"Har jeg forbedret mine chancer for at få børn på naturlig vis??"
Hej Tina
Vi fik hjælp til at få vores barn, da jeg har PCO. Jeg har tabt mig en del og er næsten normal vægtig nu og min mens er blevet regelmæssig. Jeg spiser anderledes for at sænke insulin nivuet, er vores chancer for at få børn uden hjælp forbedret?
Mvh
Dec02
Tinas svar
Kære Dec02,
Tak for dit indlæg.
Det lyder som om du har gjort en rigtig stor indsats for at komme din PCO "i møde" - godt gået!!!
På baggrund af det du skriver, mener jeg helt klart, at du har forbedret dine muligheder for at blive gravid uden hjælp fra fertilitetslægerne.
Jeg kan selvfølgelig ikke love dig noget - men det er et godt tegn, at din menstruation er blevet regelmæssig og at du tænker over din kost. Husk også på vigtigheden af at dyrke motion. Det er ligeså vigtigt for din insulinfølsomhed som kosten er.
Uanset hvordan det kommer til at gå med at blive gravid igen - så er det helt sikkert, at du har mindsket risikoen for, at du senere hen udvikler sukkersyge (diabetes type 2). Og da du jo skal være mor i mange år endnu, er det en god ting at du holder dig sund og rask :-)
Held og lykke med en ny graviditet.
De kærligste hilsner,
Tina.
Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.
Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk
Anmeld