Er bange for at føde igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

801 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. april 2012

Anonym trådstarter

Nu har jeg kun 22 dage til termin,og jo tættere jeg kommer jo mere angst blir jeg for at føde igen.... 

Jeg havde en rigtig go oplevelse med mit første barn, så det er ikke derfor, jeg ved ikke hvorfor jeg er så angst for det denne gang

Jeg er ved at tude bare ved tanken om at jeg skal igennem endnu en fødsel... 

Ved ikke hva pokker jeg skal stille op, for man kan jo ikke bare få kejsersnit, og det ønsker jeg på sin vis heller ikke, da jeg har hørt, at man ikke får samme bånd til barnet

Ved ikke hvor jeg vil hen med indlægget Bare ud med mine frustrationer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2012

2721

5. april 2012

Krussedulle

Anonym skriver:

Nu har jeg kun 22 dage til termin,og jo tættere jeg kommer jo mere angst blir jeg for at føde igen.... 

Jeg havde en rigtig go oplevelse med mit første barn, så det er ikke derfor, jeg ved ikke hvorfor jeg er så angst for det denne gang

Jeg er ved at tude bare ved tanken om at jeg skal igennem endnu en fødsel... 

Ved ikke hva pokker jeg skal stille op, for man kan jo ikke bare få kejsersnit, og det ønsker jeg på sin vis heller ikke, da jeg har hørt, at man ikke får samme bånd til barnet

Ved ikke hvor jeg vil hen med indlægget Bare ud med mine frustrationer

Stort til dig! ... Jeg ved hvordan du har det! Min 2 fødsel, var en DRØMMEfødsel! Det startede med vandafgang, tog 5 timer, og jeg fødte i vand.. 3 gang var jeg panisk angst! ... Jeg var 10 cm åben da jeg ankom til sygehuset,(fandt jeg ud af) og nåede at fortælle jm hvordan jeg havde det! Hun sagde ingenting om hvor langt i forløbet jeg var, hun guidede mig bare! Og det hjalp rigtig meget! .. Så mit råd er: tal med din jm og tal med den jm der er på fødestuen, når fødslen ER igang! ... Håber du får lidt styr på nerverne og tankerne inden der sker noget

Anmeld

5. april 2012

LR85

Nu skal jeg overhoved ikke påvirke dig til en beslutning, men bare så du ved det, så er der (oftest) INGEN knytningsproblem eller lign pga kejsersnit. 

Men jeg vil helt klart sige a jeg synes du skal snakke med din jordemoder om det. Det er klart du har mange følelser, du ved jo hva du skal gennemgå igen. 

Jeg er selv dødsens angst, forsi jeg fik pks sidst og derved ikke har en ide om hva jeg går ind til, men har valgt a sige a jeg må håbe på det bedste og tro på det kommer til a gå godt 

Anmeld

5. april 2012

celkt

jeg tror det er helt normalt, det du oplever.

Din krop begynder lige pludselig at komme i tanke om hvor ubehageligt det trods alt var sidste gang, og netop fordi du ved hvad du går ind til, er det ikke særligt fedt. Jeg oplevede lidt det samme, især i de sidste par dage, sådan en angstblandet uro fornemmelse, hvor jeg helst bare ville laden ungen blive derinde på ubestemt tid. Men da så fødslen var igang kom der en egen ro på, som om kroppen sagde, nåhja, det her kan vi jo godt klare, lad os så få det overstået.

Jeg er sikker på at du klarer det til UG...

Anmeld

5. april 2012

Muffinmus

måske er det bare fordi du ved hvad du går ind til den her gang, hvor stort og vildt det er og allererede der skræmmer det jo lidt:-)

Og nej, ks er ikke bare en løsning og sikkert heller ikek lige det rigtige i din situation, netop fordi du tidligere har en god oplevelse bag dig:-)

Men at blive lidt bange før fødslen er jo kun naturligt, det er jeg også nu her, og jeg har både KS og en alm fødsel bag mig jo:-)

Men samtidigt med at jeg er bange for veerne, det hele faktisk, så synes jeg også det er det vildeste man kan gøre i sit liv og at jeg skal være heldig jeg får lov til at prøve igen.

Anmeld

5. april 2012

foto på lærred

Som de andre også skriver, så tror jeg, at det er fordi man har prøvet at føde en gang og ved hvor ondt det gør. ved godt det er svære end som så, men jeg vil anbefale dig at tænke så lidt på fødslen så muligt. Det er jo en del af det at få et barn så om man vil det eller ej SKAL man jo igennem fødslen (med mindre man får PKS) men som du selv siger, så var 1. fødsel ikke så slemt, så jeg er sikker på, at din næste fødsel bliver lige så god og måske end da bedre. Kroppen har vendet sig til at føde og du vil derfor opleve det som nemmere/hurtigere end første gang. Jeg ville evt. snakke med JM om det. Jeg er sikker på, at hun kan berolige dig lidt.

for en god, nem og fantastisk fødsel.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

5. april 2012

Anonym trådstarter

Tusind tak for rådene.. Jeg håber på at jeg kan prøve at tænke lidt på noget andet, men tror bare det bliver en smule stort.. Tror jeg skal prøve at kontakte min JM som i skriver, men har en tid ved hende den 13, så kan vente til der... Og håbe jeg ikk går i fødsel inden

Anmeld

5. april 2012

AnnikaDoula

Kære Nervøs for at føde:

Forstår dine tanker - der er mere på spil anden gang. Både fordi du har et barn og derfor er mere følsom/sårbar (det skal jo gå godt så du ka vende hurtigt hjem igen) og fordi fødselsoplevelsen fra sidst måske ikke er helt bearbejdet og har fundet sin knage... Har selv to fødsler bag mig og den første sad i mig, da nr to fødsel nærmede sig.

Hvis du har mod på det, så er jeg dels coach, dels doula-uddannet og tilbyder fødselsdorberedende samtaler. En doula er en graviditets/fødsels/efterfødselshjælper. Fordi jeg er nyuddannet, og derfor har brug for mere praktisk erfaring, ka jeg tilbyde dig samtalen/samtalerne gratis. Jeg bor nord for København men ka mødes hvor det nu passer.

Hvis du vil høre nærmere, så send mig en mail på annikalion@gmail.com eller giv mig et ring på 60181438.

De bedste hilsner,

Annika

Anmeld

5. april 2012

K&N

Ikke at det hjælper på din angst, men det er HELT normalt  Få uger inden termin med mit andet barn, blev jeg pludselig panisk angst for at føde og jeg sagde til min jordemoder at jeg nægtede FULDSTÆNDIG... Kunne de ikke få ham ud på andre måder, Ja så måtte han jo blive i maven... (Min første fødsel var ellers en hurtig og næsten smertefri fødsel) Hun var så god til at berolige mig og sagde at de fleste havde det sådan  

Så prøv at kontakte din jordemoder og vær ærlig om dine følelser for det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.