Ferie - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.522 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. april 2012

Dagdrømmeren

Hej med jer!

Jeg kunne godt tænke mig nogle erfaringer mht ferie og mange børn. Min mand og jeg har indtil nu været glade for sådan nogle chartarejser, hvor vi får maden servieret osv.

Vi har 3 børn og jeg kan fornemme at det kan måske kan give et problem, når børnene bliver ældre mht væresler og hvor mange der må være der.

Hvvordan holder I ferie og har I nogle planer i denne kommende ferie?

Glæder mig til ferie og drømmer mig hen til sol og sommer.

Knius

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2012

Peanut

Campingferie?

Jeg var ofte i Italien med min lillebror og forældre hvor vi lejede en bungalow (de fås jo 2, 4 og 6 personer så vidt jeg husker) Og det samme har min storebror gjort med hans 3 børn..

Nogle aftener spiste vi ude, og andre lavede vi mad hjemme i bungalow'en 

Mht værelser, så skal i som forældre måske bare sige at sådan er det at være på ferie?

Min lillebror og jeg delte jo værelse, og selvom vi ikke var bedste venner til hverdag - nærmere uvenner, kunne vi da godt enes med at sove på samme værelse 

Anmeld

5. april 2012

GitteC78

Ja det kan være et problem når man har flere børn. Jeg har ikke selv mange børn, men kender problemet da jeg har arbejdet som sælger på et rejsebureau. De fleste hoteller og lejligheder er desværre max til 4 personer. Men hvis I tidligt ved hvor I gerne vil hen og hvornår, vil jeg anbefale at I er meget hurtigt ude. Måske allerede når kataloget udkommer. Da nogle lejligheder komplekser har 3 værelses lejligheder

Håber I finder noget. Ellers vil jeg anbefale at I ringer rundt til de forskellige rejsebureauer og hører hvad de har til en familie på 5.

Anmeld

5. april 2012

Bonde-liv

vi har 4 børn. på 1, 3, 14 og 17 (de 2 sidste er så kun mine pap) men vi har lagt camping hvor vi har telt til de store. på charter 2 værelser(lejligheder)

Anmeld

5. april 2012

Cassiopeia

Det er også hyggeligt at leje et sommerhus, feks. gennem sol og strand. Eller måske leje noget i Lalandia?

Anmeld

5. april 2012

Lone Jakobsen

vi er en stor familie med 4 hjemmeboende og et weekend barn. vi har prøvet lidt forskelligt, bla. camping, ferie center og sommerhus.

i år har vi valgt at lege et stort feriehus på Bornholm, og vi er meget spændte på den lange transport tid (5 timer) da 2 af vores børn har svært ved at sidde stille ret længe af gangen.

Anmeld

5. april 2012

Mor til 2 drenge og 2 piger

Vi har 4 børn i aldren 1-6-8-11 år. Vi pakker campingsvognen og tager på ferie rund i lille Danmark til stor glæder for både børn og voksne og har nu gjordt det i 4 år i træk, før vi fik børn tog vi ikke rigtig på ferie.

Anmeld

3. maj 2012

lukaj

vi har 3 børn. 2 på 9 og en på 4 og vi er på charterferie 1 til 2 gange om året og har aldrig haft problemer med at finde hoteller med familieværelser eller legligheder til 5 personer. men det er så heller ikke last minute rejser

vi plejer at rejse med falk lauritsen. de har mange gode billige steder i f.eks alanya

Anmeld

30. maj 2012

helmich

Hej

Vi har 3 børn på 8 mrd, 3 år og 6 år.

Vi rejser til Italien i år, i bil, hvor vi har lejet en bungalow (6 pers. m/aircondition, ca. 14.000 for 14 dage)på en campingplads. -Det havde været en del billigere med telt, men pga. den lille skal vi have ordentlige senge og aircondition.

for 2 år siden gjorde vi det med samme, med vores drenge på dengang 2 og 4 i 3 uger, i telt (mobilhome, med køleskab og kogeplader). Det var en super oplevelse, og en skøn måde at holde ferie opg være sammen med sine børn.

Vi har også rejst på charter, men synes klart det er at foretrække teltferien .

Der er bare noget frihed over at sove i telt Og min erfaring er at børn tilpasser sig den ferieform man planlægger. De nyder bare at være sammen med deres mor og far.   

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.