Mærket mindre liv i nogle uger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

463 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. april 2012

christinak

Jeg er idag 37+2 og var til jordemoder igår hvor hun spurgte om jeg mærkede liv hver dag og det sagde jeg ja til men at jeg synes hans aktivitets niveau var dalet noget de sidste par uger, og hun spurgte så ind til hvor aktiv han var og sagde derefter at han ikke var aktiv nok. Og sagde alt mulig med jeg skulle ringe ind til fødegangen hvis der bare var den mindste ændring og jeg blev faktisk ret hylt ud af den inde ved hende, hun lyttede hjertelyd og sagde den var fin.

Jeg har så siden igår og i nat tænkt meget over hvad hun sagde og synes idag at han er mindre aktiv end han plejer og det fylder også meget i hovedet nu, hvad ville i gøre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2012

babymus77

Om ikke andet så får du ro indeni, hvis du ringer derind... Knuser

Anmeld

5. april 2012

crille

Jeg ville klart tage afffære.. hellere afsted en gang for meget end en gang for lidt. 

Så får du forhåbentlig klarhed og ro på. Uden ro, kan man køre sig selv helt op. Jeg sender dig lige en tanke og håber at alt er som det skal være  

Anmeld

5. april 2012

christinak

crille skriver:

Jeg ville klart tage afffære.. hellere afsted en gang for meget end en gang for lidt. 

Så får du forhåbentlig klarhed og ro på. Uden ro, kan man køre sig selv helt op. Jeg sender dig lige en tanke og håber at alt er som det skal være  

Jeg har allerede 2 gange været inde på fødegangen og få tjekket at alt er iorden da han var noget stille så føler mig lidt dum at ringe ind igen til dem

Anmeld

5. april 2012

Babydreams

christinak skriver:

Jeg er idag 37+2 og var til jordemoder igår hvor hun spurgte om jeg mærkede liv hver dag og det sagde jeg ja til men at jeg synes hans aktivitets niveau var dalet noget de sidste par uger, og hun spurgte så ind til hvor aktiv han var og sagde derefter at han ikke var aktiv nok. Og sagde alt mulig med jeg skulle ringe ind til fødegangen hvis der bare var den mindste ændring og jeg blev faktisk ret hylt ud af den inde ved hende, hun lyttede hjertelyd og sagde den var fin.

Jeg har så siden igår og i nat tænkt meget over hvad hun sagde og synes idag at han er mindre aktiv end han plejer og det fylder også meget i hovedet nu, hvad ville i gøre? 

Syntes du skal ring til fødegangen, så du også kan få lidt ro, du skal huske på at de er her for at hjælpe!!

Jeg var selv en af dem, der har kommet meget på fødegangen, fordi jeg har været så bange, og jeg piskede en stemning op inde i mit hovede, jeg fik simpelthen aldrig ro, før jeg lige havde fået kørt en kurve - du skal absolut ikke føle dig dum, fordi du ringer igen!

En læge sagde til mig: vi bliver ikke sure på dem der ringer hele tiden, men vi bliver sure på dem der ikke gør, fordi hvis der er noget, så kan de ikke hjælpe hvis det nu er for sent man har ringet!

Det kun godt du er så opmærksom på din lille baby i maven, det viser bare at du er 100% klar på at blive mor

Anmeld

5. april 2012

christinak

RikkeRasmussen skriver:

Syntes du skal ring til fødegangen, så du også kan få lidt ro, du skal huske på at de er her for at hjælpe!!

Jeg var selv en af dem, der har kommet meget på fødegangen, fordi jeg har været så bange, og jeg piskede en stemning op inde i mit hovede, jeg fik simpelthen aldrig ro, før jeg lige havde fået kørt en kurve - du skal absolut ikke føle dig dum, fordi du ringer igen!

En læge sagde til mig: vi bliver ikke sure på dem der ringer hele tiden, men vi bliver sure på dem der ikke gør, fordi hvis der er noget, så kan de ikke hjælpe hvis det nu er for sent man har ringet!

Det kun godt du er så opmærksom på din lille baby i maven, det viser bare at du er 100% klar på at blive mor

Tak tror jeg vil prøve at ringe derind og hører dem ad

Anmeld

5. april 2012

Babydreams

christinak skriver:

Tak tror jeg vil prøve at ringe derind og hører dem ad

En rigtig god idé

Anmeld

5. april 2012

Nattøs

Min datter i maven er meget forskelligt aktivt. 

Hun har haft flere dage, hvor hun lige har sagt hej engang imellem  også er der andre dage, hvor hun har holdt fest. Ja må ærlig sige, at jeg får et chok nu, når hun pludselig holder fest

Anmeld

5. april 2012

crille

RikkeRasmussen skriver:

og du har jo jordmorderens opbakning på at du skal reagere, hvis du følte det blev mindre.. 

Anmeld

5. april 2012

Muffinmus

normalt, hvis du læser dig til det kan du se at aktivitetsniveauet daler i sidste trimester, især de sidste uger før fødslen.

Både grundet mangel på plads, men også fordi de jo sover det meste af tiden.

Mærker liv måske 5 gange om dagen nu, men kun ganske kort tid af gangen som regel....måske lige en mumse der skifter side og en fod eller lignende:-)

Og det er helt ok:-)

I øjeblikket mærker jeg f.eks næsten intet liv hele natten igennem, måske lige et kort puf hvis jeg skifter liggestilling.

Mærker først liv omkring kl 6-8 om morgene, så igen ved frokost tid, måske eftermiddag og igen mellem 20-22 måske, og igen, kun ganske godt hver gang:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.