Jeg havde et oppusteligt kar og det var bare super behageligt at være i! Jeg kunne ikke forestille mig at have haft det hårde i plast, for jeg bevægede mig meget rundt i karret og skiftede stillinger i ve-pauserne. Det oppustelige kar's bløde kanter var også meget behagelige at hænge opad - det forestiller jeg mig ikke at det hårde plastkar er!
Det faste kar er dog noget større - så hvis du er bange for at det bliver for trængt, så er det jo en væsentlig faktor. Desuden er der låg til de faste kar og man kan derfor fylde karret i god tid og holde vandet varmt under låget 
Jeg prøvede det faste kar hjemme hos en veninde der havde det stående op til hendes termin og var meget glad for at jeg selv havde invisteret i et oppusteligt - men altså, det er nok en smagssag...
Jordmødrene i hjemmefødselsordningen foreslog at man kunne købe sådan noget rør-isolering og sætte på kanten, så den blev lidt blødere - det kunne være et alternativ 
Håber du finder lige det kar der passer til dig og at du får en fantastisk hjemmefødsel 
Line
Anmeld