drikkeyougurt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

841 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. april 2012

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg har nogle af dem i køleskabet og vi tager på ferie imorgen så får dem ikke drukket inden.. vi kommer hjem søndag men sidste holdbarhed er fredag. vil man kunne drikke dem søndag ? eller er de total sure.. de er ikke åben 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

birthee

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg har nogle af dem i køleskabet og vi tager på ferie imorgen så får dem ikke drukket inden.. vi kommer hjem søndag men sidste holdbarhed er fredag. vil man kunne drikke dem søndag ? eller er de total sure.. de er ikke åben 

Hvad med at tage dem med til at drikke under turen? En køletaske og et frost-element holder dem kolde i lang tid... God ferie!

Anmeld

4. april 2012

Anonym trådstarter

birthee skriver:

Hvad med at tage dem med til at drikke under turen? En køletaske og et frost-element holder dem kolde i lang tid... God ferie!

kan desværre ikke have frysetaske med da det er tog vi skal med... og har rigtig meget med i forvejen. god påske til dig 

Anmeld

4. april 2012

Anonym trådstarter

4. april 2012

tarkoflen

Du kan sagtens drikke dem!

Jeg arbejder med mejerivarer til dagligt, og mindst holdbar til er et udtryk for hvornår producenten synes de stadig kan være 100% sikre på, at den lever op til deres kvalitetskrav... Det værste der kan ske er at den bliver lidt mere flydende, men den er altså ikke dårlig!

Syrnede produkter kan holde rigtig lang tid

Hvis du er usikker, så lugt til dem, hvis de lugter mærkeligt, hvilket de ikke gør 2 dage over holdbarhed, så skal du nok ikke drikke dem... Men altså når det er 2 dage, så er der ingen ko på isen

Rigtig god tur!

Anmeld

4. april 2012

trunte89

Hørte i tv ( god morgen dk ), at alle mælke produkter skal ud når holdbarheden er overskredet. Også fx mælk du har åbnet dagen før den udløber skal også ud. Et var vidst noget med, at der dannes nogle ikke så gode bakterier i.

Anmeld

4. april 2012

tarkoflen

Her er en artikel fra go' morgen dk der siger, at mælkeprodukter godt kan holde sig...

http://go-dyn.tv2.dk/articlemad/id-22752540:guide- til-madens-holdbarhed.html

Mange glemmer deres sunde fornuft, når der kigges på holdbarheder, hvis der står mindst holdbar så kan produktet godt holde sig længere, men det er det, producenten har testet og synes giver det bedste resultat. Jeg siger ikke, at man skal gemme en mælk i en måned og så tro, den stadig dur, men hvis man lugter til den, er man ikke i tvivl om, hvis den er dårlig.

Sidste anvendelsesdato, som f.eks. står på fersk kød, skal man 100% respektere, ellers kan du risikere madforgiftning.

Men om du kan drikke din drikke yoghurt, er jo op til dig, men jeg ville gøre det uden at tænke over det!

Anmeld

4. april 2012

Becks

Anonym skriver:

Jeg ville ikke drikke dem

Men jeg er også meget sart, smider ting ud som er holdbar til 1-3 dage endnu..

Anmeld

5. april 2012

Ansemusen

Hvis man altid har sit køleskab på 3 grader i stedet for 5 grader kan alt holde sig længere end angivet på pakken  I hvert fald mælk, smør, youghurt osv. Kød ville jeg sekvfølgelig være mere forsigtig med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.