Mens efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

370 visninger
1 svar
0 synes godt om
6. april 2012

Anonym trådstarter

Jeg er nok ikke den første, og heller ikke den sidste, der spørger om dette.

Hvordan var jeres mens efter fødslen?

Jeg fik min første menstruation cirka 6 måneder efter, at jeg havde født. Jeg begyndte på minipiller, og 14 dage efter cirka, så kom min mens, og deromkring stoppede jeg også helt med at amme!

Jeg  ventede på min næste mens som skulle have været der den 28 marts, hvis jeg tager udgangspunkt i min cyklus før graviditeten. 3 dage før blødte jeg, og tænkte at det passede ok med tiden osv.. men det blev kun til pletblødninger, også kom der ikke mere. Har ikke set skyggen af menstruation siden!

Skal jeg være lidt urolig?? Burde minipillerne ikke hjælpe til regelmæssighed. Eller er det ganske normalt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Jeg er nok ikke den første, og heller ikke den sidste, der spørger om dette.

Hvordan var jeres mens efter fødslen?

Jeg fik min første menstruation cirka 6 måneder efter, at jeg havde født. Jeg begyndte på minipiller, og 14 dage efter cirka, så kom min mens, og deromkring stoppede jeg også helt med at amme!

Jeg  ventede på min næste mens som skulle have været der den 28 marts, hvis jeg tager udgangspunkt i min cyklus før graviditeten. 3 dage før blødte jeg, og tænkte at det passede ok med tiden osv.. men det blev kun til pletblødninger, også kom der ikke mere. Har ikke set skyggen af menstruation siden!

Skal jeg være lidt urolig?? Burde minipillerne ikke hjælpe til regelmæssighed. Eller er det ganske normalt?

Min første mens efter fødslen kan jeg beskrive med et ord: blodbad  Da min datter var 9 mrd. havde jeg stadig ikke set skyggen af mens, så jeg begyndte at tage p-piller, så jeg kunne få systemet i gang (også inden jeg skulle starte job igen). Jeg har aldrig i mit liv blødt så meget, ikke engang efter fødslen. Nu har jeg haft det ca. 6-7 gange og det har stabiliseret sig perfekt! 

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig til soørgsmålet vedr. minipiller, da jeg ingen erfaring har med dem 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.