Jeg er simpelthen så bange for at starte op for tidligt. Og her i påsken er det jo ikke til at få fat på en sundhedsplejerske, så nu prøver jeg jer 
Isabel er 4 måneder, 2 uger og 4 dage gammel nu.
I halvanden uge nu er hun vågnet klokken 1.30 og igen klokken 5.00 for at få mad - til trods for, at hun får en drømmeflaske når vi går i seng (mellem 22 og 00). Hun bliver puttet ved 20 tiden hvor hun sagtens kan kværne 400 ml før hun vil sove. Nogle dage er hun faktisk oppe at spise 1700 ml(!!!!!).
Hun viser som sådan ikke interesse for vores mad når vi spiser, forstået på den måde, at hun selvfølgelig følger vores bevægelser, men jeg har tolket det som almen interesse.
Er det nu jeg skal forsøge at starte op med overgangskosten? Vi vader efterhånden rundt som levende døde med de nætter vi har.
Det er helt normalt at de omkring 4-5 mnd alderen begynder at bede om et måltid mere om natten. De har simpelthen brug for lidt mere mad.
Viser hun ikke interesse, så skal du ikke starte op på mos. Jeg vil sige at du er ikke i tvivl når hun er ineteresseret, så kan du simpelthen ikke have din mad i fred.
Du behøver ikke at starte på mos før hun er 6 mnd. Så du kan tage det helt stille og roligt.. jo længere du venter des bedre i forhold til forbyggelse af allergi senere i livet.
Selv startede jeg med magnus da han var 5,5 mnd (for 14 dage siden) og selvom han har vist interesse længe, åbner munden flot for skeen, kan fint føre maden tilbage, spytter det ikke ud og kan drikke vand fra en kop, så har det givet lidt problemer med maven.
Men du kender dit barn bedst og skal følge din mavefornemmelse.
Anmeld