Mrs. skriver:
som overskriften lyder! jeg kan ikke holde den her kvalme ud, hvad spiser/spiste i da i havde kvalme, noget der hjælper?? jeg får hele tiden afvide at mandler er godt med jeg kan ikke fordrage mandler så der må da være andet...? 

Jeg drak ingefær-te. Du kan købe ren ingefær te i fx Kvickly. Det er et firma som hedder Yogi te som laver den og den er økologisk og alting 
Ellers, hvis man er så dårlig at man ligefrem kaster op, så er Cola virkelig effektivt. Det skal så bare være den med sukker og ikke den med kunstige sødestoffer hvis man gerne vil følge anbefalingerne og heller ikke mere end en lille om dagen. Det sagde min jordemor til mig fordi jeg kastede op hele tiden. Det er noget med at når du kaster så meget op så mister du mange vigtigte salte og sukker og næringsstoffer og så er Cola faktisk godt til at hjælpe. Samtidig er det til at få ned og hjælper på kvalmen.
Sorbet is eller ren frugtsmootie hjalp også på mig. Generelt har jeg gode erfaringer med alt hvad der er iskoldt som hjælp.
Men det bedste råd for mig er uden sammeligning alligevel ingefær-teen, også selv om den er svær at få ned, da den i sig selv smager lidt kvalmende. Bare holde vejet så man ikke kan lugte eller smage og så ned i mavsen med det 
Anmeld