Spørgsmål om grød/mos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

770 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. april 2012

anynom

Jeg er simpelthen så bange for at starte op for tidligt. Og her i påsken er det jo ikke til at få fat på en sundhedsplejerske, så nu prøver jeg jer

Isabel er 4 måneder, 2 uger og 4 dage gammel nu.
I halvanden uge nu er hun vågnet klokken 1.30 og igen klokken 5.00 for at få mad - til trods for, at hun får en drømmeflaske når vi går i seng (mellem 22 og 00). Hun bliver puttet ved 20 tiden hvor hun sagtens kan kværne 400 ml før hun vil sove. Nogle dage er hun faktisk oppe at spise 1700 ml(!!!!!).
Hun viser som sådan ikke interesse for vores mad når vi spiser, forstået på den måde, at hun selvfølgelig følger vores bevægelser, men jeg har tolket det som almen interesse.

Er det nu jeg skal forsøge at starte op med overgangskosten? Vi vader efterhånden rundt som levende døde med de nætter vi har.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2012

MaybeBaby

JulieWH skriver:

Jeg er simpelthen så bange for at starte op for tidligt. Og her i påsken er det jo ikke til at få fat på en sundhedsplejerske, så nu prøver jeg jer

I halvanden uge nu er hun vågnet klokken 1.30 og igen klokken 5.00 for at få mad - til trods for, at hun får en drømmeflaske når vi går i seng (mellem 22 og 00). Hun bliver puttet ved 20 tiden hvor hun sagtens kan kværne 400 ml før hun vil sove. Nogle dage er hun faktisk oppe at spise 1700 ml(!!!!!).
Hun viser som sådan ikke interesse for vores mad når vi spiser, forstået på den måde, at hun selvfølgelig følger vores bevægelser, men jeg har tolket det som almen interesse.

Er det nu jeg skal forsøge at starte op med overgangskosten? Vi vader efterhånden rundt som levende døde med de nætter vi har.

400 ml?! :-O Jeg fik at vide at det hed max 200 ml flaske. Tristan vågnede også en del gange om natten, da vi gav ham mere end det. Hans krop var helt urolig af al den mad. Så jeg vil sige: enten så skal I skære ned eller så skal I begynde at give lidt grød. Det skal første gang være meget lidt og efterfulgt af lidt flaske, og så skal grøden være ret flydende.

Anmeld

6. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MaybeBaby skriver:

400 ml?! :-O Jeg fik at vide at det hed max 200 ml flaske. Tristan vågnede også en del gange om natten, da vi gav ham mere end det. Hans krop var helt urolig af al den mad. Så jeg vil sige: enten så skal I skære ned eller så skal I begynde at give lidt grød. Det skal første gang være meget lidt og efterfulgt af lidt flaske, og så skal grøden være ret flydende.

tilslutter mig her.

Anmeld

6. april 2012

anynom

MaybeBaby skriver:

Vi har altid fået at vide af vores SP, at vi bare skulle give den mængde mad hun bad om. Tvivler på, at vi kan skære ned på mængden, hun er en meget bestemt ung dame

Er godt klar over, at det er smagsprøver de første mange gange.

Tak for svar.

Anmeld

6. april 2012

Tona

Jeg vil bestemt mene at du skal starte op. Dit barn er jo gammelt nok og det er jo ganske meget hun drikker  

Anmeld

6. april 2012

Tona

JulieWH skriver:

Vi har altid fået at vide af vores SP, at vi bare skulle give den mængde mad hun bad om. Tvivler på, at vi kan skære ned på mængden, hun er en meget bestemt ung dame

Er godt klar over, at det er smagsprøver de første mange gange.

Tak for svar.

Du behøver ikke at bekymre dig om at skære ned på mængden af mme. Når du bare giver skemad vil hun selv regulere mængden af mme så den bliver mere behersket igen. Du kan dog vælge at give 1-2 flasker vælling i døgnet for ligesom at dæmme op, og det vil måske nok være en god ide med en så sulten lille dame  

Anmeld

6. april 2012

lycly

Prøv at tilbyd hende det, lapper hun det i sig, jamen så er hun klar. Hvis hun ikke er klar, kan du tydeligt se det på hende efter et par dage. Men synes helt klart det er et forsøg værd

Anmeld

6. april 2012

ano14316

Det er helt normalt at de omkring 4-5 mnd alderen begynder at bede om et måltid mere om natten. De har simpelthen brug for lidt mere mad.

Viser hun ikke interesse, så skal du ikke starte op på mos. Jeg vil sige at du er ikke i tvivl når hun er ineteresseret, så kan du simpelthen ikke have din mad i fred.

Du behøver ikke at starte på mos før hun er 6 mnd. Så du kan tage det helt stille og roligt.. jo længere du venter des bedre i forhold til forbyggelse af allergi senere i livet.

Selv startede jeg med magnus da han var 5,5 mnd (for 14 dage siden) og selvom han har vist interesse længe, åbner munden flot for skeen, kan fint føre maden tilbage, spytter det ikke ud og kan drikke vand fra en kop, så har det givet lidt problemer med maven.

Men du kender dit barn bedst og skal følge din mavefornemmelse.

Anmeld

6. april 2012

anynom

Tak for svar.

Jeg prøvede med lidt mos sidst på eftermiddagen og hun var helt vild med det - hun ville bare have en masse af det (det fik hun selvfølgelig ikke). Hun var dygtig til at få skeen ind i munden og hun smilede hele vejen igennem, så det var vist en succes

Anmeld

17. april 2012

Frøken J.

JulieWH skriver:

Tak for svar.

Jeg prøvede med lidt mos sidst på eftermiddagen og hun var helt vild med det - hun ville bare have en masse af det (det fik hun selvfølgelig ikke). Hun var dygtig til at få skeen ind i munden og hun smilede hele vejen igennem, så det var vist en succes

Dygtige pige! Er det stadig en succes? Og god smag i bodies forresten. Hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.