12+5 hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

606 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. april 2012

Anonym trådstarter

Igår for første gang har jeg kastet al maden op igen, jeg har haft en del kvalme i langtid men har ikke kastet op, har bare haft besvær med vejrtrækning om natten når jeg fik for meget en for blandet at spise, så igår havde jeg spist til morgen mini flutes da det er det eneste jeg kan få ned, og lidt chips, med mælk så kastede jeg det hele op igen om natten også vandet og pillerne (gravitaminin, jernpiller) :-( jeg troede da man fik appetiten igen efter uge 12 :-( 

Kan man købe seabands på apoteket? Hvad skal jeg spise? Overvejer banan, mdn det så det eneste jeg lige nu TROR jeg kan få ned.

Hjælp! Tænker lidt om det ikke skader barnet at jeg kaster alt op og ikke kan spise noget da jeg er sulten 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Igår for første gang har jeg kastet al maden op igen, jeg har haft en del kvalme i langtid men har ikke kastet op, har bare haft besvær med vejrtrækning om natten når jeg fik for meget en for blandet at spise, så igår havde jeg spist til morgen mini flutes da det er det eneste jeg kan få ned, og lidt chips, med mælk så kastede jeg det hele op igen om natten også vandet og pillerne (gravitaminin, jernpiller) :-( jeg troede da man fik appetiten igen efter uge 12 :-( 

Kan man købe seabands på apoteket? Hvad skal jeg spise? Overvejer banan, mdn det så det eneste jeg lige nu TROR jeg kan få ned.

Hjælp! Tænker lidt om det ikke skader barnet at jeg kaster alt op og ikke kan spise noget da jeg er sulten 

jeg har hørt at mariekiks skulle være gode hvis man har kvalme

- og du skal ikke være nervøs for om baby tager skade, det gør den IKKE, den skal nok sørge for at tage den næring den har brug for

Anmeld

6. april 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

jeg har lidt det samme som dig.. er 13+1, har siden 7 uge haft volsom kvalme, tabt mig 3½ kg på 3 uger og kun levet at youghurt og marie kiks..

kvalmen er taget lidt af nu men jeg starter næsten hver morgen med at kaste op en gang eller 3.. dog på tom mave så der ik rigtigt kommer noget op..

jeg har snakket med lægen om det, og de siger at så længe du ikke kaster op 20-40 gange dagligt skal du ikke være bekymret og så vil de ikke gøre noget ved det..

bliver det så mange gange om dagen indlægger de dig for at få væske og måske mad i dig og så kommer du hjem igen..

de vil nemlig helst ikke give dig piller mod kvalmen da det måske kan skade barnet..

held og lykke..

Anmeld

6. april 2012

Kay

puhh hvor jeg husker det... jeg spisete mange marie kiks og ristet brød... og frugt...

mit råd er at spise det du føler du kan... så meget du føler du kan og så ofte du kan...

seebands hjalp mig... og det gjorde akupunktur også (seebands er jo egentlig også akupunktur)

jeg tabte mig 5 kg. de første 2 måneder... men det har ikke haft indflydelse på lillepigens udviknling

det er forskelliget hvornår det aftager mit begynte at aftage i 13+ og jeg spiste nogenlunde normalt igen i 16+ sådan ca. 

spiser ik helt normalt endnu og tror ik jeg kommer til det... der er nogle ting jeg simpelthend ikke kan få mig selv til at spise... bla. stegt flæsk og pizza... bliver ret frestødt af fed mad... men det gør jo ik så meget

Anmeld

6. april 2012

Nattøs

Uha kan tydelig huske det puha jeg hadet det som pesten. Den eneste måde, at jeg holdte det ud på. Var at vi lavet sjov med det her hjemme, selv om jeg godt nok hadet hende gad til sidst ikke lave aftensmad. 

Spis hvad du kan få ned, jeg mener jeg først sådan rigtigt stoppet med opkast og kvalme omkring uge 14. er ikke sikker. nu kaster jeg kun op 1-2 dage om måneden

Som min jordmoder sagde til fødselsforberedelse, når man havde det så skidt, så skulle man bare spise, hvad man kunne få ned

Anmeld

6. april 2012

Eliza

altså ikke for at pisse på bålet men.. Jeg ventede også med længsel på at ramme 12+0! var helt sikker på at kvalme og opkast ville stoppe som ved et trylleslag lige på datoen, men ak nej!! 

jeg ørlede i vildskab, i brugsens skrældespand, naboens hæk, hoved ud af bilen you name it ALLE steder helt frem til uge 22-23 

altså nogle bliver jo dehydreret af det, men i mit tilfælde ligger der altså det skønneste fuldkommen perfekte bøllefrø og sover ved min side, og han ser ikke ligefrem sønderligt skadet ud 

Anmeld

6. april 2012

lycly

FrkZier skriver:

jeg har hørt at mariekiks skulle være gode hvis man har kvalme

- og du skal ikke være nervøs for om baby tager skade, det gør den IKKE, den skal nok sørge for at tage den næring den har brug for

Kiks generelt er (for nogen) rigtig gode Jeg kastede op HVER morgen, så jeg ventede bevidst med at spise morgenmad til EFTER opkastningen, for hader at kaste mad op. Jeg kastede op de første 19 uger ca. Og først til sidst prøvede jeg at have kiks liggende ved siden af senge. Så jeg spiste et par stykker inden jeg stod op, blev liggende i 5-10 minutter og stod så op. Det hjalp på den værste kvalme

Hvor åndssvagt det end lyder, så begyndte jeg at spise ting som jeg tænkte ikke ville være ubehagelige at kaste op. Altså jeg tænkte virkelig når jeg kiggede på maden: hvordan føles det at kaste op?
Så dvs jeg spiste youghurt, suppe, frugt osv. Ikke for tung mad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.