Anonym skriver:
Synes virkelig også den uddannelse har en del mangler 
Men tak for dit svar! hvor kom du på "ansøgningskursus" henne?
føler man sig ikke dum at man skal have hjælp til ting hele tiden
Men det er jo mennesker man arbejder med så i min verden hellere spørge en gang for meget end en gang for lidt!
Jeg nåede at komme i to forskellige aktiveringstilbud, hvor jeg fik den bedste hjælp. Men ellers er der også hjælp at hente hos DSR og DSA, når du er færdig, hvis du vel og mærke er meldt/ melder dig ind.
Jo, jeg synes nogle gange at det er for meget jeg spørger, men som du skriver, så er det mennesker og et forkert valg kan have store omkostninger for den enkelte. Så jeg spørger gerne 5 gange. De fleste er rigtig søde og gode til at hjælpe, men jeg har faktisk en kollega, som ikke rigtig kan lægge skjul på, at hun vist synes, at jeg som uddannet sygeplejerske, ikke kan så meget. Hun er selv sosu-ass., men har jo maaange års erfaring bag sig og det kan man ikke hamle op med lige når man kommer ud. Jeg skal selv huske mig på, at der ikke kan forventes det samme af mig, som alle de garvede kollegaer.
Det er svært at komme i gang med ansøgninger, men håber for dig, at når du først er kommet i gang, så kører det. Og lad dig ikke gå på af et afslag! Man kan hurtigt komme til at tage det personligt.
Anmeld