P-piller og humørsvingninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.256 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. april 2012

Stéphanie

Nu er det sådan at jeg får et stykke tid siden startede på p-piller, helt efter eget valg.

Har bare et enkelt problem med dem... Jeg har konstante humørsvingninger, og størstedelen af tiden til den dårlige side Har snakket med min læge om at skrifte mærke, da jeg har haft andre mærke hvor det slet ikke var lige så slemt. Min "søde" læge mener så at min krop skal have omkring 1(!!!!!) års tid til at vende sig til hormonerne.

Er der andre der før har hørt om den påstand?

Disse humørsvingninger ødelægger min hverdag i den ekstreme ende. Mig og kærsten er konstant uvenner da jeg er total urimelig 90% af tiden. Jeg kan godt selv se det, og prøver virkelig at ændre det, men det er faktisk mere eller mindre umuligt.
Frygter virkelig at han vælger at gå fra mig inden jeg får styr på humøret, han lider virkelig meget under dette.
Vores sexliv er ikke eksisterende da pillerne også har fjernet min lyst fuldstændig+ lidt mere
Åhh gider virkelig ikke det her mere

Klynk herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2012

PinkLadybug

Åhh ja, jeg kan godt nikke genkendene til det med de humørsvingninger!..

Nu ved jeg ikke hvad mærke du tager, men jeg har taget p-piller i godt og vel 9 måneder nu, og der var også ret mange problemer med det første mærke jeg tog(MEGET slemme humør svingninger, monster smerter osv- JEG har bestemt heller ikke været retfærdig overfor min kæreste overhovedet, og det uhyggelige er jo netop at man sagtens selv kan se det!).. Men da jeg så fandt ud af at det mærke jeg tog var iblandt den gruppe hvor der var størst chance for at kunne udvikle cancer osv, SÅ skulle jeg altså bare skifte mærke NU!.. OG det er da det bedste valg jeg nogensinde har gjort!

For mine humør svingninger er blevet SÅ MEGET mindre nu!-hvilket min kæreste sikkert er ret glad for(Selvom der stadig kan komme dage hvor jeg kan være lidt af en kælling)..

Ved ike lige hvor jeg ville hen med det her, andet end at fortælle at jeg altså overhovedet aldrig har hørt om den "1 års regel", min læge udskrev med det samme nogle andre til mig da han hørte om mine problemer( dog ville han give mi Yasmin i starten, der sagde jeg altså klart NEJ TAK!- De er jo også blandt de farligste )...´

Og dem jeg er på nu er jeg altså SÅ tilfreds med

Har du prøvet at stå fast overfor din læge om at du altså VIL skrifte mærke?..

Håber du får løst problemet!

Annika

Anmeld

8. april 2012

MorTilEn2013Dreng

PinkLadybug skriver:

Åhh ja, jeg kan godt nikke genkendene til det med de humørsvingninger!..

Nu ved jeg ikke hvad mærke du tager, men jeg har taget p-piller i godt og vel 9 måneder nu, og der var også ret mange problemer med det første mærke jeg tog(MEGET slemme humør svingninger, monster smerter osv- JEG har bestemt heller ikke været retfærdig overfor min kæreste overhovedet, og det uhyggelige er jo netop at man sagtens selv kan se det!).. Men da jeg så fandt ud af at det mærke jeg tog var iblandt den gruppe hvor der var størst chance for at kunne udvikle cancer osv, SÅ skulle jeg altså bare skifte mærke NU!.. OG det er da det bedste valg jeg nogensinde har gjort!

For mine humør svingninger er blevet SÅ MEGET mindre nu!-hvilket min kæreste sikkert er ret glad for(Selvom der stadig kan komme dage hvor jeg kan være lidt af en kælling)..

Ved ike lige hvor jeg ville hen med det her, andet end at fortælle at jeg altså overhovedet aldrig har hørt om den "1 års regel", min læge udskrev med det samme nogle andre til mig da han hørte om mine problemer( dog ville han give mi Yasmin i starten, der sagde jeg altså klart NEJ TAK!- De er jo også blandt de farligste )...´

Og dem jeg er på nu er jeg altså SÅ tilfreds med

Har du prøvet at stå fast overfor din læge om at du altså VIL skrifte mærke?..

Håber du får løst problemet!

Annika

Hvordan kan man tjekke om ens p piller er med i den store kroppe med kræft?

Anmeld

8. april 2012

PinkLadybug

Malou&Anders skriver:

Hvordan kan man tjekke om ens p piller er med i den store kroppe med kræft?

Ups, der sku selfølgelig have stået BLODPROPPER!-FLOT ANNIKA! ..

Men du kan tjekke det her evt:

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/guidersundhedogmotion/sygdomguider/ECE1432385/disse-p-piller-giver-stoerst-risiko-for-blodpropper/

Anmeld

8. april 2012

MorTilEn2013Dreng

PinkLadybug skriver:

Ups, der sku selfølgelig have stået BLODPROPPER!-FLOT ANNIKA! ..

Men du kan tjekke det her evt:

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/guidersundhedogmotion/sygdomguider/ECE1432385/disse-p-piller-giver-stoerst-risiko-for-blodpropper/

Hehe tak

Anmeld

9. april 2012

Tona

Stéphanie skriver:

Nu er det sådan at jeg får et stykke tid siden startede på p-piller, helt efter eget valg.

Har bare et enkelt problem med dem... Jeg har konstante humørsvingninger, og størstedelen af tiden til den dårlige side Har snakket med min læge om at skrifte mærke, da jeg har haft andre mærke hvor det slet ikke var lige så slemt. Min "søde" læge mener så at min krop skal have omkring 1(!!!!!) års tid til at vende sig til hormonerne.

Disse humørsvingninger ødelægger min hverdag i den ekstreme ende. Mig og kærsten er konstant uvenner da jeg er total urimelig 90% af tiden. Jeg kan godt selv se det, og prøver virkelig at ændre det, men det er faktisk mere eller mindre umuligt.
Frygter virkelig at han vælger at gå fra mig inden jeg får styr på humøret, han lider virkelig meget under dette.
Vores sexliv er ikke eksisterende da pillerne også har fjernet min lyst fuldstændig+ lidt mere

Klynk herfra

Jeg fik det samme at vide dengang jeg fik p-piller: at kroppen bare skulle vende sig til hormonerne. Desværre troede jeg på det og så tiden an for længe. Det kom jeg godt nok til at fortryde, for de bivirkninger jeg blev udsat for i det lange løb var så alvorlige at jeg stadig er mærket af det.

Jeg tror på at p-piller er gift for kroppen. Det er, i min verden, logisk at det ikke kan være sundt at spise hormoner og det som du mærker tror jeg simpelthen er din krop som protesterer mod behandlingen  

Anmeld

9. april 2012

Isabella_mor

Stéphanie skriver:

Klynk herfra

det er en af de bivirkningerne 10/1000 kvinder rammes af. desværre

jeg skal starte på p piller nu her når jeg får min mens. og jeg HAR i forvejen pms/humørsvingninger. og det skulle gerne hjælpe mig med at få styr på mine hormoner...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.