Tager p-piller, men får ikke mens?! Gravid eller psykisk??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

495 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. april 2012

LouiseKH

Hej med jer. 

Jeg har en del tanker i mit hovede, så skal prøve at skrive det her, så simpelt som muligt.  

Jeg er en ung kvinde på 23 år. Jeg fik min første mens da jeg var 11 år og været på p-piller siden jeg var 15 år, og har aldrig haft nogle problemer med p-piller. 

For ca. 7 uger siden blev min forlovede udsendt. 3 uger inden det døde min far af kræft. Begge ting tog rigtigt hårdt på mig. Nogle få uger efter at han tog afsted fik jeg min mens, men den kom 1-2 dage for sent og det var kun pletblødninger. Det tænkte jeg ikke videre over. Det skal lige siges at dagen inden min forlovede tog afsted havde vi samleje. 
Så tog jeg min sidste p-pille i blisterpakningen fredag d. 30. marts og forventede at min mens ville komme ca. om onsdagen. Det gjorde den bare ikke. Den er ikke kommet endnu. Om fredagen tog jeg en graviditetstest om eftermiddagen og den var negativ. Lørdag skulle jeg begynde på den nye blisterpakning, men vidste ikke om jeg stadig skulle det når min mens ikke var kommet. Derfor ringede jeg til vagtlægen og han sagde at jeg bare skulle tage mine p-piller som jeg plejer og så give det påsken over. Hvis min mens stadig ikke er kommet på tirsdag skal jeg hen til lægen med en morgenurin og jeg vil også have lavet en blodprøve. 

Nu sidder jeg så her. For at sige det lige ud - skidehamrende nervøs. Hvad nu hvis? Er jeg gravid? Er det pga. noget psykisk? Jeg ved ikke HVOR jeg skal gøre af mig selv. Min forlovede sidder flere tusinde km væk og jeg vil ikke nævne noget over for ham, før jeg har været med lægen (jeg vil ikke have at han skal gå rundt dernede og bryde sit hoved med det her). 

Er der nogen, som har prøvet noget lignende før? Nogen som er blevet gravid på trods af p-piller? Nogen som har haft udebleven mens pga. psyisk belastning?

Please hjælp - jeg er i vildrede...

Mvh. Louise. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2012

NNGG

LouiseKH skriver:

Hej med jer. 

Jeg har en del tanker i mit hovede, så skal prøve at skrive det her, så simpelt som muligt.  

Jeg er en ung kvinde på 23 år. Jeg fik min første mens da jeg var 11 år og været på p-piller siden jeg var 15 år, og har aldrig haft nogle problemer med p-piller. 

For ca. 7 uger siden blev min forlovede udsendt. 3 uger inden det døde min far af kræft. Begge ting tog rigtigt hårdt på mig. Nogle få uger efter at han tog afsted fik jeg min mens, men den kom 1-2 dage for sent og det var kun pletblødninger. Det tænkte jeg ikke videre over. Det skal lige siges at dagen inden min forlovede tog afsted havde vi samleje. 
Så tog jeg min sidste p-pille i blisterpakningen fredag d. 30. marts og forventede at min mens ville komme ca. om onsdagen. Det gjorde den bare ikke. Den er ikke kommet endnu. Om fredagen tog jeg en graviditetstest om eftermiddagen og den var negativ. Lørdag skulle jeg begynde på den nye blisterpakning, men vidste ikke om jeg stadig skulle det når min mens ikke var kommet. Derfor ringede jeg til vagtlægen og han sagde at jeg bare skulle tage mine p-piller som jeg plejer og så give det påsken over. Hvis min mens stadig ikke er kommet på tirsdag skal jeg hen til lægen med en morgenurin og jeg vil også have lavet en blodprøve. 

Nu sidder jeg så her. For at sige det lige ud - skidehamrende nervøs. Hvad nu hvis? Er jeg gravid? Er det pga. noget psykisk? Jeg ved ikke HVOR jeg skal gøre af mig selv. Min forlovede sidder flere tusinde km væk og jeg vil ikke nævne noget over for ham, før jeg har været med lægen (jeg vil ikke have at han skal gå rundt dernede og bryde sit hoved med det her). 

Er der nogen, som har prøvet noget lignende før? Nogen som er blevet gravid på trods af p-piller? Nogen som har haft udebleven mens pga. psyisk belastning?

Please hjælp - jeg er i vildrede...

Mvh. Louise. 

først og fremmest et stort knus til dig!
Jeg ved at nogle godt kan blive gravid på P-piller selvom de har været på P-piller i mange år. Du kan evt prøve at tage en test igen med morgenurin.
Men omvendt, så kan man også godt springe en mens over af psykiske årsager eksempelvis hvis man er ked af det, stresset osv.
Så kan ikke rigtigt give dig et svar. Begge ting er muligt. Jeg ville tage endnu en G-test for at få besked og hvis den var negativ, men mens stadig ikke dukkede op, så ville jeg tage til lægen som du har planer om.

Held og lykke!

Anmeld

8. april 2012

LouiseKH

Mange tak skal du have. 

Det vil jeg prøve at gøre så.

Anmeld

8. april 2012

Bonde-liv

Hej Louise

øv hvor du har været igennem hårde ting. og det kan sagtens være det der er årsagen til manlende mens.

men det kan også være graviditet. jeg tror jeg vil teste igen med morgen urin. også så du slipper for at have det hængende i hovedet hele tiden.

håber du har støtte og folk omkring dig

Anmeld

9. april 2012

LouiseKH

Mange tak for dit svar.

Ja, der er sket en del på det sidste. Jeg har heldigvis en masse mennesker omkring mig, som støtter mig og er her for mig.  

Men jeg tror jeg vil prøve at tage en test igen, med morgenurin. For ja, det er trælst at have det til at rumstere i hovedet. 

Anmeld

10. april 2012

LouiseKH

Så har jeg fået svar fra lægen. Jeg er ikke gravid. Så jeg går ud fra, at det er pga. noget psykisk. Puh... Jeg ved ikke om jeg er glad eller ikke-glad. Tror nok bare jeg har gået og sat mig op efter og være gravid, og så skal jeg lige sluge den her.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.