1. lægeundersøgelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

781 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. april 2012

TWT

Hvornår skal i til første lægeundersøgelse? 

Jeg har endnu ikke været med læge. Min læge vil først se mig når jeg er 10+2 og det synes jeg bare er sent? Eller er det bare mig?

Jeg synes jeg går og bekymre mig rigtig meget. Der er så mange der skriver alle steder at de har haft en SA, og jeg er så bange for at det samme sker for mig?..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2012

crille

10+2 syntes jeg lyder lidt sent, men mest fordi du jo først derefter kommer ind i systemet.

Selv var jeg afsted (tror jeg nok) da jeg var i 8.uge.. bliver da lige helt i tvivl.. hehe.. 

men i hvert fald.. Jeg så slet ikek lægen, kun sygeplejersken i receptionen. Tissede i en kop, fik taget en blodprøve og svarede på et par spørgsmål. 

Så kan SAGTENS forstå at du gerne vil afsted, selv var det først helt virkeligt for mig da jeg havde været der og fået min vandrejournal, men i princippet gør det vel ikke den store forskel? 

Hvad er lægens argumentation? 

Anmeld

5. april 2012

TWT

crille skriver:

10+2 syntes jeg lyder lidt sent, men mest fordi du jo først derefter kommer ind i systemet.

Selv var jeg afsted (tror jeg nok) da jeg var i 8.uge.. bliver da lige helt i tvivl.. hehe.. 

men i hvert fald.. Jeg så slet ikek lægen, kun sygeplejersken i receptionen. Tissede i en kop, fik taget en blodprøve og svarede på et par spørgsmål. 

Så kan SAGTENS forstå at du gerne vil afsted, selv var det først helt virkeligt for mig da jeg havde været der og fået min vandrejournal, men i princippet gør det vel ikke den store forskel? 

Hvad er lægens argumentation? 

nej i pricippet gør det ingen forskel, men synes det lige ville være rart at få det bekræftet af noget fagpersonale  det nok bare mig.. men trods kvalmen og alle symptomerne går jeg og fortæller mig selv at jeg nok ikke er gravid alligevel. selvom jeg jo godt ved at den g-test jeg tog så sent som imorges ikke vil skrive "pregnat" hvis ikke det passede. Og jeg tror måske bare jeg ville tro mere på det, hvis lægen bekræftede det 

Deres grund for at jeg først skal til lægen der, er at det bare er sådan deres regler er hos min læge

Anmeld

5. april 2012

crille

TWT skriver:

nej i pricippet gør det ingen forskel, men synes det lige ville være rart at få det bekræftet af noget fagpersonale  det nok bare mig.. men trods kvalmen og alle symptomerne går jeg og fortæller mig selv at jeg nok ikke er gravid alligevel. selvom jeg jo godt ved at den g-test jeg tog så sent som imorges ikke vil skrive "pregnat" hvis ikke det passede. Og jeg tror måske bare jeg ville tro mere på det, hvis lægen bekræftede det 

Deres grund for at jeg først skal til lægen der, er at det bare er sådan deres regler er hos min læge

Hehe.. kan sagtens forstå dig.. Måtte også liiige have en nr to test.. og skulle jeg have ventet på lægebesøg så længe som dig, havde jeg nok taget en mere..  

Anmeld

5. april 2012

Princesspigen

TWT skriver:

Jeg har endnu ikke været med læge. Min læge vil først se mig når jeg er 10+2 og det synes jeg bare er sent? Eller er det bare mig?

Jeg synes jeg går og bekymre mig rigtig meget. Der er så mange der skriver alle steder at de har haft en SA, og jeg er så bange for at det samme sker for mig?..

jeg var til min 9+0.. det er meget op til de forskellige læger hvornår de kalder ind..

men bekymrer du dig så meget om SA så er det lidt skidt.. jo mere man tænker jo værre få man det og stresser man nok kan det gå meget galt..

jeg var selv ret bange men er nu kommet til de 13+ og uden problemer..

er du rigtig rigtig rigtig bange ville jeg ringe til lægen og forklare det og så høre hvad de siger om de vil se dig, sende dig til scanning eller andet.. eller ihværtifal om de kan berolige dig via telefonen

held og lykke

Anmeld

5. april 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ved min læge hedde det første lægetjek i uge 8! Der får man taget blodprøver, gyn undersøgelse og alt det, så der ka blive lavet en henvisning til NF. 

Syntes det lyder noget sent med uge 10. Vh stine

Anmeld

5. april 2012

L&V

TWT skriver:

Jeg syntes det lyder meget normalt.
Blod prøverne ska jo alligevel tages tæt på nf osv. og mht sa så kan lægen jo ikke gøre til eller fra.. Tror det er meget normalt at bekymre sig om sin lille spire

Anmeld

5. april 2012

Mettefpigen

Jeg var deroppe da jeg var 9+2 ca.... Første gang jeg var deroppe var jeg 4 uger henne, og da jeg fik jeg taget en test og lavet vandrejournal...

Anmeld

5. april 2012

Nitz - <3 David

Jeg var også først afsted til første læge tjek i uge 11.. Og til så sendte de min direkte til termins/tryghedds scanning samme dag.. Fordi vi ikke vidste nøjagtigt hvor langt jeg var.. Og fordi jeg 2 mdr. før havde en SA..
Var så til NF 3 uger efter.. De længste 3 uger i hele graviditeten tror jeg

Anmeld

5. april 2012

anynom

TWT skriver:

Det er vist meget normalt - der er jo ingen grund til at se dig før

Du skal være langt nok henne til at få taget blodprøver til doubletesten. Og hvis du selv har testet positiv er det jo spild af lægens tid og penge at se dig bare for at du skal tisse i en kop

Tror det er vigtigt, at du slapper lidt af med det hele - hvis du stresser dig selv med tanken om en SA, så kan du risikere det mere end hvis du ikke tænker på det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.