Jeg forstår simpelthen ikke de SU regler 
Det er noget med at jeg kan søge barsel tidligst 3 mdr før termin, og der er jeg nu. Jeg skal have barsel fra juni til august, hvor jeg starter på min uddannelse igen. Hf - så derfor er der her tale om en ungdomsuddannelse?
Spg 1 - er det noget med at man kan få udbetalt dobbelt SU 2 mdr før termin?
Tillægsspg - for på deres hjemmeside står der at man ikke kan få ekstra SU ubetalt samtidig med at man får alm. SU? (uanset om man er studieaktiv eller ej) - hvorfor i alverden hedder det så ekstra SU når man alligevel kun får 5600 ca. før skat? Der er da ikke noget ekstra i det så? Er det så fordi at man skal vælge dobbeltrate, som sin barsel i stedet for enkelt klip?
Spg 2 - Jeg får barn før min uddannelse. Der står at jeg kan få ekstra SU hvis jeg er blevet mor højst 12 mdr før uddannelsen startes eller genoptages efter orlov. Igen er jeg vel inkluderet i det?
Altså der er det noget med at jeg bliver mor i juni og uddannelsen starter i august, så er jeg berettiget til 10 mdrs ekstra SU? Men igen står der at jeg ikke kan få ekstra SU hvis jeg får alm SU?
Jeg HADER at der skal være sådan en forskel på ungdomsuddannelser og videregåendeuddannelser - vi er sku i samme båd og alligevel så kan de få deres ekstra SU ubetalt som de vil og hvornår de vil?
Hvordan ser min økonomi ud på barsel (har jo enten 12 mdrs enkeltrater eller 6 mdrs dobbeltrater), jeg har jo kun 2 mdrs barsel og så er jeg er studieaktiv igen? Hvor bliver resten af min barselsret så af? Altså de klip jeg har ret til?
Og hvordan ser det ud når jeg har fået barn før min uddannelse starter og genoptages fra orlov?
Anmeld