Stel på barnevogn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.358 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. april 2012

MortilAlmaogNohr

Uhhh det med bestilling af barnevogn er altså så svært. Tror dog vi er endt på en Emmaljunga Big Star Suppreme i helt sort. Ville egentlig gerne have Polarmodellen i sort, men jeg er virkelig ikke fan af det der "fake" læder der er på den, er bange for det bliver grimt.

Nogle der har den model, som kan komme med feedback?

Og nr. to problem er stellet, letvægts eller alm. Jeg syntes at det almindelige kan give sig lidt mere, virker mere flexibelt end letvægts. Det virker også som om det er nemmere at tippe vognen nedad når man skal over kansten osv. med det alm., der virker letvægt stellet igen mere stift. Vi kommer nok til at skulle i skoven med vognen, så den skal jo ikke være for stiv i det, så det bomber for meget i vognen.

Letvægts har jo punkterfrie dæk, men hvor ofte punktere de alm. dæk?

Så er der det med vægten, og hvad det fylder, men det tror jeg ikke betyder det store for os.

Nogle der vil dele erfaringer på disse områder?

Hvad har i andre valgt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2012

lio

Uhh.. det med stel var virkelig også en vigtig deal for os, da vi valgte barnevogn. Vi ville også gerne have emmaljunga men deres stel levede ikke op til vores krav. Det at den er flexibel og kan tippe/vugge er en god ting som på deres alm. stel, men de har jo netop ikke punkterfrie hjul, som du også påpeger. Deres uniq stel er ret stift synes jeg og efter at have erfaret min søster ofte må forbi cykelhandleren og få luft i hjulene på hendes vogn, så har jeg svoret aldrig at købe vogn med lufthjul. Har stået med min søster og lappet hendes dæk det gider vi ikke. Så vi gik den ande vej og købte en odder.

Jeg ville prioritere luftfrie hjul frem for alt.

Anmeld

7. april 2012

eliasogmor

Tina. skriver:

Uhhh det med bestilling af barnevogn er altså så svært. Tror dog vi er endt på en Emmaljunga Big Star Suppreme i helt sort. Ville egentlig gerne have Polarmodellen i sort, men jeg er virkelig ikke fan af det der "fake" læder der er på den, er bange for det bliver grimt.

Nogle der har den model, som kan komme med feedback?

Og nr. to problem er stellet, letvægts eller alm. Jeg syntes at det almindelige kan give sig lidt mere, virker mere flexibelt end letvægts. Det virker også som om det er nemmere at tippe vognen nedad når man skal over kansten osv. med det alm., der virker letvægt stellet igen mere stift. Vi kommer nok til at skulle i skoven med vognen, så den skal jo ikke være for stiv i det, så det bomber for meget i vognen.

Letvægts har jo punkterfrie dæk, men hvor ofte punktere de alm. dæk?

Så er der det med vægten, og hvad det fylder, men det tror jeg ikke betyder det store for os.

Nogle der vil dele erfaringer på disse områder?

Hvad har i andre valgt?

jeg havde alm stel til min søn .... og jeg bestilite ikke andet end at lappe de hjul..... men stellet var næsten som nut da jeg solgte vognen.. denne gang har jeg valgt det nye stel...da jeg netop synes at den virker mere "fast" i det.... vi kommer til at bruge vognen i skov, by , land ... og dem jeg har kørt med indtil videre med det nye stel.. kører som en drøm.... så jeg satser på at vores er lige så god....

Anmeld

8. april 2012

MortilAlmaogNohr

Tak for jetes tilbagemeldning. er der ikke flere der vil dele erfaringer?

Anmeld

8. april 2012

M&R

Hej:-):-) tror valg af barnevogn er efter hvad man bedst ka lide:-) vi har valgt odder da jeg syntes det er den lever op til vores krav... vi har valgt letvægst stellet da det er mindre og mere håndter bart... og så har vi valgt luft hjul med mindre punkter evne da jeg syntes de punkter fri er alt alt for hårde... men igen tror det er meget alt efter hvad man er til:-)

Anmeld

9. april 2012

pemiro

Kan se mange af jer tvivler på alm eller punkterfrie dæk

Vil lige fortælle hvad vi gør på det punkt

Man kan bare tage hjulet til cykelhandleren, de har stort set funkterfrie dæk til alle typer hjul. Vi har været nede og snakke med vores cykelhandler, og får dæk og nye slanger imorgen for ca 100 kr pr hjul og så er det stadig lufthjul (ligesom på cykel) så man bibeholder de gode egenskaber ved lufthjul 

Vi kan nemlig heller ikke undvære punkterfrie, da vi har kolonihave hvor der er alt muligt tjørne osv

Anmeld

9. april 2012

M&R

pemiro skriver:

Kan se mange af jer tvivler på alm eller punkterfrie dæk

Vil lige fortælle hvad vi gør på det punkt

Man kan bare tage hjulet til cykelhandleren, de har stort set funkterfrie dæk til alle typer hjul. Vi har været nede og snakke med vores cykelhandler, og får dæk og nye slanger imorgen for ca 100 kr pr hjul og så er det stadig lufthjul (ligesom på cykel) så man bibeholder de gode egenskaber ved lufthjul 

Vi kan nemlig heller ikke undvære punkterfrie, da vi har kolonihave hvor der er alt muligt tjørne osv

Bonus info:-) tak for tippet havde jeg slet ik tænkt på:-)

Anmeld

9. april 2012

pemiro

M&R skriver:

Bonus info:-) tak for tippet havde jeg slet ik tænkt på:-)

Det havde vi heller ikke før kæresten fik den geniale ide..

Det er 100 gange billigere end at købe punkterfrie hjul til en vogn.. Skiiii smart hehe

Anmeld

9. april 2012

M&R

pemiro skriver:

Det havde vi heller ikke før kæresten fik den geniale ide..

Det er 100 gange billigere end at købe punkterfrie hjul til en vogn.. Skiiii smart hehe

Ja det er jo genialt... hvorfor har vi ik tænkt på det...:-) for dem fra butikkerne er vitkelig ikke gode:-)
det gør jeg når engang vognen kommer hjem sammen med baby:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.