Selv gå i skole..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

603 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. april 2012

Tildes mor

Hejsa,

Jeg hører godt nok ikke til her (endnu) men tænkte at det nok var okay lige at kigge en et øjeblik 

Sagen er den at vi snart flytter til Esbjerg, vi kommer til at bo 5-10 min. fra den skole Tilde nok højest sandsynlig skal gå på.

Og alt hun skal er faktisk at gå på fortovet og senere på en lille cykel/gangsti der er altså ingen vej hun skal over.

Og jeg tænkte på at hvis v nu begyndte at træne vejen i skole med hende rimelig tidligt - hvornår vil i så mene det er i orden at hun selv går i skole?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

aarhusmor

Hvor gammel er hun?

Anmeld

4. april 2012

Bshizzle

Tildes mor skriver:

Hejsa,

Jeg hører godt nok ikke til her (endnu) men tænkte at det nok var okay lige at kigge en et øjeblik 

Sagen er den at vi snart flytter til Esbjerg, vi kommer til at bo 5-10 min. fra den skole Tilde nok højest sandsynlig skal gå på.

Og alt hun skal er faktisk at gå på fortovet og senere på en lille cykel/gangsti der er altså ingen vej hun skal over.

Og jeg tænkte på at hvis v nu begyndte at træne vejen i skole med hende rimelig tidligt - hvornår vil i så mene det er i orden at hun selv går i skole?

På forhånd tak

Er hun ikke kun lidt over de 4 år?! 

Dette vil jeg mene er alt for tidligt at lade et barn selv alene gå i skole.. 

Selv min dreng som starter i forårs skole nu her, vil jeg ikke lade gå alene.. Og han er 6!  

Der er ingen vej han skal krydse, men jeg er bare udtryk ved at flytte til et nyt sted og allerede lade ham gå alene i skole (ja, vi flytter selv til en ny by om få dage..)  

Mit råd ville være at vente  

Anmeld

4. april 2012

Tildes mor

Bshizzle skriver:

Er hun ikke kun lidt over de 4 år?! 

Dette vil jeg mene er alt for tidligt at lade et barn selv alene gå i skole.. 

Selv min dreng som starter i forårs skole nu her, vil jeg ikke lade gå alene.. Og han er 6!  

Der er ingen vej han skal krydse, men jeg er bare udtryk ved at flytte til et nyt sted og allerede lade ham gå alene i skole (ja, vi flytter selv til en ny by om få dage..)  

Mit råd ville være at vente  

Jeg mente nu også når hun engang starter i skolen, jeg ved godt at jeg er tidligt ude når hun kun er 4½.
men der er altså kun et år til at hun starter på SFO'en hvis børnehaven mener hun er klar til det.  

Anmeld

4. april 2012

Tildes mor

aarhusmor skriver:

Hvor gammel er hun?

Hun er kun 4½, men jeg tænkte nu også på når hun starter i skole - hvornår det så ville være i orden, har slet ikke tænkt mig at det skal nu jo.

Anmeld

4. april 2012

aarhusmor

Tildes mor skriver:

Hun er kun 4½, men jeg tænkte nu også på når hun starter i skole - hvornår det så ville være i orden, har slet ikke tænkt mig at det skal nu jo.

jamen det er jo svært at svare på. Personligt er jeg møj-bange for "børnelokkere", så jeg har tænkt mig at køre min dreng i skole hver dag og hente ham, måske indtil jeg er sikker på at han er stor nok til at vide hvad han gør. Det er måske når han er 9 år. han er 5 nu

Anmeld

4. april 2012

Lone Jakobsen

min ældste søn var 7 år da han begyndte at cykle i skole selv. han skal over en ret stor vej, men der er skole patruljer.

min mellemste søn var også blevet 7 år før han fik lov til at gå til skolebussen selv. og det var efter hans eget ønske.

så det afhænger jo meget af hvor moden din datter er på det tidspunkt, og hvor stort hendes ønske om selvstændighed er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.