Åh hvor lyder det rart 
Skal til at starte op hos en fys pga rygsmerter og ondt i halebenet.. Er faktisk voldsomt på bar bund mht hvad jeg skal forvente :/ hvad sker der hos en fys ?
( Bor "desværre" på Bornholm
)
jamen hvis ikke du som sådan fejler noget som der kan gøres noget ved rent kirugisk. så kan fysioterapeuten vælge flere forskellige metoder, alt efter hvor ondt du har, og alt efter hvor stort de skønner problemet er.
men i mit tilfælde står den på massage af hele kroppen, og détte kan godt gøre rigtigt ondt i starten, men med tiden synes jeg faktisk det bliver ret behageigt.
men det er også muligt at de forsøger at behandle dig med ultralyd hvis de skønner at det kun er et enkelt punkt eller to som driller.
tredje mulighed som jeg har prøvet er noget de kalder "sportstape" det er noget meget elastisk tape som de vikler din ryg ind i. det er ikke som sådan ubehageligt at have på, det kan stramme en lille smule, men hvis det gør ondt skal du sige det til dem, for pointen med det er nemlig at det skal løsne lidt for smerterne.
men det er også muligt at de giver dig nogle forskellige øvelser du enten skal lave sammen med dem, eller for dig selv derhjemme.
fælles for det hele er at det kan tage lang tid før du mærker den store effekt, og lang tid før du føler dig i bedring, men det kan også godt være at du er heldig og det går hurtigt over
.
Anmeld