bare i tvivl.

MVH MIG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2012

Annette1985

Hej Jeg ved desværre intet om det, men ville bare sige at jeg synes det er meget relevant spørgsmål.

Jeg ville i hvert fald også tænke over det hvis det var mig.

Anmeld

10. april 2012

ESV

Jeg ved ikke noget om det du spørger om men vil blot poienterer at navne altså kan snyde.

Vi har lige haft en forelæser der hed Camusa Hat, jeg forventede en stor afrikansk mand med dreadlocks osv.. Foran mig stod en hvid kvinde med rødligt hår.. 

når det så er sagt kan jeg måske egentlig godt forstå dit spørgsmål.. 

Anmeld

10. april 2012

TeamRocket

Jeg mødte en udenlandsk dp, hun holdte fordrag om det at være dp på et jobkursus jeg gik på. Hun virkede til at være en meget varm, skør og børnevenlig kvinde, hun fortalte at hun spiste ikke selv gris men børnene spiser alt mad, og så bager hun en del chokolade kage og jokede med at det giver børnene en flottere farve når de har det i hele hovedet, selfølgelig sagt med et glimt i øjet.. hehe hendes humor var nu okay dansk  

Hun fortalte også om at hun ofte oplevede en vis modvilje fra forældre i starten, men at hun jo fik omvendt alle- ja ikke til muslimer men til at kunne lide hende inden besøget var omme  Jeg ville ikke ha haft noget imod at have hende som dp.

Anmeld

10. april 2012

Røverdatter

I min graviditet arbejdede jeg sammen med den sødeste, dejligste kvinde fra Palestina - jeg kom virkelig til at holde af hende, og hun var bare så god og mild med børnene. Derudover var der en kvinde fra Spanien som også var helt igennem fantastisk! Synes faktisk at mange udlændinge har en vis rolighed over sig og er gode til at håndtere små børn.

Når du møder hende kan du måske mærke om du synes godt om at hun er dagplejer for dit barn, eller ej.

Edit: arbejdede i en vuggestue

Anmeld

11. april 2012

Tona

Har fået navnet på mit barns dagpleje mor og ud fra det kan jeg se det er en udlænding, ikke at jeg er racist eller noget men har et par tanker omkring dette, som jeg bliver nød til og spørge jer om.

En udenlandsk dagpleje mor kan selvfølgelig være lige så god som den bedste danske dagplejer, men der er vel regler for at blive dagpleje, som foreksempel skal hun vel kunne snakke forståeligt dansk?

Hendes være måde, må vel ikke være helt og addeles udenlandsk, hvis i forstår min meningen?

De må vel stadig spise spegepølse mader og være danske børn?

undskyld hvis jeg rammer nogen, er bare i tvivl.

MVH MIG

Jeg tror helt sikkert at hun er et dejligt menneske og jeg er i alt fald sikker på at hun skal kunne tale dansk ordentligt for at blive godkendt til dp.

Men enten kan du jo prøve at ringe til dagpleje-haløjsaen som tager sig af at anvise dp'er i din kommune og stille spørgsmålene eller også møder du jo dp til opstartssamtale og kan så selv vurdere om du føler du kan samarbejde med hende.

Det kan jo også være at det ender med at være en fordel fordi dit barn så får nogle flere forskellige indtryk og oplever hvor mangfoldige mennesker kan være

EDIT: det minder mig om en historie som min veninden fortalte mig. Hun er Jehovas Vidne og kender så en dp som også er Jehovas Vidne. Denne dp oplevede faktisk jævnligt at forældre ikke ville have deres børn passet der udelukkende pga dette, selv om den eneste forskel på stående fod var at der ikke blive lavet julepynt og påskepynt og sådan. Men det var altså nok.

Anmeld

11. april 2012

lycly

Jeg ved ikke så meget om det, men jeg ved, at en af min mors kollegaer har en dagplejemor til sin søn som er fra afrika og hun snakker ikke dansk, kun fransk. Så ved ikke om der er nogle regler for at de skal snakke dansk

Anmeld

11. april 2012

Tona

LunaLykke skriver:

Jeg ved ikke så meget om det, men jeg ved, at en af min mors kollegaer har en dagplejemor til sin søn som er fra afrika og hun snakker ikke dansk, kun fransk. Så ved ikke om der er nogle regler for at de skal snakke dansk

Det lyder da helt hen i hegnet hvis det ikke er et krav at de skal kunne tale dansk med børnene  

Anmeld

11. april 2012

Maja_4000

Jeg ved ingenting om det :b
Men jeg ville bare sige at en af min datters yndlingspædagoger i vuggestuen er udenlandsk , hun går med tørklæde , men hun snakker altså ligeså godt dansk som alle os andre
Jeg håber at der er regler for at de skal kunne snakke flydende dansk

Anmeld

11. april 2012

lycly

Amandas-mor skriver:

Det lyder da helt hen i hegnet hvis det ikke er et krav at de skal kunne tale dansk med børnene  

Ja Men hun er ret populær og har haft mange børn hvor forældrene har været glade. Grunden til de har hende er fordi at konen har fået hende anbefalet - manden er ikke begejstret for hende og barnet er bange for hende.
Men ja, det lyder virkelig mærkeligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.