Udstyr til hjemmefødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.105 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. april 2012

cdinesen

Hej igen alle i dejlige hjemmefødende kvinder!

Jeg er nu halvvejs i min graviditet, og husker tydeligt fra da jeg ventede min datter, hvor hurtigt de sidste 20 uger gik, og hvor stresset jeg blev til sidst for at få det hele klart. Derfor er jeg allerede i fuld gang med forberedelserne til den hjemmefødsel jeg går og glæder mig til.

Jeg har egentlig sagt til mine jordemødre at jeg gerne ville leje et fødekar, men er pludselig blevet i tvivl om "komforten" i dem, og er begyndt at kigge lidt efter de oppustelige kar i stedet. Hvad har I af erfarringer med de forskellige kar?
Jeg er en høj kvinde på 175, vil de er hård plast være for små? Og hvad med at "hænge" ud over kanten under veerne og sådan?
Håber i har et par gode råd, jeg kan bruge i mine overvejelser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2012

Maise86

cdinesen skriver:

Hej igen alle i dejlige hjemmefødende kvinder!

Jeg er nu halvvejs i min graviditet, og husker tydeligt fra da jeg ventede min datter, hvor hurtigt de sidste 20 uger gik, og hvor stresset jeg blev til sidst for at få det hele klart. Derfor er jeg allerede i fuld gang med forberedelserne til den hjemmefødsel jeg går og glæder mig til.

Jeg har egentlig sagt til mine jordemødre at jeg gerne ville leje et fødekar, men er pludselig blevet i tvivl om "komforten" i dem, og er begyndt at kigge lidt efter de oppustelige kar i stedet. Hvad har I af erfarringer med de forskellige kar?
Jeg er en høj kvinde på 175, vil de er hård plast være for små? Og hvad med at "hænge" ud over kanten under veerne og sådan?
Håber i har et par gode råd, jeg kan bruge i mine overvejelser

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig ret meget kun lige med et punkt. 

Jeg er selv 178 cm høj og var selv i et fødekar af hård plast, og der var ingen pladsproblemer

Held og lykke med det hele

Anmeld

6. april 2012

Trolde_mor

Jeg var super glad for den hårde plast fødekar jeg lejede af mine jordmødre, og skal helt sikker bruge det igen nu her

Jeg sad siddende, men løftede mig op på arme - krabbestilling er vist den bedste beskrivelse hehe.. og vuggede så hofterne fra side til side

Jeg taler selvfølgelig ikke af erfaring, men tror ikke man kan benytte sig så meget af den oppustelige kant, som af en med hård kant..

Og jeg er forresten 174 cm høj

Anmeld

7. april 2012

Line Højdal

Jeg havde et oppusteligt kar og det var bare super behageligt at være i! Jeg kunne ikke forestille mig at have haft det hårde i plast, for jeg bevægede mig meget rundt i karret og skiftede stillinger i ve-pauserne. Det oppustelige kar's bløde kanter var også meget behagelige at hænge opad - det forestiller jeg mig ikke at det hårde plastkar er!

Det faste kar er dog noget større - så hvis du er bange for at det bliver for trængt, så er det jo en væsentlig faktor. Desuden er der låg til de faste kar og man kan derfor fylde karret i god tid og holde vandet varmt under låget

Jeg prøvede det faste kar hjemme hos en veninde der havde det stående op til hendes termin og var meget glad for at jeg selv havde invisteret i et oppusteligt - men altså, det er nok en smagssag...

Jordmødrene i hjemmefødselsordningen foreslog at man kunne købe sådan noget rør-isolering og sætte på kanten, så den blev lidt blødere - det kunne være et alternativ

Håber du finder lige det kar der passer til dig og at du får en fantastisk hjemmefødsel 

Line

Anmeld

7. april 2012

Mumto3

Jeg er 177 cm høj og havde til min første fødsel det store runde kar. Til de to næste havde jeg det 'lille' firkantede. Det firkantede var fint til mig. Jeg havde købt alverdens ting og sager til karet men jeg har aldrig fået brugt noget af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.