modesty skriver:
Jeg ved godt at det er et vildt irriterende svar, men... det var lige præcis derfor vi ikke brugte vugge herhjemme.
Men - hvis jeg skal være lidt konstruktiv: For det første synes jeg at I skal prøve bare at lægge hende i tremmesengen og se hvad der sker. Hvem ved, måske hun klarer overgangen fint uden hjælp. Ellers: Hvad med at starte med at vugge hende i armene, evt. svøbt i dynen (alt efter hvor gammel hun er) for derefter at lægge hende i sengen - IKKE når hun er faldet i søvn, men lige inden hun falder i søvn. Så hun bliver hjulpet lidt på vej, men stadig får fornemmelsen af at falde i søvn uden vugning. Og så kan I stille og roligt fase det ud.

Vi vuggede vores datter i søvn i armene indtil hun var ca. 1½ måned gammel. Har aldrig brugt en vugge, da vi ikke mente det var værd at bruge penge på.
Da hun skulle over i tremmesengen, startede vi med at sætte liften i tremmesengen, så hun vænnede sig til at være deri. Vi lavede sengen mindre med en juniordyne, så den ikke virkede så stor. Vi lagde hende, begyndte hun at græde tog vi hende op og trøstede hende (Snakkede ikke med hende, kun schyyy) Når hun så er faldet til ro lagde vi hende ned igen. Det tog en uges tid, men nu falder hun selv i søvn uden problemer når vi lægger hende i sengen. Hun er 4 mdr. nu

Men selvfølgelig er det ikke sikkert det er løsningen for jeres barn
Anmeld