Tauf skriver:
Jeg har skrevet om det før, men det går mig en del på.
Jeg tro jeg muligvis er på vej i overgangsalderen. Min mens næsten ikke eksisterende og jeg får tid svede ture og er meget træt. Mit humør er også meget svingende.
Jeg skal til gyn. om en mdr. Jeg er så bange for at jeg er det. Vi vil meget gerne ha et barn mere. Vi snakker meget om det her hjemme. Men jeg kan ikke finde ud af om vi skal vente lidt endnu.
Hvis gyn. siger at jeg er på vej, smider jeg p.piller med det samme. For jeg ved jeg vil ha en mere. Men er bare ikke helt klar lige nu. Men inden for et år..
Vores søn er 11mdr. Jeg er 28 snart 29 og arbejdsløs. Vil gerne snart ud i den virkelig verden igen.
MEN piger ville i stoppe på p piller nu eller vente og høre hvad gyn siger ???
Jeg føler virkelig med dig, for præsis det der er også min store skræk. Min mor gik i overgangsalderen da hun var 37 og jeg er 30 og har Amanda, men vil gerne nå en mere. Og man ved jo at det er arveligt det med overgangsalderen.
Men det lyder alligevel til at være mange år tidligere end din mor hvis du skulle være på vej i overgangsalderen nu, og det ville være ekstremt tidligt under alle omstændigheder. Men det kan jo nok godt ske. Jeg tror bare at man ville ligge tættere op af sin mor.
Jeg tænker lidt på om du har lang erfaring med at spise p-piller? For hvis du ikke har spist dem så længe (fx kun siden du fik dit sidste barn) så kunne det strengt taget være dem der fuckede din hormonbalance up. Jeg tror nok at jeg ville stoppe med p-pillerne og se om det gav en forbedring uanset hvad. Alle de symptomer du beskriver kan også stamme fra p-piller. De kan sådan set også godt komme efter at du har spist p-piller i årevis, men ville efter størst sandsynlighed komme efter at du begyndte på p-piller igen efter en pause eller hvis du lige var startet op på den for første gang indenfor et års tid. Jeg ved godt at ikke mange læger ville give mig ret i det her, men indenfor alternativ behandling er det anerkendt. Jeg har selv oplevet på min egen krop hvad det vil sige at blive syg af p-piller. Jeg blev enda så syg at jeg har fået følger af dem som jeg aldrig slipper af med igen.
En anden grund til at stoppe med p-pillerne er jo at hvis det viser sig alligevel at være overgangsalder på vej og du gerne vil have et barn mere, så tager det jo somme tider noget tid før kroppen kan blive gravid efter p-pille stop.
Hvis det var mig ville jeg skifte til prævention uden hormoner 
Anmeld